Renovationsmedarbejder (Skraldemand)

  • Gad godt vide lidt om denne uddannelse? Nogle der kan finde oplysninger for mig? Er ikke heldig med google idag.
    Kunne nemlig godt tænke mig at blive renovationsmedarbejder :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver


    Det er ikke den uddannelse der. Jeg taler om dem der kører rundt til egendomme og tømmer affald osv.


    Hvis du kiggede efter, så ville du opdage at der var et link på siden (hint : i teksten) til netop det....


    Men spørgsmålet er stadig ... Hvorfor vil du være skraldemand ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvis du kiggede efter, så ville du opdage at der var et link på siden (hint : i teksten) til netop det....


    Men spørgsmålet er stadig ... Hvorfor vil du være skraldemand ?


    Kan ikke finde det?
    Jeg tror det er et fint nok arbejde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver


    Kan ikke finde det?
    Jeg tror det er et fint nok arbejde.


    Første afsnit ...

    Om jobbet
    Håndtering af affald er blevet mere og mere reguleret. Fra at være noget, der skal skaffes af vejen eller opbevares, er en stor del af affaldet i dag en vigtig ressource på forbrændingsanlæggene.
    Dagrenovationen samles ind af såkaldte skraldemænd, se herom i Renovationschauffør, og køres på forbrændingsanlægget, der udgør en vigtig kilde til opvarmning og elektricitet.
    Andre former for renovation køres enten til en genbrugsplads eller til et modtagested for miljøaffald.
    Arbejdet med håndtering og behandling af affald foregår på forbrændingsanlæg, modtagepladser og særlige depoter (deponier).


    ... Fint nok arbejde ? ... Tja det er vel som man tager det. Men hvorfor ikke stræbe lidt højere nu når du er ung og har muligheden for det ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    ... Fint nok arbejde ? ... Tja det er vel som man tager det. Men hvorfor ikke stræbe lidt højere nu når du er ung og har muligheden for det ?


    Fordi jeg har DAMP og ikke kan arbejde under alle arbejdsforhold :)


  • Jeg synes da det er iorden at alle folk ikke vil stræbe lige "højt". Hvad er der galt i at være skraldemænd? Der er jo brug for dem, og det er da et ærligt og fornuftigt job.


    Hvis alle gik efter at blive professorer og speciallæger osv. så ville Danmark da hurtigt få et alvorligt problem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver
    Fordi jeg har DAMP og ikke kan arbejde under alle arbejdsforhold :)


    Vi snakker jo heller ikke om alle arbejdsforhold. Tror det er de færeste der kan/vil arbejde under alle arbejdsforhold. At du har ADHD gør jo måske nok at der er visse krav som er skærpede set i forhold til arbejdsplads, miljø, kollegaer osv. Alt efter hvor stor sværhedsgrad der er tale om.


    Mange med en mild grad af ADHD kan jo med lidt hårdt arbejde, vilje & hjælp/støtte tage en uddannelse. Mange lever tæt på et normalt liv. Hvis der findes noget der hedder et "normalt liv"


    Medmindre du lider af ADHD i stor grad, så er der nu ikke nogen grund til hvorfor du ikke skulle kunne klare andre slags jobs eller uddannelser.


    Hvis du lider af ADHD i den svære ende, så kan du jo heller ikke arbejde som skraldemand.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    God motion får du i hvert fald, for de skraldemænd der kommer ved os, løber HELE tiden, selv når de trækker skraldespanden løber de med fuld løn.. ved ikke om det akkord lønnet eller om de bare på holde fri når de har klaret ruten eller hvordan det forgår, det går bare tjept :D


    Så vidt jeg ved har de fri når de har klaret ruten :D Det er squ god motivation tror jeg!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg synes da det er iorden at alle folk ikke vil stræbe lige "højt". Hvad er der galt i at være skraldemænd? Der er jo brug for dem, og det er da et ærligt og fornuftigt job.


    Hvis alle gik efter at blive professorer og speciallæger osv. så ville Danmark da hurtigt få et alvorligt problem.


    Skrev nu heller ikke noget om at vi alle skulle stræbe efter en universitetsuddannelse. Men hvis man slet ikke stræber bare en lille smule, så opnår man jo heller ikke noget da man ikke har kæmpet for noget.


    Ingen tvivl om at der er brug for skraldemænd, men at starte sit liv ud med at sige at man ikke vil tage en uddannelse er noget som langt de fleste vil fortryde senere i livet. Skraldemand kan man jo altid blive, så hvorfor ikke tage en uddannelse imens det er nemmest og der er størst chance for at det bliver til noget ? - Hvis det er pengene man går efter, så er det jo ikke fordi at en skraldemand tjener specielt godt.

  • En min stedfar spiller billiard med er skraldemand og ja de kan som nævnt holde fri når de er færdige, det er vist en kæmpe motivation - de stræber somregel efter at være færdige ved 14 tiden ;)


    Derud over skulle de få ret mange gratis bajere, fordi folk har for meget skrald. - Så har de der hvor han er en ordning, hvor de samler sammen også drikker de dem hver anden fredag.


  • Jeg lider af ADHD i den halvsvære ende, og kan godt klare et job som skraldemand.
    Kan ikke se hvordan du kan udtale dig om situationen medmindre du lider af ADHD selv :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Skrev nu heller ikke noget om at vi alle skulle stræbe efter en universitetsuddannelse. Men hvis man slet ikke stræber bare en lille smule, så opnår man jo heller ikke noget da man ikke har kæmpet for noget.


    Ingen tvivl om at der er brug for skraldemænd, men at starte sit liv ud med at sige at man ikke vil tage en uddannelse er noget som langt de fleste vil fortryde senere i livet. Skraldemand kan man jo altid blive, så hvorfor ikke tage en uddannelse imens det er nemmest og der er størst chance for at det bliver til noget ? - Hvis det er pengene man går efter, så er det jo ikke fordi at en skraldemand tjener specielt godt.


    Tjaa, man kan vel sige det samme om dit job som teletekniker? Det kan man også altid blive?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver
    Jeg lider af ADHD i den halvsvære ende, og kan godt klare et job som skraldemand.
    Kan ikke se hvordan du kan udtale dig om situationen medmindre du lider af ADHD selv :)


    Er opvokset med nogle som havde ADHD. Ved ikke om jeg selv har det. Ville måske forklare nogle ting da jeg var yngre - og selv i nyere tid under uddannelse. Har dog aldrig været til lægen med mine særheder. Tror bare jeg er en del af en generation som er lidt sær :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Tjaa, man kan vel sige det samme om dit job som teletekniker? Det kan man også altid blive?


    Joh da, men hvis man vil uddannes til det tager det dog stadig 3,5 år.


    Men ja håndværker kan man jo altid blive hvis man vil og har flair for det. Det gælder jo for næsten alt i højere eller mindre grad ...


    Men tilbage til Shiver. Medmindre han brænder for at blive skraldemand, så kunne det jo være der var nogen der havde nogle gode forslag til passende job eller uddannelsesmuligheder.


    Hvis jeg skulle have et ufaglært arbejde som ikke skulle være alt for krævende og hvor jeg kunne være lidt i fred, så ville jeg nok blive lastvogschauffør eller noget i den dur.


  • :) Vil så for en god ordens skyld lige fremhæve at min indlæg ikke var ment for at støde nogen, men for at understrege min pointe om at jeg ikke mener at man skal vælge job og karriere udelukkende ud fra udannelses- og lønniveau'et, men hellere ud fra hvad man trives bedst med.


    For Shiver vil jobbet som lastbilchauffør måske nok passe dårlig, da det vil virke for "monotont" for hans person, og et job som skraldemand vil istedet passe bedre da man rører sig meget og er igang næsten konstant.


    Jobbet som skraldemand kan man sagtens leve af og forsørge en familie med. Lønnen er iflg. UG.dk på 125kr i timen + weekend- og aftentillæg, hvilket vil give min. 20.000 om måneden. (Faktisk det samme som jeg tjener :P)


    Men selvfølgelig skal man nok ikke stræbe efter skraldemandsjobbet hvis man går efter et leve et liv i sus og dus med luksuriøs strandvejsvilla, ny stor sportsvogn, sommerhus i Sydfrankrig, osv.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Jeg synes da det er iorden at alle folk ikke vil stræbe lige "højt". Hvad er der galt i at være skraldemænd? Der er jo brug for dem, og det er da et ærligt og fornuftigt job.


    Hvis alle gik efter at blive professorer og speciallæger osv. så ville Danmark da hurtigt få et alvorligt problem.


    :cheers:

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Hvorfor ikke lade gutten selv styre, hvad han ønsker. Renocationsmedarbejder er sgu ikke værrer end så meget andet. Det er ikke vores opgave at tage stilling til hvorfor, men at svare på emnet.


    Jeg arbejder som sys admin, og det er sgu ikke en dans på roser!