Sofasova eller Almindelig seng?

  • Jeg står og skal købe ny seng, og jeg er virkelig i tvivl om jeg skal købe en Almindelig 140x200cm seng, eller måske købe en af de Sovasofaer, som er en Chaisalong, som kan foldes ud som en seng? :)
    Mig forældre synes at jeg skulle købe en Chaisalong, fordi det er mere praksis når jeg har venner på besøg, og så kan jeg folde den ud når jeg skal sove :) Men jeg er bare meget i tvivl, om man sover godt på en Sovasofa ?
    Jeg har kigget på denne chaisalong, og synes egentlig den er pæn :D Men er bare i tvivl om man sover godt på den :)

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Det er egentlig kun dig selv der kan svare på spørgsmålet, for det er dig der skal sove på den. Ta' ud og prøv både sovesofaer og senge.


    Jeg har selv en sovesofa - fordi jeg kun har en et-værelses lejlighed - og det fungerer fint. Der er dog springindlæg i hele sovesofaen, og det gør i hvert fald en forskel for mig.



    Derudover, så har du lavet en fejl i din afstemning - man kan stemme på begge dele ;)

  • Vi har en chaisalong hjemme hos os, ved ikke om det er en præcis magen til den du linker til, men ligner den i hvertfald meget. Den vi har er bestemt ikke en jeg vil råde dig til at sove i, den er simpelthen for hård til at være en rigtig seng. Kan godt holde ud at sove på den en enkelt nat, men som en fast seng tror jeg ikke det er sagen.

  • Jeg synes helt klart du skal tage den sovesofa du linker til dér. Har selv prøvet den i Jysk, og synes faktisk den virker rigtig god - mange sovesofaer har den fejl at de er ret hårde at sove på, fordi de jo også skal kunne bruges som sofa om dagen, men det syntes jeg dog ikke den fra Jysk er.


    Jeg har selv en sovesofa som jeg har købt hos Danbo Møbler, til 5000 kr - den er faktisk ikke verdens bedste, men den er ok til mig og har også chaiselong (hvilket er fedt :D ). Det med at man kan lave den om fra seng til sofa og omvendt, på under 1 minut, er jo genialt. ;)


    Så hvis jeg var dig ville jeg ikke tøve med at investere i den fra Jysk. :) Den ser også ud til at være nem at slå ud.


    PS. Men husk selvfølgelig lige at prøve den i butikken før du køber den - prøv både at ligge og sidde i den, der er jo vigtigt den er velegnet til dig på begge områder.

  • Det er bare fordi jeg tit har venner med hjemme, især når jeg ser film :)


    Men jeg skal ud og prøve en her på lørdag, så jeg håber de har den hjemme :)


    Men I har måske ret, man sover nok bedre i en almindelig seng.


    Men ja, jeg har lavet en fejl, og nu ved jeg ikke lige hvordan jeg laver den om? :S

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Jeg har haft både almindelige senge, og sovesofaer i min tid. Og kan kun anbefale en normal seng fremfor en sovesofa ;)

  • Jeg har begge dele.. :) Har en et værelses lejlighed med en "god" sovesofa også har jeg en god alm madras på en hems når jeg er hjemme.. Og har da også haft en del andre sovesofaer og senge og jeg vil sige en alm. seng.. Hvis du får en sovesofa skal du også tænke på om du overhovedet for den slået den op til en alm sofa hver dag ? For det gjorde jeg aldrig, også havde jeg jo været ligeså godt stillet med en seng.. Og man ligger altså bedre på en alm seng, så kan folk sige hvad de vil. Selvf. kan nogen sovesofaer være bedre end nogen senge, men generelt så ligger du bedre på en alm seng.. :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Altså som de andre siger så er en normal seng at foretrække fordi madrassen i de fleste tilfælde er bedst... og det er ik fedt at sove mere end en i sengen når der er en revne man kan falde ned i hehe... men du kan også bare købe en topmadras til din sovesofa som du smider på sammen med dit sengetøj, det har jeg gjort på min sovesofa, det virker rigtig godt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Altså som de andre siger så er en normal seng at foretrække fordi madrassen i de fleste tilfælde er bedst... og det er ik fedt at sove mere end en i sengen når der er en revne man kan falde ned i hehe... men du kan også bare købe en topmadras til din sovesofa som du smider på sammen med dit sengetøj, det har jeg gjort på min sovesofa, det virker rigtig godt...


    Det med topmadrassen var også det mine forældre synes jeg skulle gøre :)


    Ja, jeg regner med at slå sofa'en op hverdag ;) Det gør det lidt pænere :D

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • alm seng, helt klart... lige pt. bor vi i en 1 værelses, vores seng er 180x200 plus rammen, så ca 2 meter på hvert led...


    selvom halvdelen af stuen er en seng er vi glade for denne løsning, for man sover altså 100 gange bedre i en seng end i en sovesofa. det havde vi før...


    vi havde en futon før, en af de dyre, selv med topmadras på sov vi elendigt..


    nu har vi denne med 2 styks madrasser og en stor topmadras (man mærker ikke at det er to madrasser pga. topmadrassen er så tyk, men det er mest praktisk at flytte den når det var to seperate i stedet for en stor) :


    http://www.jysk.dk/4/5/6/11/3313532/a/catalog og den sover man sq fantastisk i :T


    grunden til sådan en dyr madras var at mine forældre betalte en del af den, samt jeg har en rygskade og derfor har brug for en rigtig god seng for at kunnet passe et job dagligt.


    men 10.000 kr er jo også billigt for en seng i god kvalitet, og en 140 er endnu billigere.


    Lisa

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Helt KLART en almindelig seng med en rimelig OK madras og en DYR topmadras (fra 1.000,- - 2.000,- kr. og op).


    Man skal være sig én ting bevidst ved valg og budget for en seng:


    DU BRUGER OVER 1/3 DEL AF DIT LIV I DEN ! :D


    Derfor er det vigtigt for din krop, dens holdbarhed og eventuelle problemer man kan få over årene, at sengen er top kvalitet. Visse problemer viser sig måske først efter, at have brugt dårlig seng 10-15-20 år efter - og så er løbet kørt når ryg og nakke er blevet skadet :9xo


    Og vælg en BRED seng - gerne 140 x 200 - det er meget vigtigt din krop kan flade helt ud i afslappet stilling på en overflade der er stor nok.


    Af hensyn til åndbarhed for kroppen og sengen (så den holder) er det vigtigt der er uld i det øverste lag og bomuld i det øverste lag (hver sin side til vinter og sommer). Og vælg HELST den DYRE topmadras der er lavet af latexmateriale.


    Og husk - en god seng der er godt for dit helbred lang tid fremover vil også grundet pris/kvalitet holde i 15-20 år, topmadressen dog nok kortere tid :D


    Jeg taler af erfaring og har haft to venner der er uddannede kiropraktorer og ved derfor en del, om senge og sovestilling :9xo

  • Jeg har også stemt på almindelig seng.
    Har kun prøvet en sovesofa som jeg synes jeg sover godt. Har selv en almindelig seng fra jysk med en god madras og en rigtig god og dyr topmadras. Man sover himmelsk i den :D

  • jeg stemmer klart på en almindelig seng, vær god mod din ryg. Og hvis du vil bruge den som sofa kan du bare selv lave et ryglæn af noget skumgummi påsat en spånplade og sætte noget flot stof på, det er mega nemt jeg så de gjorde det i et af de der gør det selv programmer. Eller du kan købe nogen lækre puder til. :cheers: