Express Delivery

  • Jeg står i den situation, at jeg har et sæt defekte RAM-moduler, som jeg købt hos ovenstående forhandler..


    Forhandleren er imidtertid gået konkurs, og jeg kan derfor ikke køre RMA denne vej. Derfor skal jeg igennem G-Skill. Dette kræver, at jeg sender modulerne til Taiwan, og jeg ville derfor høre, hvad ville gøre:


    A: Sende dem afsted (i så fald med hvilket fragtselskab?)
    B: Smide dem af helvede til (og ville i så købe 2 GB eller 4 GB RAM?)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Vil anbefale gls eller ups til taiwan, post dk er såvidt jeg kan se grumt dyre til udlandet i forhold.. Specielt med så lille en pakke..


    Edit: skriv lige til og hør om det ikke er holland du skal sende dem til, såvidt jeg har kunne læse på deres forum, er den europæiske destination ;) http://newgskill.web-bi.net/gstechforum/viewtopic.php?t=1842 næst sidste post ;)


    Edit: gls priser: http://www.gls-group.eu/276-I-…_parcelshop-pricelist.htm

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

    Rettet 3 gange, sidst af teko ().

  • Okay.. Hmm, Holland lyder bedre, men jeg har fået denne mail!


    Dear Sir/madam,



    Your RMA request is registered in our system. And your RMA# is UR2080550.


    Please return your memory and your RMA form printed to our RMA department in Taiwan.


    Our address is:



    ATTN: G.Skill RMA# _______________


    11F-1, No.155, Sec1, Keelung Rd.,


    Taipei, Taiwan, R.O.C.


    +886-2-27667889

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Skriv til dem engang, eller skriv til dem på deres forum, kan ikke forestille mig at de ikke længere ligger sammen med alle de andre i holland ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Skriv til dem engang, eller skriv til dem på deres forum, kan ikke forestille mig at de ikke længere ligger sammen med alle de andre i holland ;)


    Så har de en mail, så må vi se, hvad de svarer ;)..


    How, det er faktisk 100 % de samme RAM, som du har :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • De er os gode ;) Selvom mine pt. kun bliver brugt i en arbejds pc uden nogen form for clock eller andet.. Regner med at smide dem i en medie center pc da jeg kan krue ret langt ned for volt på dem og stadig have dem stabile :) Så kan den anden få de 4GB OCZ, og så clocker jeg os den pc :P

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Jeg har tidligere haft sendt et sæt til RMA ved dem da de ikke kunne levere den hastighed og timings de var opgivet til. Jeg sendte dem til Holland med ups og havde ugen efter 2 nye stænger.


    Er efterhånden noget tid siden men virkede perfekt dengang. Mener dog også jeg fik Taiwan afvide i første omgang men da jeg spurgte til det blev det rettet til Holland, man skal lige huske at gøre grundigt opmærksom på hvor i verden man er. Ikke sikkert de kender vores lille land jo :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Vil anbefale gls eller ups til taiwan, post dk er såvidt jeg kan se grumt dyre til udlandet i forhold.. Specielt med så lille en pakke..


    Edit: skriv lige til og hør om det ikke er holland du skal sende dem til, såvidt jeg har kunne læse på deres forum, er den europæiske destination ;) http://newgskill.web-bi.net/gstechforum/viewtopic.php?t=1842 næst sidste post ;)


    Edit: gls priser: http://www.gls-group.eu/276-I-…_parcelshop-pricelist.htm


    Du har _ingen_ idé om prisen hos de to kan jeg høre.. Prøv at tjekke det !
    Min erfaring er, at skal noget til udlandet, så er PostDK langt det billigste.


    Mit bud til dig Dare_Devil: Smid de ramblokke af helvede til - portoen i sig selv er mindst et par hundrede kroner. Dertil kommer at du kan risikere at skulle betale told. Er du heldig at slippe igennem, så skal du stadig vente et godt stykke tid på at få dine nye blokke.


    Køb et sæt på nettet - der kan du få 4GB for omkring 5-600kr.

  • Øhm.. Nu skal de til holland og ikke taiwan, og kan sådan set garantere at post danmark ikke kan gøre det billigst for en pakke af den størrelse.. Sådan set er post Danmark ikke billigst med særlig meget mere..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Øhm.. Nu skal de til holland og ikke taiwan, og kan sådan set garantere at post danmark ikke kan gøre det billigst for en pakke af den størrelse.. Sådan set er post Danmark ikke billigst med særlig meget mere..


    Muligt det var mig der ikke kunne fatte at bruge, GLS, UPS og fedex hjemmesider, de priser jeg fik var 1000-1300kr, postdk sku have 150kr tror jeg, det var godt nok i december, saa foer de nye priser. Pakken sku til england, og vejede ca 1kg. Pakken var derovre efter 2dage.

  • mit bud ville være at kontakte en af de forhandlere der findes af de ram i dk
    og høre om de ikke vil tage dem.


    siger de nej mister du ikke noget siger de ja , får de måske en ny kunde og du bliver også glad ;)


    IMO burde det nye midt-data tage dem ind til rma da det i bund og grund er dem der har solgt dig dem.

  • UPS er dyre ja, det kan vi kun blive enige om, men til gengæld er man bedre dækket ind og det går hurtigere, men er nok lidt dyrt for nogen ram.. Men GLS er billigere efter de har fået deres pakkeshops, som er de priser jeg linker til ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Pis.. :(


    Hi,



    Sorry, we removed our European RMA department in January.


    So you’ll need to send back to Taiwan.


    We’ve received RMA case from Denmark, too.


    I think you can ask your post office.


    Thanks.


    Hmm.. Nå, jeg kan vel høre en af forhandlerne herhjemme ja - hvad siger i det nye midtdata hedder? :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • lol, stadig midt-data :P Men virker ikke som om at det er der man skal gå hen efter kundeservice :P Ellers må du prøve komplet eller nogen af de store tyske? Har vist kvit fra en tysk forhandler på mine, men ved ikke om den kan bruges?

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • hvilket vare nr har de ram ?

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    lol, stadig midt-data :P Men virker ikke som om at det er der man skal gå hen efter kundeservice :P Ellers må du prøve komplet eller nogen af de store tyske? Har vist kvit fra en tysk forhandler på mine, men ved ikke om den kan bruges?


    Hmm, om ikke andet, så kunne jeg da smide dem i en boblekuvert til dig, så kan du prøve.. Så kommer der i det mindste lidt godt ud af det :P..


    Hmm, kigger lige varenummer, når jeg kommer hjem ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Og ville i så tage 2 x 2 GB, 4 x 1 GB eller 2 x 1 GB? :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg vil altid vælge 2 x 2. For hvis du vælger 4 x1 så kan der sagtens være fejl på 2 af blokene. Så er det træls hvis du skal til at sende retur og vente og bla bla bla.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"