Tur til New York

  • Hejsa.


    Jeg skal til New York til Maj, og har hørt fra nogen som har rejst rundt derover, at man kan booke hotel gennem firmaer som skaffer rabat til en.


    De firmaer skulle ligge uden for de fleste byer, hvor man simpelthen køre ind og booker et værelse inden man køre ind i byen.


    Vi vil bo midt på manhattan 2 eller 3 stjernet 10 overnatninger. Kender I et et lækkert hotel med rimelige priser ?


    Jeg har som alle andre bestilt en af de nye cpuer, men den er jo ikke til at opdrive før sidst i Maj, så jeg vil købe en cpu med hjem derover fra, hvad siger reglerne til det ?


    Skal man bare sende kvitteringen hjem, smide æsken ud og putte cpuen i lommen ?


    Er de strenge i tolden ?


    Hvor meget må man købe for, inden tolderne tømmer pungen :$


    Er der nogen der har et link til et mega billigt pc butik i New York, tror nemlig der kunne være plads til en QX9770 eller QX9650 i lommen på vej hjem :T


    MVH


    Klaus Andersen

  • Hej Klaus


    Jeg var, med en ven, i USA forrige sommer i knap en måned hvor jeg var 1 uge i New York.
    Et af de store problemer er at det generelt er dyrt at bo i den by.
    Vi boede på YMCA West på Upperwest side. Placeringen var rigtig god. Hotellet ikke særlig godt (hvilket vi dog godt viste - pris og kvalitet har det jo med at hænge sammen). Bad og toilet var på gangen til fælles brug. Men det kostede kun 300 kr pr overnatning pr person. Det var booket gennem Team Benns, og det var der ingen problemer i.


    På linket kan du se deres nuværende priser på forskellige hoteller.
    http://www.team-benns.com/file…v-prices-NYC-hotel-08.htm


    Skulle jeg afsted nu ville jeg nok vælge Grand Union.


    At tage ting med gennem tolden er jo op til ens samvittighed. Jeg har aldrig prøvet at blive checket i tolden så risikoen er ret lille. Personligt gider jeg ikke fortolde hvis jeg har købt noget tøj e.lign.
    Tøj er for øvrigt rigtig billigt, så lad være med at tage for meget med. Jeg handlede en del i Macy's (en kæde med hovedbutik i netop New York). Mærkevaretøj (Calvin Klein, Hugo Boss, Tommy Hilfiger osv) kostede generelt ca. 1/3 af danske priser så selv om man fortolder er der rigtig meget at spare. Elektronikpriser og steder at købe kender jeg ikke så meget til.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Køb en iPhone med mens du er igang ;)

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nemesis72
    Hvad skal man betale for en Iphone i USA, er der ikke forskel på dem ?


    Hvad koster det at få lagt dansk sprog og låse dem op ?


    MVH Klaus


    Den koter 399 USD + tax..


    Oplåsning og dansk sprog er gratis, hvis du er lidt fingernem :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nemesis72
    Er det for 8Gb modellen ?


    Hvad er skatten i USA ?


    MVH Klaus


    Generelt er "momsen" (eller hvad de nu kalder den) lige omkring 9 procent. Det svinger lidt fra stat til stat.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg kan efterhånden regne ud at det bliver en dyyyyr tur.


    1 : QX9650


    2 : Iphone


    3 : Tøj


    4 : Whisky


    Også lige de 21000kr for fly og hotel :T


    Når man nu er derover skal man vel også ud og se lidt :hb:


    :rules:

  • Overvejet at tjekke Best Buy? Mener helt bestemt at der ligger en næsten lige ved siden af Grand Central St...


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • Arh mester der er du jo helt galt på den, Whisky skal komme fra IRLAND, til nøds skotland. Amerikansk wisky :boxed: :pokey:

  • Det var nu også et par super bourbon whisky fra George T Stagg jeg var ude efter.


    Ved skam godt hvor livets vand kommer fra.


    Og Irisk whisky er sgu ikke det helt store, var i Irland for et par år siden.


    :cheers:


    Hvad er det med best buy ? :boxed: