Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 6. november 2003, 17:55

Tror lige jeg skal af med noget af overtrykket inden jeg tager på uanmeldt besøg hos en bekendt i aften.

Jeg haaader bare når folk man kender skylder en penge.
Hvis det er en man kender godt og personen altid overholder sine aftaler, så har jeg sgu ikke noget imod det.. men det her slår sgu alt..

Jeg solgte et keyboard og en køler til en god bekendt.. jeg ville faktisk gå så vidt at kalde ham en ven. 300 kr.. ikke en bondegård.. men stadig penge.

Han havde ikke pengene med det samme så vi aftalte at jeg kunne få pengene til den første, som var en uge senere. Da vi snakkede sammen et par gange om ugen så jeg det ikke som et problem.
Da vi nåede til den første var jeg selvfølgelig klar på at få mine penge.. men hov.. han var ikke online i et par dage. Nå ja tænkte jeg.. det kan jo ske at man lige tager en pause fra nettet.
Så begyndte det underlige at ske.. når jeg skrev beskeder til ham, så røg han af internettet et par sekunder efter jeg havde skrevet til ham... både på MSN, ICQ og efter lidt søgen også på IRC.
Et par uger senere får en af mine gode venner fat på ham (ved at skrive et andet navn på IRC).. og der kommer så en forklaring om at han har været til lan i 14 dage (tjoeh.. har godt hørt om de der 14 dages lan partys..) Men.. han bliver ved med ikke at svare på mine beskeder og "hopper af" så snart jeg kommer på.
Mine beskeder bliver ved med at dumpe ind hos ham.. indtil jeg en dag får en lys ide.. Nu har jeg efterhånden "skræmt" ham af internettet.. hvorfor så ikke også få ham til at "frygte" gæster hos ham selv..
Så jeg skriver at jeg engentlig ikke har lyst.. men næste skridt må blive at tage på "hjemmebesøg".
Så skete der sgu noget uventet.. jeg fik svar mindre end ½ time senere, om at nu skulle jeg lige tage at slappe lidt af. Han havde haft en del problemer og at hans far var kommet på hospitalet og at der var en kammerat der boede hos ham og jeg ved ikke hvad..
Men der ville altså komme en check (ja hvem bruger sådan nogle mere?) til mig senest onsdag med posten.
Nå.. onsdag kom, men ingen check med posten.. som ventet. Så jeg venter lidt på IRC og får fat på ham op ad eftermiddagen.. Jamen jo.. han skulle op til sin far senere, så ville han smide "checken" forbi".. men ingen besøg til mig den dag.
Her til middag vil jeg så skrive en ny besked omkring pengene på IRC.. men hov.. gæt hvem der er bannet fra kanalen.. nemlig mig.. Meeen.. med lidt fixfaxerier fandt jeg hans auth navn.. så den ban holder ikke.
Nu har jeg så bestemt mig for et lille "besøg på adressen" senere.

Mit spørgsmål er så..
Kære Brevkasse.. hvilket størrelse bat skal jeg tage med? (aj.. joker bare)

2

torsdag, 6. november 2003, 18:02

det er fandme noget pis. En af mine venner er også sådan. Låner penge og siger "aj du får dem tilbage den første" men nej nej, der går årevis. Tror stadigt han skylder mig nogle penge, har sku ikke styr på det mere.

Tør ikke låne ham penge mere nu, for det er sku irriterende. Det er bare nedern at det skal blive sådan, for han er sku en god ven.

3

torsdag, 6. november 2003, 18:04

Det store aluminiums bat:evil:

;)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

4

torsdag, 6. november 2003, 18:05

Jeg hader den type du beskriver der. En handel er en handel og en aftale er en aftale.
Kan han ikke leve op til det, så hent dine ting og glem alt om vedkommende for eftertiden.
Det har jeg desværre måttet prøve et par gange. Er ikke ligefrem det sjoveste, men den slags "venner" er altså ikke værd at samle på.

Jeg havde lånt en 17" skærm ud til en for et par måneder siden og stod og skulle bruge den. Da jeg omsider fandt frem til min skærm, var den solgt til en anden, som heldigvis afleverede den uden protester.
Ham gutten, der lånte min skærm, skal ikke vise sig her igen :(

5

torsdag, 6. november 2003, 18:06

Sådan noget er noget værre pis kender det godt! Du må gerne låne mit baseballbat kan faktisk slå rimlig hårdt 8o :))

6

torsdag, 6. november 2003, 18:16

Åhr jeg havde smadret ham man... getalife... gå op og "besøg" ham.. og få dine penge og tag dine ting med også :D ;)

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

7

torsdag, 6. november 2003, 20:15

For plat når nogle mennesker låner penge, uden at give dem tilbage. Det er endnu mere plat, når de prøver at komme med div. søforklaringer og prøver at undgå én.

I dag lånte jeg min ven til en hue og et par handsker. Samt jeg gav ham en fransk. Regner dog med at få dem igen, da han går i min klasse :)

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Berleburg" (06.11.2003, 20:15)

8

torsdag, 6. november 2003, 20:27

Citeret

Originally posted by Berleburg
jeg gav ham en fransk.

Går ud fra at du mener en fransk hotdog ;) he he

9

torsdag, 6. november 2003, 20:33

Citeret

Originally posted by The Hans

Citeret

Originally posted by Berleburg
jeg gav ham en fransk.

Går ud fra at du mener en fransk hotdog ;) he he

haha ja..

