hej tweak´er!
nogen der ved hvor man kan købe kulfiberplader i danmark?
skal bruge den til min "lille" sport, el-hockey (www.el-hockey.dk)
den skal min. være 3mm. da den skal kunne holde til et slag på 14km/t.
hvad er der galt med aluminium? vægtbesparelsen er lidt ligegyldig i forhold til den samlede vægt af stol og kører? det er vel 100kg i alt så en besparelse på 400gram er vel ligegyldig? (især i forhold til prisen?)
Pentium d805 2660@3660Mhz
775dual-vsta
Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
120+200+250 GB Maxtor sata
logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove
hvilken del er det der skal skiftes ud? selve rammen eller bundpladen? sædet måske? og at noget bøjer er da en fordel frem for at det springer (kulfiber splitrer og bliver skarpt som glas)
775dual-vsta
logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove
Det er den plade der sidder foran, den vi bruger til at styre bolden med...
og hvorfor den skal være hård, er fordi de plader vi bruger nu bliver bløjet af ingenting.
Kulfiber er altså ikke superstærkt, og vil også gå i stykker ved for stor belastning.
Prøv derimod Lexan. Det er plexiglas, bare slagfast. Det kan klare VIRKELIG meget før det går i stykker.
Og så det er det også meget nemmere at få fat på.
okay, har du en idé om hvor jeg kan få det henne?
og hvad med prisen? og kan man få det i form for plader?
hmmm... læste i reglerne at pladen ikke må være genselig. (stavespasser)
men køber bare noget carbon-klisermærker...
Oprindeligt indlæg af Top1000
okay, har du en idé om hvor jeg kan få det henne?
og hvad med prisen? og kan man få det i form for plader?
hmmm... læste i reglerne at pladen ikke må være genselig. (stavespasser)
men køber bare noget carbon-klisermærker...
skal matrialet være meget stift? ellers er der jo mange plastiktyper der er mere eller mindre eftergivelige.
umiddelbart kommer jeg mest i tanke om POM (Polyacetal)
"Karakteristika :
God udmattelsesstyrke
God kombination af hårdhed, sejhed og stivhed
God dimensionsstabilitet og ringe tendens til koldflydning Fremragende fjederegenskaber
God kemiresistens
Egenskaber : Mekaniske :
POM er hård og fjedrene med høj slagstyrke selv ved lave temperaturer. POM har lav friktionskoefficient.
det lyder i mine ører temmeligt idéelt..
det kan fåes både i stænger, plader, og emnerør (firkantede fx.)
hvor stor plejer pladen at være? og hvad er den normalt udført i?
775dual-vsta
har snakket med min far, og han siger at det er for skift, den vil bare slå revner.
Mener din far at fx noget 3mm Lexan vil slå revner ? - Tvivler jeg godt nok meget på. Og til det formål vil jeg bestemt foretrække Lexan / Polycarbonat iforhold til fx POM.
har snakket med min far, og han siger at det er for skift, den vil bare slå revner.
Mener din far at fx noget 3mm Lexan vil slå revner ? - Tvivler jeg godt nok meget på. Og til det formål vil jeg bestemt foretrække Lexan / Polycarbonat iforhold til fx POM.
lavede en her for et par mrd. siden af alm. plexiglas, 5min gik der, før den blev slået i stykker af et baghjul.