Muligt at skaffe en begynder, men alligevel med god lyd, guitar til 300 kr?

  • Hej. Er begyndt at spille lidt guitar men er lidt flad lige nu så tænkte om det var muligt at købe en gammel brugt guitar som bare lød godt?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Det er nok ikke lige forummet til det:-)
    Men jeg mener Aage har en side der hedder 'genlyd', hvor du kan købe brugte instrumenter.


    Du skal nok ikke forvente noget der lyder godt hvis du går efter en elguitar. Det vil sikkert være en guitar der koster omkring 1000 kr. fra ny du kan få til de penge, og så er hverken træet eller pickupperne noget at råbe hurra for - hvis det ikke ligefrem lyder stygt når man spiller uden 'distortion' effekt.


    Hvis du går efter en spansk (nylonstrenge), kan du sikkert godt få en der lyder hæderligt til omkring 500 kr. Jeg købte min egen for 14 år siden for 900 kr., og jeg er stadig glad for den varme lyd guitaren har. Det er en Santana med nylonstrenge, og Santana er vist generelt et billigt mærke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toft123
    Det er nok ikke lige forummet til det:-)
    Men jeg mener Aage har en side der hedder 'genlyd', hvor du kan købe brugte instrumenter.


    Du skal nok ikke forvente noget der lyder godt hvis du går efter en elguitar. Det vil sikkert være en guitar der koster omkring 1000 kr. fra ny du kan få til de penge, og så er hverken træet eller pickupperne noget at råbe hurra for - hvis det ikke ligefrem lyder stygt når man spiller uden 'distortion' effekt.


    Hvis du går efter en spansk (nylonstrenge), kan du sikkert godt få en der lyder hæderligt til omkring 500 kr. Jeg købte min egen for 14 år siden for 900 kr., og jeg er stadig glad for den varme lyd guitaren har. Det er en Santana med nylonstrenge, og Santana er vist generelt et billigt mærke.


    Det er en spansk/akustisk jeg søger. Købte du din fra ny eller brugt?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Hold dig fra guitarer til 300,- - Betal hellere det dobbelte, så er du sikret en lyd du kan holde ud i 3-4 år... Hvis du køber en til 300 så vil du, så snart du har lært at spille, bliver hamrende træt af at lyden er så hul og uigennemtrængende. Alle dine solo'er vil lyde forkerte, og dine akkordtempi vil lyde langt fra det du føler det skal, det er samtidig umuligt at synge til fordi klangen er så dyb og diskanten skæv...

  • Så sparer jeg nok nogle penge sammen og køber en ny så ^^


    Mikkel -> Det var heller ikke en ny jeg ville købe (læs besked #0 ^^). Men nu er det så en ny så jeg takker da :P

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB