Læs dette: OT i Køb & Salg

  • Godaften allesammen :)


    Vi i teamet har på det seneste lagt mærke til at der er et stigende problem med at folk begynder at bringe for megen OT-snak ind i de forskellige tråde i Køb & Salg forummet, hvilket hurtigt får tråden til at bevæge sig hen ad et helt andet spor end hvad sælgeren havde tiltænkt.


    Dette oftest forbundet med stor frustration fra sælgeren, fordi folk istedet for at byde på hans vare, fylder tråden op med diverse diskussioner om det ene og det andet.


    Derfor: Læs venligst vores Retningslinier for Køb & Salg, og overhold dem.


    Salgstråde skal handle om salg af varen, og ikke diskussioner om funktioner og egenskaber. Hvis I får lyst til at diskutere den slags, så opret en ny tråd et andet sted - Det er jo det vi har alle de andre sektioner til! ;)


    For hvis 'trenden' fortsætter, bliver vi nødt til at tage konsekvensen af det, og dele advarsler ud til de skyldige, og det vil vi naturligvis helst være fri for at begynde på.


    Håber I vil tage denne opfordring til jer, og rapportér nu endelig hvis I ser en tråd der er på vej ud af kurs.


    Tak for jeres opmærksomhed, og hav en fortsat god aften. :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Don_Jabbe
    Dejligt at I vil tage hånd om sagen :)


    Jeg er i hvert fald træt af at skulle slette 2 ud af 3 sider i en tråd fordi der sidder folk der ikke kan finde ud af at holde OT væk fra tråde hvor det slet ikke hører hjemme. Det fjerner fokus fra det oprindelige formål med Køb & Salg sektionen og er med til at jage ellers seriøse brugere væk.


    Vi har tidligere delt advarsler ud til folk der gentagne gange fyldte trådene i Køb og Salg, og det har hjulpet i en lang periode, men nu er den åbenbart galt igen :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Jeg er i hvert fald træt af at skulle slette 2 ud af 3 sider i en tråd fordi der sidder folk der ikke kan finde ud af at holde OT væk fra tråde hvor det slet ikke hører hjemme. Det fjerner fokus fra det oprindelige formål med Køb & Salg sektionen og er med til at jage ellers seriøse brugere væk.


    Vi har tidligere delt advarsler ud til folk der gentagne gange fyldte trådene i Køb og Salg, og det har hjulpet i en lang periode, men nu er den åbenbart galt igen :rolleyes:


    Ja sådan er det jo desværre blevet igen :(


    Men der er så også kommet en del flere "useriøse" bruger til/de ældre glemmer lidt hvordan man skal begå sig på et forum.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Don_Jabbe
    Dejligt at I vil tage hånd om sagen :)


    Enig :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Utroligt at dette stadig er et problem herinde 8o


    ENIG !


    Der er sørme en OFF TOPIC afsnit man kan benytte sig af, hvis der er off topic man vil skrive.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko


    ENIG !


    Der er sørme en OFF TOPIC afsnit man kan benytte sig af, hvis der er off topic man vil skrive.


    ja, eller en pm-funktion hvis man absolut vil blande sig i noget.

  • Super at det blir bragt op her for der er ik noget mere irriterende end at folk bare har snakket om alt muligt irrelevant for salget i salgstråden. Men det ville også være rart hvis sælger læste tråden om "Hvordan man laver en salgstråd" for så ville al nødig info være der :9xo ;)


    Mvh Mads :T

  • Kunne være nice hvis alle nye brugere var "tvunget" til at læse og bekræfte at de havde læst retningslinjer for de forskellige ting.


    Så kunne det f.eks. være sådan at første gang man vil poste eller lave en tråd i køb/salg, så blev man redirected til "Når du sætter noget til salg". Når man så har læst det sku man trykke på "Jeg bekræfter at jeg har læst og forstået bla bla bla" i bunden og så gå videre til at lave sin post/tråd.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Kunne være nice hvis alle nye brugere var "tvunget" til at læse og bekræfte at de havde læst retningslinjer for de forskellige ting.


