21

søndag, 13. januar 2008, 20:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af DXC
Hej igen

Der tale om to 18 årige, forholdsvis på STX og HTX. Området måtte gerne være Viby fx.

Så vores udeboende SU er lavere fordi vi under 20 eller hvordan?

Skal du gå på HTX i viby til sommer?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

22

søndag, 13. januar 2008, 20:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Oprindeligt indlæg af nonsens
det er muligt at i kan være dækket af jeres forældres. an på hvilken forsikring de har.

Ja, tror mange indboforsikringer dækker ens børn indtil de fylder 21 år. Det gjorde mine forældres i hvert fald.

Der er dog ofte det krav, at man skal bo alene, og at man ikke bor i kollektiv.

23

søndag, 13. januar 2008, 21:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af celfa

Citeret

Hej igen

Der tale om to 18 årige, forholdsvis på STX og HTX. Området måtte gerne være Viby fx.

Skal du gå på HTX i viby til sommer?

Nej, der går damen :)

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DXC" (13.01.2008, 21:03)

24

søndag, 13. januar 2008, 21:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Oprindeligt indlæg af nonsens

Citeret

yepper. Men syntes godt nok det uoverskueligt altsammen.

Kan ikke rigtig finde nogle priser for ungdomsboliger til to personer og hvad man skal have af forsikring osv?

det er muligt at i kan være dækket af jeres forældres. an på hvilken forsikring de har.

Ja, tror mange indboforsikringer også dækker ens børn indtil de fylder 21 år. Det gjorde mine forældres i hvert fald.

Ar.. Du går også under kategorien barn lidt længere end normalt :razz:

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

25

søndag, 13. januar 2008, 21:08

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Hej igen

Ja, og fordi I kun er på en ungdomsuddannelse. Du kan finde satserne på SU.dk.

"Grundsats til udeboende med særlig godkendelse*, før skat : 3211kr"

Så det giver os 6422kr før skat om månederen, uden jobs. ?

Særlig godkendelse:
*Når du er under 20 år og går på en ungdomsuddannelse, kan du normalt kun få SU med satsen for hjemmeboende. Også selvom du er flyttet hjemmefra.

Hvor meget kan du få
Du får et fast beløb hver måned, se de aktuelle beløb under 'Så meget kan du få' i menuen. Størrelsen på dit stipendium er afhængigt af, om du bor sammen med dine forældre, vælg fanebladet 'Bopæl'.

Går du på en ungdomsuddannelse, og er du endnu ikke fyldt 20 år, er stipendiet afhængigt af, hvor meget dine forældre tjener. Er du fyldt 20 år, er din SU ikke længere afhængig af dine forældres indtægt, og du får det højeste stipendium - med hjemmeboende eller udeboende sats. Vælg fanebladet 'Ungdomsuddannelse'.

Går du på en videregående uddannelse, får du SU uafhængigt af forældreindkomsten. Du får det højeste stipendium - med hjemmeboende eller udeboende sats.

Se de aktuelle stipendie-satser for både ungdomsuddannelser og videregående uddannelser under 'Så meget kan du få'.

http://www.su.dk/

Once upon a dime

26

søndag, 13. januar 2008, 21:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af urbananen
Ar.. Du går også under kategorien barn lidt længere end normalt :razz:

Hehe, det er meget muligt, men det tror jeg ikke forsikringsselskaberne synes... :))

27

søndag, 13. januar 2008, 21:19

Noget der skal overvejes er også at bøger fx koster, jeg giver ca 3000kr for bøger hvert semester (hvert halve år)

Men HTX er jo heldigvis ikke et sted man selv betaler for bøger..

Men ellers kan det som flere siger sagtens løbe rundt for 2 unge mennesker, hvis i vel og mærke ikke har nogle voldsomme luksus vaner

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

28

mandag, 14. januar 2008, 19:43

Kodeordet er PRIORITERING!

Nogle kan ikke leve for SU'en alene - fordi de prioriterer at gå på café og betale 35,- for en lille kop kaffe, andre kan sagtens fordi de prioriterer at Café besøgene må vente til man har større økonomisk råderum.

Spørgsmålet er så om I kan (og vil) prioritere - dine forældre kender dig trods alt ret godt, så mon ikke de ved om du kan prioritere korrekt ;)

29

mandag, 14. januar 2008, 20:07

Find en kollegielejlighed til 2 mand, så burde huslejen ikke komme over 4000.. Der ligger nogen her i nærheden af Hasle hvor jeg bor til 3800,- så vidt jeg husker.. Desværre er der ikke andet end 200 meter til den parkeringsplads hvor der var et skudopgør for en uges tid siden. Men det er utrolig sjældent at det sker.. :P

30

mandag, 14. januar 2008, 21:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
Kodeordet er PRIORITERING!

Nogle kan ikke leve for SU'en alene - fordi de prioriterer at gå på café og betale 35,- for en lille kop kaffe, andre kan sagtens fordi de prioriterer at Café besøgene må vente til man har større økonomisk råderum.

Spørgsmålet er så om I kan (og vil) prioritere - dine forældre kender dig trods alt ret godt, så mon ikke de ved om du kan prioritere korrekt ;)

Burde vi godt kunne.. Men selvfølgelig kan vi godt lide at tage en bio tur samt en middag, men det kan sagtens spares væk eller sætte forbruget ned. Personligt kan jeg sagtens selv leve af pasta og kartoffler :D ..

31

mandag, 14. januar 2008, 21:05

Citeret

Personligt kan jeg sagtens selv leve af pasta og kartoffler :D ..

Tro mig det kan du ikke :D man bliver hurtigt meget træt af det :) men for de 2600 mig og kæresten bruger på mad er der altså også masser af plads til bøffer og andet godt.

Mvh Stubkier

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

32

tirsdag, 15. januar 2008, 10:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Stubkier

Citeret

Personligt kan jeg sagtens selv leve af pasta og kartoffler :D ..

Tro mig det kan du ikke :D man bliver hurtigt meget træt af det :) men for de 2600 mig og kæresten bruger på mad er der altså også masser af plads til bøffer og andet godt.

Mvh Stubkier

Hehe, yep. Men tak for hjælpen alle sammen.. Nu må vi jo begynde og lede efter bolig :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.