Genoptrykning af Muhammed tegninger

  • Hvem er dum nok til at gøre det igen og udsætte mange mennesker liv.


    B.l.a:


    Tegnerne.


    Mennesker på ambasader.


    Og måske andre civile som ingen forbindelse har med tegningerne.


    Det samme som for 2 år siden.



    Skandaløst.

  • Det er rimeligt simpelt


    De ved at de tegninger vil øge salget, da det vil skabe stor debat og fokus


    Når det kommer konflikter tjener medierne altid stort på det.


    Personligt er jeg nok egentlig ligeglad....


    Gider ikke tage mig nærmere af det, da det ikke kommer til at påvirke mig personligt

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • En understregning af ytringsfriheden i Danmark, hvorved de har lov til at trykke det de har lyst til...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Har intet imod tegningerne. Ærlig talt...


    Det eneste jeg ikke kan tage, er de paphoveder som tager til Mellemøsten for at vise hvilket "fremmedhad" der findes i Skandinavien, med tegningerne som argument.
    :pokey:


    Argumemtet for at vise tegningerne er måske lidt tyndt. Men jeg synes det er fedt, at man er så kold over for reaktionerne, som kan komme. Man vil ikke begrænses eller holdes tilbage, for hvad man kan/vil trykke.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Jeg ser ikke grund til at EB og andre blade skal trykke de billeder. Jeg ved godt at vi har ytringsfrihed i Danmark men at gøre det som en slags "hyldest"(groft sagt) fordi de har fanget de morder der havde planer om at snigmyrde en af tegnerne? Det er ihvertfald sådan jeg ser på det.


    Men jeg sys at samtlige danske ambasadder i mellemøsten skal evakueres i morgen da jeg tror at helvede vil bryde løs dernede for alle af dansk herkomst. Det skete ihvertfald sidst.

  • Hvem har ret?


    Jeg vil mene det er os - danskerne.
    Selvom det kun bliver trykt for pengenes og provokationens skyld, kan jeg faktisk ikke se problemet i det. Jeg kan se et problem i der bliver hængt børn i Iran, at der er al-Queida der hverver små børn som selvmordsbombere og bruger religionen islam for at få dem til at udføre hate crimes.


    Print de tegninger.. Lav flere - jeg bidrager gerne med en.. Jeg synes enddog den der ugentlige foto tråd vi har - ja, næste uge lad dog emnet være "Profeten Mohammad".. Eller Jesus, eller Buddha eller... Allesammen - så kan vi se hvem der bliver sure over hvad.. Provokation for provokationens skyld.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    ekstrabladet.dk har også bragt alle 12 billeder her i dag klokken 16:58


    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article974098.ece


    suk ... hvorfor


    Helt den samme tanke jeg sidder med - hvorfor..


    Tror som Fino, at helvede bryder løs i morgen tidlig - helt som sidste gang, måske endda værre.

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • er det allerede 2 år siden 8o


    nøjjj tiden går hurtig..!!


    Har lidt delte meninger omkring dette emne, altså ærligt hvis vi skal respektere deres muhammed skal de da også respektere vores ytringsfrihed, et eller andet sted har jeg det bar sådan at de da ikke helt der nede fra skal tro at de kan styre og bestemme hvad vi må og skal trykke i vores aviser.


    det må da respektere og acceptere at vi bare ikke lever lige som dem, og sådan er det mange steder i verden.


    når de så ikke kan finde ud af det har jeg personligt bare lyst til at give dem på puklen og sige i ska fame ikke tor vi er bange for jer vi gør hvad vi har lyst til..!!


    da det lyder så ufornuftig og barnligt som det kan være "men stadig en følse jeg har" så kan jeg jo godt se logiken i ikke og trykke de billeder, der gør mere skade end gavn og rammer nogle mennesker som bestemt ikke fortjener det.


    IMO..!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    I ytringsfrihedens navn kan jeg sagtens se at man skal have lov til at vise tegningerne.


    Men sund fornuft bør få en til at lade være med det.


    Samme tanke jeg sidder med. Et eller andet sted er jeg nok også ligeglad, bare jeg ikke konstant i en måned skal høre på indslag efter indslag om de tegninger, og se på folk der skulle forestille at være danske, men som tager til udlandet og prædiker danmark som et islam-bespottende land.

  • Haha, så kører vi fandme igen! :D


    Jeg er stolt af min ytringsfrihed, og mener sgu at de skal trykke dem hvis de har lyst. Er jævnt ligeglad med om de bliver trykt eller ej, og kan ærlig talt ikke se problemet i det!


    Har godt med tattoveringer på min spæde krop, og var det ikke fordi tegningerne var møg grimme, kunne jeg - udelukkende af provokation finde på at få tattoveret hele rækken! Hvad det angår er jeg is kold, og jeg holder fast på mine rettigheder!

  • Er bedøvende ligeglad med om JP, EB og jeg skal komme efter dig, trykker de tegninger.
    Så kan man også vende den om og sige: mordplaner mod Kurt Westergaard, eller nogle tegninger på et stykke papir, det er da ikke svært at skelne imellem rigtigt og forkert i sådan et tilfælde.


    Men som sagt så skal de da være velkomne til at trykke de tegninger hvis de har lyst, gider bare ikke hele det show med brændte abasadder og hvad der ellers følger med endnu engang.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    I ytringsfrihedens navn kan jeg sagtens se at man skal have lov til at vise tegningerne.


    Men sund fornuft bør få en til at lade være med det.


    Der er jeg uenig.


    Sund fornuft burde få en til at genoverveje det og tænke på hvad der skete sidst, men jeg ville trykke dem igen. Dog ville jeg så også overveje om man lige skulle finde en der sælger sådanne ting som kno-jern etc., bare for at være på den sikre side. :)


    Vi i Danmark er i vores gode ret til at ytre os. Det er der ikke en flok mennesker der skal lave om på. Uanset hvor grimme de eller tegningerne er!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GridLock
    Der er jeg uenig.


    Sund fornuft burde få en til at genoverveje det og tænke på hvad der skete sidst, men jeg ville trykke dem igen. Dog ville jeg så også overveje om man lige skulle finde en der sælger sådanne ting som kno-jern etc., bare for at være på den sikre side. :)


    Vi i Danmark er i vores gode ret til at ytre os. Det er der ikke en flok mennesker der skal lave om på. Uanset hvor grimme de eller tegningerne er!


    Gør egentlig næsten ondt at være så enig!


    Og den med kno-jern - Fandme nemmere at skaffe end et gram tjald nu om stunder!