Grøn komet/stjerneskud/whatever?

  • Hej. Lige en lille forhistorie.


    Før i aftes var vi 3 gutter der bare havde planlagt en mande-hyggeaften, da der ikke rigtig var nogle spændende fester at tage til. Fint fint, vi tager hjem til en af dem og stener lidt Guitar Hero og drikker en øl.
    Da klokken blev halv 9 tiden, tog vi ud til biografen, vi skulle ind og se Cloverfield. Vi kommer ind, og filmen starter 21:15.


    FILMEN: ***EVT SPOILER, MEN DET MENER JEG IKKE***
    Cloverfield er uden tvivl, og det er helt seriøst, den fedeste film jeg nogensinde har set i biografen. Stemningen i salen i de få sekunders pause der er i filmen en gang i mellem, er seriøst på et niveau som jeg aldrig har oplevet det. Filmen handler om et monster der render rundt og smadrer ting og sager midt inde i NY. Da man ser dem første gang, kan det godt lidt ligne at de er kommet fra rummet, styrtet ned. (Sådan husker vi det.)
    Spoiler slut


    Fint nok, filmen slutter. Vi er alle enige om hvor syg den var og alt det der. Den har virkelig formået at komme helt ind på en.


    Vi kommer ud foran biografen og står lige og snakker lidt om filmen og får en smøg. Mig og den ene af mine venner står og kigger på den tredje. Jeg kommer til at kigge op på himlen bag person nummer tre. Der ser jeg en stor (10 gange så stor som en stjerne, dobbelt så stor som et stjerneskud), grønd komet/kæmpe stjerneskud agtigt noget, flyve skråt ned mod byen, og forsvinde bag en bygning. Den fløj vel med samme hastighed som en mindre raket nytårsaften. Der kom INGEN lyd, og ingen eksplosion. Den var vel ca. 100 meter oppe da jeg så den.
    Med det samme den er væk, vender jeg mig om mod ham jeg stod ved siden af og siger "Så du det?". Han bekræfter at han så PRÆCIST det samme som mig. Den tredje, som havde ryggen til, vender sig og kigger, men ser intet da den er væk.


    Nu står vi virkelig og tripper lidt, for det er fandme skummelt at se noget flyve ned fra himlen, når man lige har været inde i biografen og set en halvskummel film om monstre osv. Virkelig ulækkert, for den film har virkelig sat nogle følelser i gang, den var virkelig af kvalitet.


    Men nok om det.
    Er der nogen der ved hvad det grønne vi så flyve skråt ned mod jorden var? Den var alt for langsom til at være et stjerneskud og den var fuldstændig grøn, samme farve som det grønne i et trafiklys.
    Har allerede kigget lidt på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.
    Nogen der har nogle forslag? :ph34r:

  • en UFO.... forvent at CIA og FBI kommer forbi DK.... eller at et cloverfield monster snart kommer til byen...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    en UFO.... forvent at CIA og FBI kommer forbi DK.... eller at et cloverfield monster snart kommer til byen...


    Det er 4. gang jeg hører den på 30 minutter :))

  • Kometer er alt for lyssvage til at det kan være det han så, og hvis det var en komet han så med den størrelse så ville den være inde i jordens atmosfære, og tro mig så havde vi allesammen hørt/set noget :)


    Mit gæt er at det var et stort stjerneskud, de kan være både grønne og blå og også blive ret store.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Kometer er alt for lyssvage til at det kan være det han så, og hvis det var en komet han så med den størrelse så ville den være inde i jordens atmosfære, og tro mig så havde vi allesammen hørt/set noget :)


    Mit gæt er at det var et stort stjerneskud, de kan være både grønne og blå og også blive ret store.


    Det lyder vidst meget rigtigt. :)

  • Genskin/reflex i dit øje (sådan er det altså ofte!!!)???
    Og så er der ikke registreret nogen grønne UFOér i forsvarets register, hos "normale" mennesker som har set dem.
    :finger:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Legolas
    Genskin/reflex i dit øje (sådan er det altså ofte!!!)???
    Og så er der ikke registreret nogen grønne UFOér i forsvarets register, hos "normale" mennesker som har set dem.
    :finger:


    Vi var 2 der så det.. Og jeg har aldrig sagt noget om en UFO... :rolleyes:

  • En komet er meget stor så det kan ligne at den er meget tæt på men nej.


    Ps:læg mærke til at der ikke er grænne monstre i filmen ;) ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Den fløj bare super langsomt af et stjerneskud at være..


    Den har bare været langt væk. :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Her er en nyhed fra sidste år, læs især den sidste del af nyheden:


    "To gange i sidste uge har danskere observeret en ildkugle på himlen. Den ene af dem er måske fløjet ind over Sjælland.


    Det første lysstærke meteor (stjerne skud) blev set torsdag den 25. janu ar kl. 18.33. Denne ildkugle er inte ressant, fordi den blev fanget af et overvågningskamera i Tyskland.


    Ud fra billedet ser det ud, som om ild kuglen havde kurs direkte mod Sjælla nd, hvor stumper af den kan være fald et ned, oplyser Michael Linden-Vørnle fra Tycho Brahe Planetarium.


    Flere danske observatører har allerede indberettet deres observation af denne ildkugle, men yderligere beskrivelser vil gøre det lettere at bestemme ildkuglens bane gennem atmosfæren.


    Den anden ildkugle blev set i lørdags omkring klokken 17.54 fra både Jylland, Fyn, Sjælland og Bornholm og beskrives af nogle observatører som dråbeformet med et blågrønt lysskær. Dens bane har efter alt at dømme ligget over det nordlige Tyskland.


    Hvis man har set en af de to ildkugler, kan man indsende sin observation på hjemmesiden http://www.ildkugle.dk"

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • Lækkert Malk, men det med at den har været langt væk finder jeg underligt pga. størrelsen. Så har den satme været stor hvor end den nu har været henne.


    Den artikel der er ikke den jeg har set. Vi så den ca. halv 12 om aftenen.