Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 17. marts 2008, 19:05

Jeg har bestilt en vare og fået følgende mail:

Dear customer, In order to dispatch your order we require a copy of your credit cardused for the order (the front side is enough) and a copy of your ID(passport, ID card or driving licence). We apologize for this unusual request but it will help us and ourbank protect you from the frauds by credit cards. This request ismade the first time a customer orders on our web site only. As soonas we receive your data you will become our customer and you won't need to send those data anymore when placing new orders.

Please send the data we required following this linkhttps://www.expansys.dk/SecureUpload.aspx?ref=83GN111F3971 using oneof these formats: gif, .jpeg, .jpg, .xls, .zip e .pdf.

eXpansys NomaticaHTC PartnerParrot Partner+45 6991 8051www.expansys.dk

Hvad ville i gøre? :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

2

mandag, 17. marts 2008, 19:08

Sende en ukrypteret mail med billede af mit sygesikring eller kørekort, nej tak :) Men er måske bare mig.

3

mandag, 17. marts 2008, 19:08

Ringe til dem?

Men umiddelbart lyder det jo som samme fremgangsmåde som også overclockers.co.uk benytter sig af.

Marquis: Nu linker de jo til en https side, så hvori består den ukrypterede email?

4

mandag, 17. marts 2008, 19:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Ringe til dem?

Men umiddelbart lyder det jo som samme fremgangsmåde som også overclockers.co.uk benytter sig af.

Marquis: Nu linker de jo til en https side, så hvori består den ukrypterede email?

Havde ikke læst det tydeligt nok, det beklager jeg :P

5

mandag, 17. marts 2008, 19:13

Tja der er jo ikke så meget at rafle om, så jeg ville skynde mig at give dem de oplysninger de vil have så jeg kunne få mit hardware. Det er jo ikek statshemmeligheder de beder om, så kan ikke se noget problem i det.

Det er måske underligt set med danske øjne, men det vender man sig hurtigt til. Jeg gloede dog også første gang jeg shoppede hos overclockers.co.uk, men igen ... det er jo ikke statshemmeligheder, så der er jo ingen problemer ved det.

6

mandag, 17. marts 2008, 19:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Tja der er jo ikke så meget at rafle om, så jeg ville skynde mig at give dem de oplysninger de vil have så jeg kunne få mit hardware. Det er jo ikek statshemmeligheder de beder om, så kan ikke se noget problem i det.

Det er måske underligt set med danske øjne, men det vender man sig hurtigt til. Jeg gloede dog også første gang jeg shoppede hos overclockers.co.uk, men igen ... det er jo ikke statshemmeligheder, så der er jo ingen problemer ved det.

Præcis, bare kom igang med at tage copi for så sendt afsted så du kan komme igang med at lege!

Mvh Mads :T

7

mandag, 17. marts 2008, 19:46

Lavede en halvstor ordre hos play.com, der bad de også om ID.
De fik et indscannet kørekort, sygesikringsbevis samt Visa, hvor jeg så havde streget de fire sidste ciffre af CPR, størstedelen af kortnummeret og sikkerhedsnummeret på bagsiden af Visa. (og self. de samme cifre på for og bagside + gennemslaget).

Så det er vist almen procedure.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

8

mandag, 17. marts 2008, 19:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Okay.. :).. Er som i siger bare heller ikke vant til, at det fungerer på den måde, men hvis det er sådan det fungerer med udenlandshandel, så må jeg vel bare igang ;)..

.. man må gå langt for sin EEE pc jo :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.