Trække pengene før handlen er afsluttet? Shg

  • Dette er først og fremmest ikke en flame tråd mod shg.dk så det vil jeg gerne slå fast inden folk måske får det indtryk.


    Godt så....Mit problem bunder i at jeg i torsdags om eftermiddagen lagde en bestilling ind hos shg.dk på lidt over 1900kr. Senere om aftenen afbestilte jeg da den CPU jeg sku ha først kom hjem d. 13 februar (E8400). Istedet gik jeg over og bestilte hos overclockers.co.uk da de har den på lager.


    Bagefter går jeg tilfældigvis ind på min netbank og ser til min store overraskelse at shg.dk allerede har trukket de 1900kr? 8o


    Det forstår jeg ikke en bjælde af da jeg da synes at have hørt at forhandleren ikke må trække pengene før handlen er afsluttet? Jeg betalte med netbank/e-betaling.


    Er det lovligt at trække pengene med det samme? :rolleyes: Nu står jeg nemlig med kun lidt over 800kr på kontoen og det skal nok blive spændende når overclockers så vil hæve 1556kr på mandag eller hvornår de gør det.
    Har haft ringet til Nordea idag for at få dem til at trække pengene tilbage, men det skal jeg åbenbart have gjort i min filial = på mandag :rolleyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ja det har også været min opfattelse, men er det muligt det kun gælder for betalingskort?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Har du betalt med Visa/Dankort, Visa Electron eller bankoverførsel?


    Jeg har betalt med e-betaling som vel er en form for bankoverførsel. Men kan bare ikke forstå at pengene blev trukket samme dag, for det har jeg aldrig set før og jeg har trods alt bestilt for over 30k på shg.dk igennem tiderne

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • E-mærket accepterer ikke forudbetalinger da de stiller forbrugeren dårligere end hvis der først bliver betalt når varen er afsendt, men jeg er ret sikker på, at de gange jeg har anvendt e-betaling er pengene blevet trukket med det samme, men jeg bestiller somregel også kun ting der enten er på lager eller fjernlager.


    Er du sikker på, at beløbet ikke bare er reserveret på din konto?



    Hvis ikke du når at få trukket betalingen tilbage i din bank inden Overclockers forsøger at gennemføre en betaling, så må du jo bede dem prøve igen - det burde der ikke være det store problem i - eller, det er der i hvert fald ikke med danske forhandlere af den ene eller den anden slags.

  • Hmm ok, synes bare aldrig jeg har oplevet at pengene ryger med det samme.


    Hvis de reserveret plejer man vist ikke kunne se det på netbank?


    Det ihvertfald hvad der skete:
    24-01-2008 E-betaling Shg.dk A/S 24-01-2008 -1.968,47 kr.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Hvis de reserveret plejer man vist ikke kunne se det på netbank?


    Det ihvertfald hvad der skete:
    24-01-2008 E-betaling Shg.dk A/S 24-01-2008 -1.968,47 kr.


    Du kan se det i forskellen på saldo og beløb til rådighed, men det ser ud til, at de har trukket pengene. Der er ikke andet for, end at du må i banken på mandag.


    Alternativt kan du selvfølgelig låne et tilsvarende beløb af en eller anden der har samme bank som dig, så pengene kan være på din konto mandag morgen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det afhænger i høj grad af, om firmaet har e-mærket eller ej. Reglerne kan du finde på linket i et af mine andre indlæg her i tråden ;)


    Nej det afhænger nærmere af om betalingen er foretaget med et betalingskort via PBS,
    Hvis det er tilfældet er reglerne for bl.a. hvornår pengene må trækkes beskrevet i den indløsningsaftale forretningen har tegnet med PBS.
    I den fremgår det at pengene først må trækkes ved afsendelse af varen.
    Det er muligt e-mærket har lign. bestemmelser men i så fald følger de bare linjen der er lagt fra PBS side.
    Kan ydermere tilføje at PBS ikke bliver alt for begejstrede,hvis der er nogen der bryder aftalen.


    Bruges der andre betalingsmetoder, er det muligt at der gælder andre regler.
    Kender ikke reglerne for e-betaling som er nævnt i tråden.


    Ved handel på udenlandske sider må pengene godt hæves med det samme, det er blot et særligt forbehold vi har i Danmark.

  • Juice håber du lige vil hjælpe mig eller andr står mit i og er ved at bestille E8400 fra oc.uk og er der hvor jeg skal vægle "choose the delivery service you require" hvad skal jeg lige tage der for at det kommer til døren? help..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jeppe
    Juice håber du lige vil hjælpe mig eller andr står mit i og er ved at bestille E8400 fra oc.uk og er der hvor jeg skal vægle "choose the delivery service you require" hvad skal jeg lige tage der for at det kommer til døren? help..


    Jeg valgte det bar den billigste :)
    overclockers bruger vist DHL eller GLS som er fragtmænd der kommer til døren.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Jeg valgte det bar den billigste :)
    overclockers bruger vist DHL eller GLS som er fragtmænd der kommer til døren.


    Okay mange tak, har endelig fået min bestilt :P Thorsdag skulle den komme :P

  • Ok, synes bare aldrig jeg har været udsat for at de bliver reserveret....
    :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • med e-betaling sætter du det jo selv op med din bank. De overfører pengene, det er ikke shg der trækker dem ud.
    Jeg bruger altid visa/dankort. det er lige så nemt, og sikrere..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    med e-betaling sætter du det jo selv op med din bank. De overfører pengene, det er ikke shg der trækker dem ud.
    Jeg bruger altid visa/dankort. det er lige så nemt, og sikrere..


    Jaa ok, tror sku bare jeg tar den på visadankortet for efter tiden...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2