Bredbåndstelefoni - Er det godt?

  • Jeg vil gerne høre fra dem af jer, der bruger bredbåndstelefoni privat.


    Hvordan oplever I at bruge det?
    Er kvaliteten god?
    Er der nogen ulemper i forhold til normal telefoni?
    Er det nemt at installere?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Kvaliteten er sådan set den samme som ved normal telefoni. Den eneste ulempe er at hvis du skal ringe til mobiltelefoner, så skal du forudbetale pengene på en konto plus at det vist koster kassen. (Dyrere end at ringe bare fra mobil til mobil)


    Sådan er det i hvert fald ved vores abonnement ved Dansk Kabel TV. Hvorvidt det er anderledes andre steder skal jeg ikke kunne sige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Jeg vil gerne høre fra dem af jer, der bruger bredbåndstelefoni privat.


    Hvordan oplever I at bruge det?
    Er kvaliteten god?
    Er der nogen ulemper i forhold til normal telefoni?
    Er det nemt at installere?


    Har Fullrate bredbånd, hvor der jo så også er telefon med i. Har en 20/2MBit og telefonen går super godt igennem, men det afhænger jo selvfølgelig af hvor godt kobberet er, og hvor langt man bor fra centralen. Engang i mellem går der "lidt" lang tid, fra man løfter røret, til hyletonen kommer, men ellers er der ingen problemer herfra.


    Det er super nemt at installere, det er nærmest idiotsikkert ihf. Fullrate's løsning.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • satte en IP telefoni op til min søster for et par år siden nu (via Musimi)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Hvordan oplever I at bruge det?


    super nemt


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Er kvaliteten god?


    ja, den er ganske fin. Fuldt på højde med normalt analogt telefoni.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Er der nogen ulemper i forhold til normal telefoni?


    tjaa uden Inet så ingen telefon ellers ikke det store


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Er det nemt at installere?


    ja det tog ikke super mange minutter at sætte op. forward et par porte fra routeren til IP boksen, smid telefonen til og test... = færdig :)


    Det eneste der kunne være at ændre på min søsters er at den ikke har QoS, pga den er via Musimi og opsat på en normal aDSL. Men hvis man ikke bruger fuld upload hele tiden virker det ganske fint.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2