Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 5. februar 2008, 13:47

hej alle herinde

jeg er kommet ind i et lille problem ang. en del hardware jeg har købt i tyskland, og håbede lidt på der var nogen herinde der har et råd til hvad jeg kan gøre ;(

for noget tid siden købte jeg i Tyskland et nyt bundkort, ram, strømforsygning og kabinet til min pc, butikken jeg bestilte det i havde en foretning dernede hvor jeg bestilte varerne (og betalte halvdelen forud)

da jeg kom derned for at hente varerne stod der et skilt på døren med de havde lukket deres filial, og at man kunne kontakte dem på deres hjemmeside "Itfabrik" hjemmesiden henviser til foretningen som nu er lukket, men da deres onlineshop stadig er online, og man kan bestille og købe varer i den, må det vel være dem som skal give mig mine dele.

har taget kontakt til dem på e-mail flere gange uden at få svar tilbage igen, er der nogen der har nogen ideer til hvad jeg kan gøre for at få mine dele? at politi anmelde dem giver vel ik meget mening eller?

håber på der er nogen der har lidt erfaring med det

PS. beklager hvis det er det forkerte forum jeg skriver i

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

2

tirsdag, 5. februar 2008, 14:18

Har du betalt med kreditkort? For så kan du få tilbageført pengene i din bank, hvis du ikke har modtaget de varer du har betalt for. Hvis du har brugt bankoverførsel er der vist ikke det store at gøre ved det. Det er netop på grund af sådanne situationer at man anbefaler aldrig at bruge bankoverførsel. I hvert fald så længe der skal betales forud.

3

tirsdag, 5. februar 2008, 14:21

bestilte varen nede i butikken og betalte derfor kontant :(

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

4

tirsdag, 5. februar 2008, 14:27

Jeg aner ikke hvorvidt en politianmeldelse vil gøre gavn her, eller hvordan det overhovedet skal foregå. For det er vel det tyske politi du skal have fat i. Det afhænger nok i sidste ende af hvor mange penge det drejer sig om. Ikke desto mindre er det da et forsøg værd.

Har du prøvet at tage telefonisk kontakt?

5

tirsdag, 5. februar 2008, 14:29

ja, har forsøgt med telefonisk kontakt

snakkede med en af mine venner for nogle dage siden som bor i tyskland, han mener at kontakt oplysningerne på en hjemmeside skal være rigtige, da de jo ikke har den filial og telefon nummer længere.. burde det så egentlig ikke være noget man kan bruge sin ekstra grund til at tage fat i politiet med.

da man jo ellers ingen mulighed har for at komme i kontakt med ejeren af butikken

//TM

6

tirsdag, 5. februar 2008, 14:32

Det skal jeg ikke lige gøre mig klog på.

Alternativt kan du prøve at indskrive de forskellige domænenavne på http://www.denic.de/de/ og se om der kommer nogle andre kontaktinformationer frem som du kan bruge. Jeg er ikke lige så skarp til tysk, så den må du selv rode med. :crazyeyes:

7

tirsdag, 5. februar 2008, 14:35

den har jeg været inde og forsøge med..

problemmet er bare der står det samme som der står under deres kontakt information.. eneste andet der er på den side er navnet på indehaveren ;) men et land med 85mio mennesker er der nok mere end en som hedder det.

tror jeg prøver at skrive et navn til hosteren af siden. kan være de kan hjælpe mig videre på en eller anden måde

//TM

8

tirsdag, 5. februar 2008, 20:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af toyota-martin

problemmet er bare der står det samme som der står under deres kontakt information.. eneste andet der er på den side er navnet på indehaveren ;) men et land med 85mio mennesker er der nok mere end en som hedder det.

tror jeg prøver at skrive et navn til hosteren af siden. kan være de kan hjælpe mig videre på en eller anden måde

Du må har noget faktura eller bevis på du har betalt dine varer. Kender det godt man kan føle sig magtesløs. Mit råd er kontakt Forbruger europa forelig dem hele historien og så jeg er sikker på de kan hjælpe dig. Vil gerne høre hvad de siger.
http://www.forbrugereuropa.dk/

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Baloo" (05.02.2008, 20:06)

9

onsdag, 6. februar 2008, 00:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af baloo

Citeret

Du må har noget faktura eller bevis på du har betalt dine varer. Kender det godt man kan føle sig magtesløs. Mit råd er kontakt Forbruger europa forelig dem hele historien og så jeg er sikker på de kan hjælpe dig. Vil gerne høre hvad de siger.

takker for det råd, kontakter dem i morgen og hører om de kan hjælpe mig, ja, har kvittering fra dem

//TM

10

onsdag, 6. februar 2008, 19:32

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af baloo

Citeret

takker for det råd, kontakter dem i morgen og hører om de kan hjælpe mig, ja, har kvittering fra dem

Glæder mig til at høre hvad forbruger europa siger jeg har hørt flere eksempler på de hjælper med dialog når tingene er gået i hårdknude. Tror de kan hjælpe dig med dit problem . :9xo

Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
Windows 7 Ultimate

11

torsdag, 7. februar 2008, 15:22

lille update:

har snakket med forbrugereuropa i dag, som mente at på nuværerne tidspunkt burde jeg vente lidt tid endnu, og forsøge at komme i kontakt med dem per mail, og hvis ikke det førte til noget ringe til dem igen, eller sende faktura problem beskrivelse mm. til dem så de kunne indgive en klage

ang. forbrugereuropa har jeg et lille spøgsmål..

er kontakt med dem og det at få hjælp fra dem gratis eller kommer det til at koste noget? umiddelbart regner jeg jo med det er gratis ;) men kan være der er en som ved det mere præcist?

//TM

12

torsdag, 7. februar 2008, 16:42

Citeret

lille update:

har snakket med forbrugereuropa i dag, som mente at på nuværerne tidspunkt burde jeg vente lidt tid endnu, og forsøge at komme i kontakt med dem per mail, og hvis ikke det førte til noget ringe til dem igen, eller sende faktura problem beskrivelse mm. til dem så de kunne indgive en klage

ang. forbrugereuropa har jeg et lille spøgsmål..

er kontakt med dem og det at få hjælp fra dem gratis eller kommer det til at koste noget? umiddelbart regner jeg jo med det er gratis ;) men kan være der er en som ved det mere præcist?

Jeg mener helt sikkert det er gratis. Har ikke hørt om de taget betaling for at hjælpe. 8)

Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
Windows 7 Ultimate

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.