    Så kunne det f.eks. være sådan at første gang man vil poste eller lave en tråd i køb/salg, så blev man redirected til "Når du sætter noget til salg". Når man så har læst det sku man trykke på "Jeg bekræfter at jeg har læst og forstået bla bla bla" i bunden og så gå videre til at lave sin post/tråd.


    Læser du også den lange smøre, når du eksempelvis installere et computerspil?


    Jeg går nu bare ned i bunden og trykker videre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Læser du også den lange smøre, når du eksempelvis installere et computerspil?


    Jeg går nu bare ned i bunden og trykker videre.


    Nej det nok os det der bliver problemet :) Men så kan crew ihvertfald være sikre på at userne har været igennem det, og kan så "slå hårdt ned" på det. For hvis ikk de har læst det er det jo deres egen skyld hvis det så medføre en form for straf eller lign.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Nej det nok os det der bliver problemet :) Men så kan crew ihvertfald være sikre på at userne har været igennem det, og kan så "slå hårdt ned" på det. For hvis ikk de har læst det er det jo deres egen skyld hvis det så medføre en form for straf eller lign.


    Ja okay, de bliver i hvertfald gjort opmærksomme på, at de er der.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Nej det nok os det der bliver problemet :) Men så kan crew ihvertfald være sikre på at userne har været igennem det, og kan så "slå hårdt ned" på det. For hvis ikk de har læst det er det jo deres egen skyld hvis det så medføre en form for straf eller lign.


    Jeg så også helst, at folk huskede alle oplysninger i Køb og Salg, da det skaber færrest problemer, men jeg er ikke vild med tanken om, at vi skal straffe folk for ikke at gøre det. Det kan også blive for sterilt.


    Personligt er jeg langt mere tilhænger af, at folk simpelthen lader være med at handle med dem der ikke kan finde ud af at komme med alle oplysninger. Det er IMO sælger der skal komme med de nødvendige oplysninger, og ikke køber der skal trække dem ud af sælger - det er der desværre en del der ser anderledes på. Men hvis folk ikke kan få solgt deres ting, så tænker de sig nok om en anden gang ;)

  • Jeg mente nu at det var folk der spammede off-topic i køb/salg der sku ha en reprimande og ikke folk der gerne vil have info om produktet. Ved ikke om det blev misforstået?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Jeg mente nu at det var folk der spammede off-topic i køb/salg der sku ha en reprimande og ikke folk der gerne vil have info om produktet. Ved ikke om det blev misforstået?


    Jeg forstod den som, at du mener dem der ikke giver nok info skulle have en advarsel - altså sælgerne.


    At dem der skriver meget OT i køb og salg tråde, er jo netop det vi igen har lagt fokus på. Det er til enhver tid brugernes eget ansvar at holde sig opdateret om regler og retningslinier her på siden, og gør man ikke det, og derefter overtræder dem på en eller anden måde, så vil det naturligvis have en konsekvens.

  • Yup yup, men mente så at det forslag jeg kom med skulle gælde for folk der skrev OT :) Hvis man er blevet "tvunget" til at gå ind på siden om retningslinjerne 1. gang man vil skrive køb/salg så har man ingen undskyldning for ikke at have læst reglerne :)


    Men tror da sagtens det kan lade sig gøre at få mere styr på det problem uden noget i stil med mit forslag hehe :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Juice > Vi kan jo på ingen måde tvinge folk til at læse noget, hvis de ikke vil. Vi har en sticky oppe i toppen af Køb & Salg forummet, der burde være tydelig for alle, og mere synes jeg ikke vi kan gøre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Yup yup, men mente så at det forslag jeg kom med skulle gælde for folk der skrev OT :) Hvis man er blevet "tvunget" til at gå ind på siden om retningslinjerne 1. gang man vil skrive køb/salg så har man ingen undskyldning for ikke at have læst reglerne :)


    Men tror da sagtens det kan lade sig gøre at få mere styr på det problem uden noget i stil med mit forslag hehe :)


    Man har ingen undskyldning ligemeget om man bliver tvunget eller ej. Regler og retningslinier er tydeligt oplyst, og vil man ikke læse og forstå, så er det ens eget problem ;)


    Og folk vil jo alligevel aldrig læse hvad der står, så det vil bare være et irritationsmoment for mange.