Skjult reklame download på twek.dk

  • Hvorfor bliver der forsøgt at downloade noget fra Advertising.com hver gang jeg åbner en side her på tweak.dk. Er sgu ikke interessert i at have altmuligt reklame fis liggende som holder øje med mig.


    Har nu installeret spy-software og får det derfor blokeret, men hvorfor sker det overhovedt. Er det noget i er bevidst om fra Tweak.dk side.

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • ja det er sikkert korrekt, men når men nu netop har renset sin maskine for spyware, med spyblokker, så kan det jo ikke starte bare fordi man åbner en browser.


    Det er jo netop spyware fra advertising.com der forsøges downloadet når man kommer ind på tweak's sider. Lå også på min maskine, men er som sagt fjernet nu, og derfor forsøger det at blive downloade igen, hvilket min spyblokker så forhindre.

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Nej det er jo det, det forgår uden du ved det. Nu har jeg spy-blokker på, og får derfor en besked om at der er forsøgt et download fra advertising.com, men at det er blevet blokkert.

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Quote

    Originally posted by Defoss
    Hvorfor bliver der forsøgt at downloade noget fra Advertising.com hver gang jeg åbner en side her på tweak.dk. Er sgu ikke interessert i at have altmuligt reklame fis liggende som holder øje med mig.


    Har nu installeret spy-software og får det derfor blokeret, men hvorfor sker det overhovedt. Er det noget i er bevidst om fra Tweak.dk side.


    Såden er det ved de fleste banner reklamer. Du kan ikke gå ind på ret mange sider uden at få en cookie. Selv Chart.dk counteren ligger en cookie, og det gør nope.dk osv. osv. også.


    Det betyder ikke at de bruges til at hente noget ud fra din pc som du er inde på.

  • Det er ikke bare en cookie, dem ved jeg godt man får, og kan jo indimellem være ganske nyttige. Nej der er et decideret stykkke spyware, som holder øje med hvad jeg besøger på internettet, og som der for hurtig lære min præferencer, og derfor kan målrette deres reklamer. 8o

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Quote

    Nej det er jo det, det forgår uden du ved det. Nu har jeg spy-blokker på, og får derfor en besked om at der er forsøgt et download fra advertising.com, men at det er blevet blokkert.


    den er go´nok den får jeg også næsten hver gang jeg besøger siden ,jeg bruger spybot og den kommer med denne besked ... spybot has blocked the download of "advertising.com" og det har stået på ca en måneds tid vil jeg tro, :rolleyes:


    asus p5n se----------------------intel core 2 duo E6750
    Zalman cnps7000-cu---------------------Kingston 4*512mb pc 3200
    A-----------------------------------sb live 5,1
    seagate 250gb sata 2----------------------TT truepower 420W


  • Quote

    Originally posted by Tweak.dk
    Cookien bruges til at registrere om du laver en action på den side du kommer ind på ved at klikke på deres banner.


    Fx bestiller et abbonoment hos 3 eller børsen.


    Ja fint nok, ved godt hvad cookie's kan bruges til, men det her er ikke en almindelig cookie, som et site kan bruge til at genkende en på. Det er en tracking cookie, som samler oplysninger om hvilke sider jeg besøger og hvilke banners jeg klikker på. Der hentes ikke personlige oplysninger (påstår de). Ønsker sgu ikke at blive overvåget hvad enten det er anonymt eller ej. Og da slet ikke når jeg ikke bliver oplyst om det


    Undre mig blot over at i har den slags skidt liggenden her på Tweak.dk

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


    Rettet en gang, sidst af Defoss ().

  • Så skal du finde en side helt uden reklamer. Alle de store banner firmaer bruger cookies.


    Og som jeg har skrevet er det for at se om der er actions på de banner der er.


    Hvis du klikker på børsens banner på Tweak.dk i dag, og fx bestiller avisen i morgen kan den action stadigvæk trackes tilbage til Tweak.dk.


    Det er fx det samme hos hol.dk, overclocking.dk, hardware-test.dk, tweakup.dk, chart.dk, microsoft.com osv.


    Stort set alle har reklamer fra de samme firmaer.



  • Nemlig - og det er den eneste måde man kan se at X-site skal have penge for at en besøgende har klikket på Y-reklame..............(ingen grund til at blive totalt paranoid).... ;)


  • Nej glem det, havde først skrevet endnu et indlæg, men der svares jo alligevel ikke på spørgsmålet................

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


    Rettet en gang, sidst af Defoss ().