Den kunne MEGET nemt misforstås! :] :D

MSI 3.0 & QcK Heavy
AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
DFI UT SLI-D
Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
Geforce 7900 GT
550W antec Truepower
Windows XP

10

torsdag, 6. november 2003, 20:35

Det kan også være at han går til fransk ligesom mig og lånte hans ven sin FRANSK lære. Just a thought :))

11

torsdag, 6. november 2003, 20:44

Citeret

Originally posted by Recon_99
Det kan også være at han går til fransk ligesom mig og lånte hans ven sin FRANSK lære. Just a thought :))

Hvem faen gider bruge tid på det møg sprog :D
Har haft fransk et år i skolen og har aldrig kedet mig SÅ meget(fraværende 75 % af timerne)

12

torsdag, 6. november 2003, 20:45

Tænkte nok den ville komme. Gider ikke engang svare :)

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

13

torsdag, 6. november 2003, 21:13

Nedtur :(

Den slags er sgu for ynkeligt. Hvis man vil gøre sig tyv for 300kr, har man enten ikke meget at tabe, eller meget mellem ørerne.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Torque" (06.11.2003, 21:14)

14

torsdag, 6. november 2003, 21:31

Sikke en lorte situation..
Tror vidst bare at du bliver nød til at tage fat i ham og kræve dine penge. Her skal ikke bruges nemme metoder. Manden skal ikke slippe med sådan en svinestreg... Giv ham et ultimatum af en art, ellers må du jo smække hans ansigt ned i asfalten og hive pengene ud af hans røvhul ;) :D

15

torsdag, 6. november 2003, 21:59

Du kunne også vælge at se det på en anden måde, jeg har været udsat for nogen lunde det samme jeg lånte en meget god ven igennem en del år, 1500,- da han var på røven og hvad gør man ikke for sine venner, problemet var bare at han boede kbh. og jeg i Århus, men efter jeg lånte ham pengene så jeg ikke mere til ham, der gik Ca. et ½år før jeg en dag så ham på gågaden, jeg fulgte efter ham og fik så fat i ham og spurgte efter mine penge, hvilket han førtst nægtede at have lånt af mig, men jeg fik ham til at huske, Nå men vi aftalte af vi skulle mødes der og der et par dage efter, han kom self. aldrig, dette er nu ved at være små 7år siden, og jeg har endnu ikke set mine penge, men på den anden side har jeg fundet ud af at selv ens bedste ven kan tage røven på en, og når de gør det ja så er det jo ikke en rigtig ven, så nu ser jeg det mere som at jeg er blevet fri for et fjols som ikke kunne bruges til noget alligevel, håber du forstår hvad jeg mener....

:)

Intel Haswell 4770
MSI Z87 G45
Kingston 16GB DDR1600
Gigabyte GTX770
OZC 256GB SSD
OZC 850W
Intel Stock køler
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT

16

torsdag, 6. november 2003, 21:59

Citeret

Originally posted by Daniel | Oc-central.dk
Sikke en lorte situation..
Tror vidst bare at du bliver nød til at tage fat i ham og kræve dine penge. Her skal ikke bruges nemme metoder. Manden skal ikke slippe med sådan en svinestreg... Giv ham et ultimatum af en art, ellers må du jo smække hans ansigt ned i asfalten og hive pengene ud af hans røvhul ;) :D

He he he.
Det vil jeg gerne se.
Han bliver sgu noget forbavset.
Han tror ikke hans røvhul er så meget værd.

Nej tæv ham som de siger , sådan noget pisser også mig af.
At nogen vil gøre sig til " tyv " for 300 kr , det fatter man ikke.
Nej 1.000.000 kr så snakker vi.
Mit råd er mød op , spørg efter dine penge , du vil ikke have varen retur.
Siger han nej eller søforklaringer , en på tuden , uden yderligere advarsel , det hjælper , med garanti.
Og har han ingen penge så tag et par dvd film.

The_Unforgiven

17

torsdag, 6. november 2003, 22:22

Citeret

Originally posted by The_Unforgiven

Mit råd er mød op , spørg efter dine penge , du vil ikke have varen retur.
Siger han nej eller søforklaringer , en på tuden , uden yderligere advarsel , det hjælper , med garanti.
Og har han ingen penge så tag et par dvd film.

The_Unforgiven

Hørt

18

torsdag, 6. november 2003, 22:31

Citeret

hvilket størrelse bat skal jeg tage med? (aj.. joker bare)

Joke eller ej - foreslår et "Louisville Slugger" - alu og 26" (husk handsken og bolden - så du ikke bliver busted for ulovlig våbenbesiddelse)........... ;) ;)

19

torsdag, 6. november 2003, 22:39

Citeret

Originally posted by WizZarD

Citeret

Joke eller ej - foreslår et "Louisville Slugger" - alu og 26" (husk handsken og bolden - så du ikke bliver busted for ulovlig våbenbesiddelse)........... ;) ;)

Aaaahh en kender :D godt valg også min yndling ;)

Husk også en ghettoblaster så ingen kan høre ham skrige :evil:

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

20

torsdag, 6. november 2003, 23:18

Citeret

Originally posted by Wolf_of_dk

Citeret

Originally posted by WizZarD

Citeret

Aaaahh en kender :D godt valg også min yndling ;)

Husk også en ghettoblaster så ingen kan høre ham skrige :evil:

Han skriger ik hvis du smadrer ham lige i skallen på første slag ;)

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.