Hvad sker der i DK pt.?

  • Sad lige og læste lidt på eb.dk her for lidt siden, og faldte over denne artikel , og kan simpelthen ikke lade være med at tænke på den gode gamle Boyz n' the hood...


    Quote

    ekstrabladet.dk erfarer, at der er set mindst én ung mand med en AK47-maskinpistol i området omkring McDonalds på Kongevejen.


    Hvad sker der pt. ? vi er da ved at gå over i 'film tilstande' her hjemme... Piger der mishandler, ja torturere hinanden, kniv stikkeri og AK-47're på McD ??


    Syns godt nok det lyder skræmmende alle de episoder man læser om for tiden :S


    Hvad sker der danmark?


  • Tjaa...


    Synes nu ikke, det er bemærkelsesværdigt. Det har jo mere eller mindre "altid" været sådan...
    Det er jo sådan op og ned... Der var jo også rockerkrigen i sin tid...


    og ekstrabladet... kæft mand... de har altid en tendens til at overdrive.. altid...
    Ville være rart hvis en anden nyhedsside, kunne referere til den ak47 :crazyeyes:


  • Helt enig.


    Jeg synes også at episoderne bliver hyppigere og voldsommere. Det er ret sygt. Problemet er bare hvad man skal gøre ved det og som stadig er effektivt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Det har ikke altid været sådan. Der har været en kraftig forværring i de seneste 5-8 år. Der var ikke i samme grad den meningsløse vold hvor folk bare gik amok på tilfældige, tidligere.


    Rockerkrigen var selvfølgelig lidt speciel, men forskellen var at det var et rent internt opgør mellem Bandidos og HA (samt støttegrupper som tit udførte det grove arbejde). Man var egentlig ikke nervøs for at det ramte en selv så længe man ikke havde nogen omgang med rockergrupperne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa


    Tjaa...


    Synes nu ikke, det er bemærkelsesværdigt. Det har jo mere eller mindre "altid" været sådan...
    Det er jo sådan op og ned... Der var jo også rockerkrigen i sin tid...


    Kan du virkelig mene det seriøst?

  • Tror stadigvæk vi har ALT for milde straffe.


    De nuværende straffe er ganske simpelt ikke skræmmende nok.


    Tror ikke rigtigt på diverse rehabiliterings anstalter mm.


    Personer som er så langt ude at de gladeligt smadre ansigtet på hinanden, dem vil jeg helst ikke have ud blandt os normale mennesker.


    Jeg synes politikkerne skal til at fokuserer på at beskytte masserne, istedet for at redde en enkelt eller to galninge.....


    At det dertil koster staten mange mio, måske mia, om året gør det kun værre

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Kan du virkelig mene det seriøst?


    Jepper... 8)


    Man kan ikke forvente at disse bandekrige or whatever ikke opstår i takt med tiden hvor befolkning stiger.
    I dag er det jo forholdsvis let at skaffe sig til et våben, hvor imod for 10-20 år siden var dette ikke bare sådan aktuelt. Jeg ser det som en selvfølge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa


    Jepper... 8)


    Man kan ikke forvente at disse bandekrige or whatever ikke opstår i takt med tiden hvor befolkning stiger.
    I dag er det jo forholdsvis let at skaffe sig til et våben, hvor imod for 10-20 år siden var dette ikke bare sådan aktuelt. Jeg ser det som en selvfølge.


    Jo jo, men du ryster ikke på hovedet over tendensen?


    Jeg får det indtryk, at du bare tænker: "Whatever, det skulle jo ske".

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Morpheuz1986
    Tror stadigvæk vi har ALT for milde straffe.


    Men på trods af, at USA har meget hårde straffe, har de stadig en voldsom kriminalitet.




    Jeg læste et sted, at statistikken over antallet af voldsepisoder er faldende - dvs. der sker færre overfald end for få år siden. Problemet er i stedet, at de overfald der sker er af grovere karakter, og at vi også har fået en lang række pigebander på banen.


    Lige mht. pigebanderne, så bunder problemet vel tildels også i, at kommunerne har berøringsangst når det kommer til tvangsfjernelser. Jeg er af den opfattelse, at så "skæv" en adfærd kan spottes noget før de begår vold, så hvorfor ikke gribe ind noget før?


