Virus Alarm Fra Norton

  • Jamen de kan da bare komme an ;) he he


    Sætter mit net op i weekenden så alt net kommer igennem linux-serveren først, så det kommer nok til at gå i mit tilfælde.


    Udover det kører jeg alle min mails igennem Pine (også linux) så en evt virus der kommer heldigvis ikke så langt :D

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Jamen de kan da bare komme an ;) he he


    Sætter mit net op i weekenden så alt net kommer igennem linux-serveren først, så det kommer nok til at gå i mit tilfælde.


    Udover det kører jeg alle min mails igennem Pine (også linux) så en evt virus der kommer heldigvis ikke så langt :D


    Kører det gennem Linux.
    Hvad firewall bruger du så??

  • Quote

    Originally posted by Imp4ct


    Kører det gennem Linux.
    Hvad firewall bruger du så??



    Jeg vil lukke alt i routeren, så kun port 80 og sshport (22) er åben.
    Alt ftp og pingport skoder jeg også.
    Udover det kommer linuxmaskinen til at fungerer som et mellemled, så hvis folk skal ind til min Gamer-maskine har de 2 porte at prøve på og derefter skal de igennem linuxserveren for at komme videre til windows maskinen. :))
    Synes det er en dejlig indviklet løsning ;)

  • hm.. opbevarer du hemmelige FBI oplysninger?


    hehe..


    Jeg har det selv sådan - at hvis jeg bliver hacket, så er det bare synd.. For så formaterer jeg..


    Har ikk noget af værdi på min computer ;)
    -i hvert fald ikk noget jeg ikk har på cd'er..


    Så jeg bruger ingen firewall, og bruger bare en switch uden firewall..

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Originally posted by sJQLUND
    hm.. opbevarer du hemmelige FBI oplysninger?


    Nah ikke ligefrem. he he
    Men synes netværk/sikkerhed er spændende, så der går helt sport i den at få lavet et hjemmenetværk der virkelig spiller ;)


    Har heller ikke noget imod at formatere - vil bare gerne selv bestemme hvornår jeg har lyst til det - istedet for en eller anden pludselig skal bestemme at mine maskiner ikke skal virke mere :(

  • kan en virus egentlig godt laves sådan at den giver computeren varige men, på en eller anden måde?
    sådan så man altså ikke bare kan slippe med at formatere sin pc...


    har der evt. været sådan en? 8o


    ikke fordi jeg selv ville skabe en, for så ond ville jeg aldrig være, men vil bare gerne lige vide det...

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben
    kan en virus egentlig godt laves sådan at den giver computeren varige men, på en eller anden måde?
    sådan så man altså ikke bare kan slippe med at formatere sin pc...


    har der evt. været sådan en? 8o


    ikke fordi jeg selv ville skabe en, for så ond ville jeg aldrig være, men vil bare gerne lige vide det...


    kender en der fik smadret sin bios af en virus :D

  • Hmm, interessant. Men alligevel gider jeg ikke at gå så meget op i det da jeg som regel altid slipper forholdsvis billigt når der sker et eller andet. Bruger McAfee anti-virus + ditto firewall.
    Har kun haft virus én gang, og var helt ude af den. Fes ud og købte Norton til 600 spir og har siden prøvet at holde mig sikker på det område...
    Jeghar ikke nogen specielt vitale oplysninger liggende, så hvis uheldet er ude, så må jeg vel bare tage det som en mand (altså græde og bande) :))