Hvilken retning på HTX?

  • Ville spørge om nogen kunne give mig noget hurtig vejledning til hvilken retning på htx jeg skal vælge.. Her er mit seneste karakterblad:


    Dansk , 10
    Matematik, 10
    Engelsk ,12
    Fysik, 12
    Tysk, 4
    Historie, 10
    Samfundsfag, 10
    Geografi, 10
    Biologi, 12


    Det er de linier der bliver tilbudt på mit htx:


    Matematik & Fysik
    Kemi, Biologi & Psykologi
    Kommunikation & Medieteknik
    Matematik & IT
    Teknologi over alle grænser
    Matematik, Biologi & Idræt


    Har tænkt på måske at blive programmør eller ingeniør men ingeniør - er det ikke ret kedeligt at være?


  • intet er kedeligt at være, hvis det blot interessere netop DIG.
    Du har jo generelt super gode karaktere med untagelse af tysk, men det jo heller ikke et problem på HTX.
    Men går udfra, at du skal starte efter sommerferien, så vil faktisk ikke råde dig til så meget pt, fordi du skal igennem et grundforløb, hvor du kommer til at få et lille indblik i, hvad man laver på de forskellige studieretninger, så det hjælper dig MEGET mere med at vælge rigtigt, end at jeg siger, hvad jeg synes.


    Men her er lidt råd;
    Vælg det som interessere DIG og KUN dig, måske er det fedt at forsætte med din klasse fra grundforløbet, men det ikke super sjovt hvis du skal overleve 3 fag som du hader.
    Prøv så vist muligt at vælge efter, hvad der passer til din fremtidige uddannelse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    Men her er lidt råd;
    Vælg det som interessere DIG og KUN dig, måske er det fedt at forsætte med din klasse fra grundforløbet, men det ikke super sjovt hvis du skal overleve 3 fag som du hader.
    Prøv så vist muligt at vælge efter, hvad der passer til din fremtidige uddannelse.


    Jeg har da fået at vide at jeg skal vælge linie nu.. promte, og før d. 15 marts! Hvis jeg kunne få et grundforløb først ville det være meget lettere. Men vores lærere på skolen sagde vi skulle bruge optagelse.dk, og den side giver ingen mulighed for at komme uden om valg af studieretning.

  • Altså jeg går på HTX i esbjerg på EUC Vest..


    og jeg har valgt Teknologi.. for jeg synes det er det mest interessante.. også fordi jeg synes det er det mest HTX'et man kan vælge.. for det hedder jo Højere TEKNISK eksamen..


    og hvis man ikk ville vælge det.. så kunne man jo "bare" tage en STX.. altså et almen gymnasium..


    men det er op til dig, og hvad DU finder interessant..



    ------------------------------------------------------------------------------


    inden jeg starteede på HTX, skulle jeg os vælge hvilken linje vi ville tage.. men det er bare sån at skolen du skal gå på, sån nogenlunde ved hvad du skal oprette af linjer.. du kommer helt sikkert i gennem et grundforløb, og derefter skal du vælge..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af creeco


    Jeg har da fået at vide at jeg skal vælge linie nu.. promte, og før d. 15 marts! Hvis jeg kunne få et grundforløb først ville det være meget lettere. Men vores lærere på skolen sagde vi skulle bruge optagelse.dk, og den side giver ingen mulighed for at komme uden om valg af studieretning.


    Nu ved jeg ikke hvor strikse de er på den skole du skal over på, men ofte plejer der at være mulighed for at skifte retning lige i starten af skoleåret hvis man taler sin sag.


    Og ellers hvis du er så meget i tvivl så lav en aftale med studievejlederen på HTX. Så kan det være han kan hjælpe dig!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg har søgt ind på Kemi A - Matematik A linien.


    Min storebror læser Molykulær Biologi nu, og han har sagt at han kun kan anbefale at tage Matematik A. Jeg ville op at læse noget inden for samme genre, så jeg var egentligt ikke i tvivl om hvilken linie jeg skulle vælge.


    Vælg ud fra hvad du selv syntes og ikke udfra hvilken klasse der er flest piger i :P

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    Jeg har søgt ind på Kemi A - Matematik A linien.


    Min storebror læser Molykulær Biologi nu, og han har sagt at han kun kan anbefale at tage Matematik A. Jeg ville op at læse noget inden for samme genre, så jeg var egentligt ikke i tvivl om hvilken linie jeg skulle vælge.


    Vælg ud fra hvad du selv syntes og ikke udfra hvilken klasse der er flest piger i :P


    Er der piger på HTX? :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    Er der piger på HTX? :))


    Jep der er vist en enkelt eller 2 linier hvor de gemmer sig på.. Man skal vist også kigge godt imellem dem for at finde en der er noget værd :P

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    Er der piger på HTX? :))


    ja, men der sgu langt mellem noget der er værd at kigge på. Der er 2 der er værd at kigge på, på mit HTX, men DAMN den ene er **************************** lækker! :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar


    ja, men der sgu langt mellem noget der er værd at kigge på. Der er 2 der er værd at kigge på, på mit HTX, men DAMN den ene er **************************** lækker! :))


    Hehe...så skal i prøve skibsofficer. Der er 4 kønne piger i løbet af en årrække på 6-7 år :crazyeyes:


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Min kæreste går på HTX med en matematik/fysik retning mener jeg. Hun har alle fag på a undtagen samfundsfag mener jeg.


    Har set opgaverne og syntes godt nok de svære, men hun er rigtig glad for det. Men personligt kan jeg kun sige skolen er fuld af nørder og der ingen piger, og dem der er ligner lort :) (dog ikke min kæreste har det heller ikke godt med at lade hende gå rundt på den skole fuld af liderlige nørder:D:D ) Men syntes faktisk HTX er fed, skolen som min kæreste går på ligger i Viby og den er rigtig fed. Men deres fester er noget lort, dog er der billig fadøl og god musik :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Min kæreste går på HTX med en matematik/fysik retning mener jeg. Hun har alle fag på a undtagen samfundsfag mener jeg.


    Har set opgaverne og syntes godt nok de svære, men hun er rigtig glad for det. Men personligt kan jeg kun sige skolen er fuld af nørder og der ingen piger, og dem der er ligner lort :) (dog ikke min kæreste har det heller ikke godt med at lade hende gå rundt på den skole fuld af liderlige nørder:D:D ) Men syntes faktisk HTX er fed, skolen som min kæreste går på ligger i Viby og den er rigtig fed. Men deres fester er noget lort, dog er der billig fadøl og god musik :D


    Nå.. Ja alle de populære går på STX eller hvad? Jeg betragter selv migselv som værende OK lækker, og derfor har jeg også lidt høje standarder.. Men vælger det nok alligevel, da det ser ud til at være fedeste at gå på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af creeco


    Nå.. Ja alle de populære går på STX eller hvad? Jeg betragter selv migselv som værende OK lækker, og derfor har jeg også lidt høje standarder.. Men vælger det nok alligevel, da det ser ud til at være fedeste at gå på.



    Fuck du grim :cheers:




    Men tro mig, har tit været ude på den skole og der er virkelig ikke noget og komme efter rigtig. På viby er det vist 80% fyre og har hørt sådan er det overalt i landet. Der er måske 2-3 stykker på hele skolen der lækre :) ... stx eller hhx der er pigerne :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Fuck du grim :cheers:


    NOES..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Men tro mig, har tit været ude på den skole og der er virkelig ikke noget og komme efter rigtig. På viby er det vist 80% fyre og har hørt sådan er det overalt i landet. Der er måske 2-3 stykker på hele skolen der lækre :) ... stx eller hhx der er pigerne :D


    Heh.. Var på rundvisning og så en der var sindssygt lækker, virkelig, virkelig.. Men ellers kan jeg ikke huske at have set andre :/


  • Vi har faktisk nogen klasser hvor der er ca 13 piger ud af 28, så det der med at der ikk er mange piger den går ikke :P


    Men lad mig sige det sådan.. W klasserne(IT klassen) er ALT for nørdet, U(kom/It og design) er dem der er "snobbede", og resten er fine nok :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PaW^


    Vi har faktisk nogen klasser hvor der er ca 13 piger ud af 28, så det der med at der ikk er mange piger den går ikke :P


    Men lad mig sige det sådan.. W klasserne(IT klassen) er ALT for nørdet, U(kom/It og design) er dem der er "snobbede", og resten er fine nok :)



    yep,. min kærestes klasse er også 50/50 drenge piger. men det ænder jo ikke på skolens procent sagtens kan være 80% drenge :)