    Det kan godt være, at det vil resultere i, at der i enkelte tilfælde bliver reageret for hurtigt - men det er vel, trods alt, en bedre løsning end, at der slet ikke bliver reageret?


    Selvfølgelig skal alle børn ikke bare tvangsfjernes så snart der er de mindste problemer, men når alle andre muligheder er afprøvet - uden held - så er det, IMO, et tegn på, at der er problemer i familien, og at forældrene ikke kan klare det selv. De virkelige tabere er børnene, og skylder vi dem ikke, at de får et mere værdigt liv end det de har i udsigt, hvis de bliver fastlåst i den situation de er blevet bragt i?


    Derudover, så er det vist også på tide at diskutere den kriminelle lavalder. 12-13 årige er udmærket godt klar over hvor grænserne går, og hvis man er gammel nok til, på det groveste, at mishandle jævnaldrende, så er man også gammel nok til at tage konsekvensen. Ikke at de nødvendigvis skal smides i fængsel, men der er andre værktøjer i brug, når de ikke længere bare skal overdrages til de sociale myndigheder som jo ikke gør noget som helst for dem.

  • Min mening er at medierne lidt er skyld i dette. Det er jo dem der bestemmer hvad der bliver bragt i nyhederne.


    Men ja, det er måske blevet lidt værre, dog ikke bekymrende endnu, det er små grupper af mennesker der endnu ikke har forstået hvordan man opfører sig i samfundet.

  • Jeg kan kun give dig ret....


    Angående strengere straffe i forhold til gode gamle USA
    så har USA altid været og vil altid være ekstrem.
    De har ekstremt rige folk, ekstremt smukke landskaber, ekstremt gode mennesker,
    men de har også alle skygge siderne. (Bagsiden af medaljen)



    Med henblik på min tidligere kommentar om strengere straffe er det primært de værste tilfælde jeg tænker på....
    eks. voldtægts forbrydere ?, oveni deres fængelsstraf synes jeg også de skulle stereliseres
    Ang. kriminel lavalder kan jeg igen, kun give dig ret.


    Ang. børn der stjæler ?, de forkerte forældre siger jo bare: og hvad så?
    Derfor synes jeg man skulle indfører en version af Amerika's roll-back strategi,
    Hvis ungen stæjler for 100 kr. skal forældrene betale 1.000 til offeret.

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02

    Rettet en gang, sidst af Morpheuz1986 ().

  • Jeg er helt enig med villy. Den organisation har vi ikke brug for her. De vil omdanne hele verden til et kalifat. Nej tak ikke her men jeg er også imod et egenligt forbud da jeg ikke mener det løser noget.
    Mht pige banderne må der jo tages hånd om de piger både ude i hjemmene og skoler osv de sociale myndigheder må gøre en indsats. Det handler jo i bund og grund om svigt mange af de piger gør det for at skabe opmærksomhed. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Jo jo, men du ryster ikke på hovedet over tendensen?


    Jeg får det indtryk, at du bare tænker: "Whatever, det skulle jo ske".


    Jo for søren da...
    Der er så mange faktorer der spiller ind. Jeg kan sagtens se det som et problem og håber der bliver taget hånd om det...


    got dammit... hvad sker der...:


    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/…/id-10500482.html?forside


  • Kørte forbi på cykel, 5 min. før det skete.. :boxed:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Kørte forbi på cykel, 5 min. før det skete.. :boxed:


    Så kan man jo kun tænke: Godt man ikke var 5 min forsinket!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Hvem ved om den var fra Fætter BR ?


    EDIT: Ang. det solcenter:


    "Signalement af de to flygtende mænd:


    De er begge af udenlandsk udseende.


    Den ene er høj og tynd, mellem 15 og 20 år og var iført en hvid hættetrøje og sorte bukser.


    Den anden er kraftig af bygning, 20-25 år og var under flugten iført en gråsort hættetrøje og mørke bukser."



    Hvem undrer det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Så kan man jo kun tænke: Godt man ikke var 5 min forsinket!


    Anders


    Ja tak! Har det pænt weird lige nu..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo