Protein pulver eller Aminosyre piller? (træning)

  • Hey...


    jeg er begyndt at træne igen.. og da jeg trænede sidst brugte jeg Protein pulver efter træning til at genopbygge musklerne... men har hørt lidt om at de der piller skulle være det samme...


    Men hvad er bedst??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Tror du kan læse og lære en del på http://www.bodybuilding.dk og evt. spørge på deres forum også :)
    Bare et tip hvis du ikke allerede har tjekket det.


    det er ikke fordi jeg vil være stor eller vil vide en masse om det...


    det er bare til efter træning, så man lige bygger musklerne lidt op igen.. så ville helst ikke ind og skal spørge en masse og læse flere timer omkring det :)


    det er bare til alm brug... ellers bruger jeg bare protein pulver igen :)

  • For lidt under ½ år siden var der en stor (dansk var den vidst) undersøgelse om hvilke tilskud var mest effektiv ved træning, og det mest effektive (og med den mest optimale sammensætning) var .... tada.... ganske almindeligt skummetmælkskakao!!


    Der var nogle enkelte tilskuds-produkter der kom op ved siden af (og en anelse over), men de var i en helt anden prisklasse.


    /ask


  • Om du vil være kæmpe eller ej, vide en masse om det eller ej, så er du bedre sikret ved at spørge et vold-pumpet hormonbrød end en flok nørder der er født med en ikke-magnetisk skruetrækker i hånden ;)


    Men kan af erfaring sige at Protein pulver er det bedste valg for dig :)

  • Hehe ja jeg har også hørt at kakako sku ku klare det :crazyeyes:
    Bruger dog intet selv efter træning, andet end at spise en masse pasta og evt. lidt tun ^^

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    For lidt under ½ år siden var der en stor (dansk var den vidst) undersøgelse om hvilke tilskud var mest effektiv ved træning, og det mest effektive (og med den mest optimale sammensætning) var .... tada.... ganske almindeligt skummetmælkskakao!!


    Der var nogle enkelte tilskuds-produkter der kom op ved siden af (og en anelse over), men de var i en helt anden prisklasse.


    /ask


    Korrekt.. Har en bror der er sumo motherfucker stor efterhånden - Eneste han kører på ud over de anabolske er Cocio :)

  • Drop det der kakaomælk.. Ja der er lidt proteiner i, men der er også mange kulhydrater i. Så man skal tænke lidt på, hvor meget fedt man har på kroppen, for hvis man vil have fedtet lavet om til muskler, er det nærmere kreatin du skal have fat i..


    Og med det sagt, kan kakaomælk også være godt for dig, hvis du er ligesom Object's storebror, nemlig kæmpe. F.eks. bodybuildere der går til stævner kan have godt af det, da du får massere af kulhydrater (som er det du brænder af når du træner) igennem kakaoen og samtidig proteinerne der hjælper genopbygningen af muskelfibre.


    Men de gode protein pulvere giver dig flere kulhydrater og mere koncentrerede proteiner og alle de andre stoffer som øger muskeldannelsen så du kan øge din muskelmasse under restituering.


    Desuden kan du ikke få protein pulver uden aminosyrere. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GridLock
    Drop det der kakakomælk.. Ja der er lidt proteiner i, men der er også mange kulhydrater i. Så man skal tænke lidt på, hvor meget fedt man har på kroppen, for hvis man vil have fedtet lavet om til muskler, er det nærmere kreatin du skal have fat i..


    Men de gode protein pulvere giver dig flere kulhydrater og mere koncentrerede proteiner og alle de andre stoffer som øger muskeldannelsen så du kan øge din muskelmasse under restituering.


    Desuden kan du ikke få protein pulver uden aminosyrere. :)


    jeg vil gerne omdanne fedtet til muskler, det er derfor jeg går der nede hehe... så jeg skal måske tænke på Kreatin?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus
    jeg vil gerne omdanne fedtet til muskler, det er derfor jeg går der nede hehe... så jeg skal måske tænke på Kreatin?


    Samme her! ;)


    Jeg har lige tilføjet kreatin til mit forbrug. Og jeg har læst en masse om det inden jeg bestilte noget.


    Det man skal huske på, mht. kreatin, er at det ikke direkte omdanner din fedt til muskler, men rettere trækker væsken ud af fedten og delvis forbrænder den og sender den (kort fortalt) videre til musklerne.


    Kreatin optagelse nemlig også bedst sammen med kulhydrater. Men når man allerede har et overskudslager, kan det brændes af på musklerne i stedet for at tilføje dem og derved vedligeholde lageret.


    Kreatin har samtidig en præstations fremmende effekt på ca 5% og sørger for at musklerne restituerer hurtigere end normalt.

  • Protein pulver er noget opreklameret fis, kakaomælk og en god bøf er en lige så god løsning. Protein pulver er en ligegyldig løsning hvis du har en almindelig kost.

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus
    har læst lidt inde på getbig.dk... og de forslår noget som dette
    1 x Viking Kreatin Mikroniseret 1200g
    1 x Best Body Nutrition Amino 3850 - 850 tabletter


    Viking skulle være gode produkter. Jeg ville dog vælge protein pulver i stedet for aminosyre udelukkende. Som sagt får du alle de essentielle aminosyrere i det rigtige proteinpulver.


    Jeg bruger selv Nutrilab Whey Max. Af Kreatin bruger jeg også Nutrilab, Creatine Micronized. Kreatinen er som regel det samme, da stort set alle er 100% ren kreatin.
    Der er dog stor forskel på protein pulver. Det samme med smag!


    Min kreatin smager ikke af noget og kan fint blandes med postevand etc. Protein pulveret er dog ret syntetisk, men smager acceptabelt med mælk. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af asgerbj
    Protein pulver er noget opreklameret fis, kakaomælk og en god bøf er en lige så god løsning. Protein pulver er en ligegyldig løsning hvis du har en almindelig kost.


    Haha.. Ja bortset fra, at det tager timer for kroppen at optage proteinen fra kødet og kakaomælken, sammenlignet med pulveret. Man skal tage pulveret inden for 15 minutter efter træningen, ellers har det ingen effekt. Så bliver det bare lagret eller forbrændt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    For lidt under ½ år siden var der en stor (dansk var den vidst) undersøgelse om hvilke tilskud var mest effektiv ved træning, og det mest effektive (og med den mest optimale sammensætning) var .... tada.... ganske almindeligt skummetmælkskakao!!


    Der var nogle enkelte tilskuds-produkter der kom op ved siden af (og en anelse over), men de var i en helt anden prisklasse.


    /ask


    Forstår ikke hvordan at skummetmælkskakao kan være det bedste, det er mere sukker i en kakao end der er i en cola!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GridLock


    Haha.. Ja bortset fra, at det tager timer for kroppen at optage proteinen fra kødet og kakaomælken, sammenlignet med pulveret. Man skal tage pulveret inden for 15 minutter efter træningen, ellers har det ingen effekt. Så bliver det bare lagret eller forbrændt.


    Går da an på hvilken type protein det er. Det er korrekt hvis det er valle protein. Men er det fx. kassein protein skal det tages regel mæssigt flere gange om dagen.



    Jeg tager proteinpulver valle ca. 70 gram og 100 gram druesukker lige efter træning. Har købt det hele på http://www.getbig.dk . Har læst mig til at kombinere druesukker og protein giver en anabolsk effekt.


    Det er ikke alle kreatin ville hjælpe på da kroppen naturligt laver det stof og hvis man i forvejen har et højt indhold kreatin i kroppen hjælper det ikke. Begynder man på kreatin er det vigtigt at drikke massere af vand.


    Lad ikke jeres behov blive dækket af kosttilskud. Spis så meget normal sund kost som mulig og derefter suppler med kosttilskud.


    Godt proteinpulver har også en passende aminosyreprofil så derfor ville det være noget der er værd at gå efter.


    Angelus:
    Hvis du bare ville tabe dig og ellers bare komme lidt mere i form så ser jeg ingen grund til at begynde på diverse ting.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Spis dog nogle store dejlige bøffer, istedet for det der kunstige noget :D


    Ellers Tun, det skulle også være fornuftigt, og indeholde mange proteiner...

  • Så fandt jeg den referance jeg snakkede om tidligere. Artiklen blev omtalt i en del danske medier, men den oprindelige undersøgelse blev lavet af Birgitte Esmarck fra Idrætsmedicinsk Forskningsenhed på Bispebjerg Hospital og kan findes her:


    J physiol, 2001, 535, 301-311


    Lidt sammenkog kan bl.a. findes her:
    http://www.motion-online.dk/fo…68&mode=threaded&pid=1323
    http://www.gomotion.dk/forskni…detail&p_id=111&title=for
    http://www.mejeri.dk/smmedia/u…9D4-9AE5-5AE6CF77CAB1.pdf


    /ask


  • Valle protein er også den der er mest af hos forhandlerne.. Og det pulver jeg anbefaler er også valle protein, med en meget høj værdi endda (lige over 80% proteiner).


    Rigtig nok mht. kreatin. Men om man tager kreatin eller ej, skal man drikke meget væske når man træner. Både på hviledage men i sær de dage man træner, så man ikke dehydrerer. Dehydration is a soldiers worst enemy. ;)


    Og selvfølgelig spise sundt. For spiser man ikke sundt, kan man sgu træne lige så meget man har lyst til, uden at det hjælper på andet end samvittigheden.



    Er delvist enig med det sidste. Men ekstra proteiner skader på ingen måde.