told på 227kr??

  • Hey


    Jeg havde bestilt parfume fra strawberrynet.com


    370kr inkl fragt.


    Bestilt 26/1-08 kommet til postdk 1/2-08.


    Så får jeg brev d. 11/2-08 om at jeg skal betale toldafgift på 227kr.


    Jeg går så ned og betaler og får min pakke.


    Så jeg har betalt 597kr for en bestilling der kostede 370kr inkl frag.. ?


    Fatter det ikk..

  • Hvad er dit spørgsmål helt præcist?


    Det virker ikke som et specielt urealistisk beløb hvis det er hvad der bekymrer dig. Du skal betale et gebyr på 150 kroner når din pakke bliver taget i tolden. Dette er uanset prisen på varen. Det vil så sige at der reelt er betalt 77 kroner i told på varen, hvilket vel stemmer nogenlunde overens med den procentdel som skal betales ekstra i dansk moms.

  • det kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale næsten samme pris som varen i told.


    Jeg modtog den som "gift", hvor den normalt ikke bliver tilbageholdt for told, eller noget..


    Jeg fatter stadig ikke hvorfor jeg skal betale 227kr i told bare fordi det er fra et land udenfor EU.


    Jeg har jo betalt fragt?? Det ikk for sjovt man betaler fragt =/


  • Fragt og told har intet med hinanden at gøre?!


    Fragt går udelukkende til det firma der sørger for at du får varen, Told er moms og afgifter som går til staten. Og når der bliver nævnt at håndteringsgebyret er på 150,- uanset varens størrelse og pris, er det da ganske logisk, at 77,- ikke er særlig meget i told! ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DK-RedLion
    hva :O !


    Så fuck staten!


    Ja den kommentar gør jo selvfølgelig også en forskel ;)


    Gør som os andre - Køb i EU, eller betal hvad det koster. Det hjælper desværre ikke at spille på violinen :)

  • Den risiko har altid været der ved bestillinger udenfor EU. Der er intet unormalt i det, det er blot en sur tjans man må tage med.


    Du har ret i at pakker mærket som "Gift" slipper lettere igennem tolden, men hvis den alligevel bliver taget, vil den ikke blive behandlet anderledes end alle andre pakker. Det er samme beløb som skal betales.


    Hvorfor du skal betale pengene? Fordi Post Danmark om muligt er Danmarks mest elendige firma. De ved at de kan skide på deres kunder fordi de stort set har monopol. Det er sådan set den reelle forklaring på det. 150 i toldgebyr er absurd - det kan vi hurtigt blive enige om. Beløbet var kun 75 kroner før nytår, men det er jo altid herligt når de finder endnu et område at malke os forbrugere på.


    At du har betalt fragt har intet med sagen at gøre. Du skal stadig betale dansk moms når varerne bliver sendt fra et land udenfor EU. Altså det beløb som er 77 kroner i dette tilfælde.


    Det eneste jeg kan råde dig er kun at handle udenfor EU hvis der er virkelig store besparelser. Ellers kan det simpelthen ikke betale sig efterhånden. :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Mener den side du har bestilt fra betaler det du har givet i tolden, var der en der snakkede om herinde kan jeg huske.


    ja, lige præcis.


    Har jeg også hørt.. jeg har gemt kvittering osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Mener den side du har bestilt fra betaler det du har givet i tolden, var der en der snakkede om herinde kan jeg huske.


    *Edit*


    Se Zulus post
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=77004&sid=


    Det mener jeg faktisk er korrekt nu du siger det. Dette er naturligvis kun en service som Strawberrynet tilbyder, det er ikke sådan du generelt bare kan forlange at forhandleren betaler din told. Tværtimod er dette vist det eneste firma jeg har hørt om som faktisk gør dette - tommel op til dem for sådan en gerning! :clap:


  • du har ret.. 77kr kan jeg betale.. men 227 er kraftedme fucked.


    har bestilt meget fra usa osv mange gange.. uden gift ting osv.. fatter ikk hvorfor jeg lige pludselig skal det nu..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DK-RedLion
    har bestilt meget fra usa osv mange gange.. uden gift ting osv.. fatter ikk hvorfor jeg lige pludselig skal det nu..


    Fordi det er 100% tilfældigt om din pakke bliver nappet. Eller, det er så løgn - for selvfølgelig vurderer de udfra pakkens størrelser, påskrivelser osv. om der umiddelbart kan befinde sig noget af større værdi i pakken. Men hvis du sender 10 ganske almindelige pakker i A4-størrelse som er helt ens, så er det tilfældighederne som afgører det. For de tjekker ikke alle pakker, heldigvis.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition


    Det mener jeg faktisk er korrekt nu du siger det. Dette er naturligvis kun en service som Strawberrynet tilbyder, det er ikke sådan du generelt bare kan forlange at forhandleren betaler din told. Tværtimod er dette vist det eneste firma jeg har hørt om som faktisk gør dette - tommel op til dem for sådan en gerning! :clap:


    Nice!


    Så strawberry har betalt hans told. Så er jeg nok ikke mere anderledes end ham? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition


    Fordi det er 100% tilfældigt om din pakke bliver nappet. Eller, det er så løgn - for selvfølgelig vurderer de udfra pakkens størrelser, påskrivelser osv. om der umiddelbart kan befinde sig noget af større værdi i pakken. Men hvis du sender 10 ganske almindelige pakker i A4-størrelse som er helt ens, så er det tilfældighederne som afgører det. For de tjekker ikke alle pakker, heldigvis.


    så har jeg faktisk bestilt fra usa hvor pakken bare lige så stort som vores tv inde i stuen.


    Og det er ikke en lille sort/hvid tv.. Men nej, blev ikke tilbageholdt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DK-RedLion


    du har ret.. 77kr kan jeg betale.. men 227 er kraftedme fucked.


    har bestilt meget fra usa osv mange gange.. uden gift ting osv.. fatter ikk hvorfor jeg lige pludselig skal det nu..


    Forstå nu at det er fordi, at nogen gange ryger det forbi tolderne - Andre gange ikke. Når tolderne tjekker din forsendelse SKAL de bare have et gebyr på 150,- og sådan er verden bare!


    Derefter SKAL de også opkræve 25% moms på det beløb du har købt vare for efter de danske regler når de napper din pakke! Uanset hvor utilfreds du er ændre regeringen ikke deres metoder at nasse på folks penge på! Historien er bare ikke længere, og tror at vi har opfanget i dine 4 sidste indlæg at du er utilfreds

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DK-RedLion
    jeg nægtede det ja.. men se hvad der kom ud af det til sidst.. at firmaet betaler det jeg betalte.


    Har da ikke noget at gøre med at du ikke ville forstå hvordan det danske told- og skattevæsen er indrettet?


    Det har intet med firmaet at gøre på nogen som helst måde ;)