Matrix kniv

  • Jeg har lige set The Matrix Reloaded, og vil gerne have en kniv/barberkniv som tvillingerne har, er der nogen der ved hvor man kan købe sådan en til en fornuftig pris?

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

  • Hvis jeg husker rigtigt, så er det en forholdsvis stor kniv, sikkert over det tilladte.. så den er vidst pænt ulovlig :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Hvordan ser den ud? Jeg kan slet ikke huske den.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Hvis jeg husker rigtigt, så er det en forholdsvis stor kniv, sikkert over det tilladte.. så den er vidst pænt ulovlig :)


    Der er jo noget der hedder en blankvåbentilladelse!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Hvis jeg husker rigtigt, så er det en forholdsvis stor kniv, sikkert over det tilladte.. så den er vidst pænt ulovlig :)


    Super post, fortjener en quote.




    Tjek om ikke http://sam2.swords-and-more.com/index.php har hvad du søger.


    EDIT: Har de ikke, men tilgengæld har de næsten alt andet :)


    Kan du ikke fixe et billeder af hvad du søger?

  • nemlig henrik-


    havde ikk lige tænkt på et billede.. men det er den kniv som tvillingerne på billedet bruger

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

  • Ikke ulovlig, da det er en barberkniv til et formål, nemlig at barbere sig og kræver der for ikke blankvåbentilladelse, som jeg selv har til mine andre knive. Jeg samler også på barberknivene og har en guld og perlemorsindalgt jeg fik da jeg fyldte 30 - den kan I se hér:


    http://www.executive-shaving.c…aving-razor-612680red.php


    Barberknive koster omkring 1.500 og opad for flotte modeller og vel nok ca. 7-800,- kr. for en helt almindelig model. jeg har fundet 4-5 stykker til min samling i originalt hylster på loppemarkeder. De ligger ofte sammen med gamle ure og smykker.


    Selvfølgelig må man ikke gå rundt med den i lommen, men den kræver ikke tilladelse for, at man kan købe den.

  • Så vidt jeg husker bliver det også kaldt en ragekniv. Så er der da lidt at søge med på google.



    Lige lidt OT:
    Barbér du dig også med dem eller er det udelukkende for samlingens skyld. Hvis ja hvordan er det i forhold til nutidens barberblade (Gillette Mach 3 e.lign.)


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ja, jeg barberer mig med dem. og resultatet er nok 30 gange bedre, end skrabere og 40-50 gange bedre, end barbermaskiner :) Plus 1 kniv kan holde et helt liv. Man skal så bruge en skål sæbe til ca. 3-400 kr. og en grævlinge hårkost til at skumme sæben op med og påføre skummet. Man skal bruge næsten kogende vand til at dyppe kosten i, før man skummer sæben :) Oveni skal man så købe en læderrem til barberknivsslibning og lære at bruge denne. Har man disse 4 ting får man barnebabynumse blød og glat barbering, hvor der går dobbelt så lang tid før hårene kan føles igen.


  • Kig hvilken jeg quoter før du udtaler dig :) Den jeg quoter ER ulovlig.

  • Helt korrekt - jeg troede du qoutede en barberkniv :O Den du viser der er ulovlig, men skriver/ringer man til sælger og får afmonteret fingerknoppen INDEN den købes og sendes til DK er den lovlig, hvis den er under 12 centimeter lang og man skal bruge BEGGE hænder for at åbne den. Våben er IKKE følgende: køkkenknive, hobbyknive, isoleringsknive (lang satan til at skære rockwoll/glasuld med), kornsegl og leer og kan derfor købes og bruges i hjemmet/på egen grund, eller på arbejde UDEN der kræves blankvåbentilladelse.


    Den må IKKE bæres på offentlige steder hvis den er over 7 cm. lang og kan låses - MED MINDRE bæring sker, som led i erhvervsmæssig, eller sportsmæssig sammenhæng (til/fra: jagt, fiskeri, spejder, samlerklub, som håndværker der bruger den til arbejde, m.m.) - altså de forhold, som Politiet og våbenloven kalder "erkendelsesværdige forhold/formål".


    Ydermere er ALLE knive forbudt, at bære på skoler, offentlige bygninger, værtshuse, diskoteker, etc, etc...


    For ikke at tråden skal gå totalt OT vil jeg lige tilføje, at den butik jeg har linket til har det største udvalg af barberknive til salg online, man kan finde :)


    Den model du vil skaffe dig findes hér: http://www.executive-shaving.c…ht-shaving-razor-3050.php


    Slibestrop og slibepasta fås hér: http://www.executive-shaving.c…shaving-leather-strop.php


    Ude til venstre kan man købe barberkoste, sæbe, mv.


    Vil du søge yderligere efter barberknive, så hedder de på engelsk følgende tre ting: razors, straight razors og kaldes i daglig tale ofte for cut throats (fordi man tit skærer sig på halsen med dem)


    Uden farveprægning, eller guldindlæg og med cremefarvet håndtag. Håber det var til hjælp :)

  • mange tak WinterSilence, det var præci sådan nogle jeg ledte efter, tak for link mm.

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

  • knive med blade over 12cm må fx ikke benyttes selvom man er spejder heller....så vil gætte på det gælder de fleste formål som fx også jagt/fiskeri..men er ikke sikker.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    knive med blade over 12cm må fx ikke benyttes selvom man er spejder heller....så vil gætte på det gælder de fleste formål som fx også jagt/fiskeri..men er ikke sikker.


    forskellige knive forskellige formål.
    jeg tror at spejderknive er det eneste der ligger et max mål for. skal man bruge sin kniv til spejderting har man jo ikke brug for mere end 5-6cm normalt. men kniven skal være forholdsvist stærk. ellers skal man over i en manchet. jeg har en manchet til bambus. seriøs ting.
    der ligger ingen begrænsning på jagtknive udover de skal være faste lige som alle mulige andre erhvervs knive. en hobby kniv er i princippet ulovlig da den er enhåndsbetjent og kan låses.

  • Passer ikke hvad du siger. En hobbykniv er et værktøj, ligesom en tranchérkniv (lang, tynd kniv til at skære steg ud med på ca. 40 cm, eller mere) = køkkenredskab. Men bærer du den i byen betragtes den båret, som våben - det der kaldes ikke-"erkendelsesværdigt formål"


    Og for dem som stadig ikke tror på, hvad jeg siger mht. våbenlov og værktøj kontra våbenbegrebet kan jeg sige, at jeg i dag på jagtkursus har spurgt den politibetjent jeg går på hold med. Og iflg. ham er det som jeg har skrevet, både nu og tidligere i tråden hér.


    Jeg citerer lige loven en gang hér:


    "Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer"


    "§ 4. På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære eller besidde kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position.


    Stk. 2. Justitsministeren kan udstede regler om forbud mod at indføre, ved overdragelse at erhverve, at besidde, bære eller anvende, at overdrage eller at overlade andre besiddelsen af:



    1) Skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm, knive med tværstillet greb beregnet til stød, springknive, springstiletter, faldknive, faldstiletter, enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at de i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd, knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd, kastestjerner, kasteknive samt kårdestokke og andre tilsvarende våben, der fremtræder som en anden genstand.


    2) Andre skarpe eller spidse våben, som ikke kan antages at have noget anerkendelsesværdigt formål.


    3) Stoffer, der kan anvendes til fremstilling af de eksplosivstoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1, eller til indfyldning i de i § 1, stk. 1, nr. 4, nævnte genstande.


    4) Våben, der er beregnet til at virke lammende, bedøvende eller blændende ved udladning af elektrisk strøm.


    5) Laservåben, der er særligt beregnet til som eneste eller som en af flere våbenvirkninger at forårsage permanent blindhed på ubeskyttede øjne.


    6) Slag- eller stødvåben, herunder knojern, totenschlægere, gummiknipler og lign."


    Hele loven kan læses hér:


    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105326


    Derfor kan/må man så IKKE købe/erhverve/besidde eks. vis: et sværd, en tanto, en katana, en macheté, eller en kårde uden blanvåbentilladelse (som jeg har til min våbensamling). En macheté er et våben i Danmark. I lande med sukkerrør og jungle er den et redskab. På våbetilladelsen står der udtrykkeligt, at "tilladelsen giver ret til, at besidde og erhverve, skarpe våben, eller stikvåben, hvis klinge overstiger 12 cm." Dermed gælder den IKKE tilladelse til, at bære våben med skarp klinge over de i loven befalede 7 cm, med mindre dette sker jf. §4, punkt 1 og 2 "anerkendelsesværdigt formål".

  • Damn du har ret. (man stadig fri længde på brugsknive)
    en bambus manchete er nu stadig rimlig fiks når man har væltet et træ og skal pille grene af det.
    det står der også på mit lysserøde papir.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Damn du har ret. (man stadig fri længde på brugsknive)
    en bambus manchete er nu stadig rimlig fiks når man har væltet et træ og skal pille grene af det.
    det står der også på mit lysserøde papir.


    Er din tilladelse stadig lyserød? Jeg har lige fået fornyet min i ti år. Da der er kommet nyt våbenregister skal alle tilladelser fornyes - og nu er de hvide :| Før var de farvede, alt efter om det var skydevåben forening, skydevåben samler, skydevåben jagt og blankvåben.


    Damn, hvor har vi gjort tråden OT - ny rekord! :crazyeyes: