Visa electron + visa/dankort - Ska jeg beholde førstnævnte?

  • Nu hvor jeg blev 18 i december har jeg self. fået mig mit gratis visa/dankort fra min bank, hvor jeg også stadig har et visa electron :)


    Mit spørgsmål er så om det kan betale sig at beholde electron'et? Jeg mener, der er da ikke ret mange steder hvor de understøtter det i forhold til std. visa ? Så det ville være lidt dumt at rende rundt med 2 kort når jeg bare kan nøjes med mit visa/dankort.


    Hvad siger i, er der nogle fordele osv jeg har overset?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Hvis du kan styre de muligheder du får med et Visa / Dankort kan jeg ikke se nogen grund til at beholde dit Visa Electron.


    Men har banken slet ikke snakket om, at du bare skal klippe dit Visa Electron kort over? Det er da i hvert fald normal kutyme i de banker jeg efterhånden har været kunde i.


    Nej det har de nemlig ikke (nordea) og her for et par dage siden var jeg nede hos en m8 hvor han fik et brev fra banken - vi har samme bank - som indeholdt hans nye electron :)) Han havde os visadankort og electron, og regnede med at han bare sku beholde electronet til det udløb, men man fortsætter åbenbart med electronet indtil man selv afmelder det. Så han fik et nyt electron da det gamle jo snart udløb hehe.


    Og med "styre de muligheder" mener du så overtræk osv?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Jeg var da hoppet på Visa/Dankort. Synes der er nogle voldsomme gebyrer på det andet.
    Bl.a. når man hæver penge i en anden bank elelr ved deres automat.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Jeg kan skam sagtens "styre" mit forbrug :9xo Er os rimelig sikker på jeg afmelder mit electron, men ville da lige høre folk herinde om det kan betale sig at rende rundt med begge, hvilket det ikke tyder på.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Jeg kan skam sagtens "styre" mit forbrug :9xo


    Det var nu heller ikke for at påstå du ikke kan, men der er desværre mange der har problemer med det, og på den måde kommer ud i økonomisk uføre, så hvis der var en risiko for, at du ender der, er det trods alt bedre at indse det før problemerne kommer end efter.

  • I min bank er visa electron gebyr frit. Når jeg hæver i andre banke osv. skal jeg ikke betale en krone.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    I min bank er visa electron gebyr frit. Når jeg hæver i andre banke osv. skal jeg ikke betale en krone.


    Så er fordelen så med Visa/Dankort, at man ikke så tit har brug for at hæve i automater.. :roller: plus at min afgift er 0,- for at hæve i andre automater også.


    JuiCe: Tillykke med dit nye kort, det gamle Visa Electron skal du klippe over, da der ingen grund er til at har det. Alle steder hvor det kan bruges, kan Visa også bruges. Da jeg skiftede fra Visa Electron til Visa/Dankort i Nordea, blev mit electron automatisk afmeldt...


    Angående med at kunne styre sit forbrug, overhørte jeg min bankrådgiver snakke med en forleden. Han havde lidt over 14000,- i minus på sit kort... Så man skal passe på ;)


    Jeg kan have op til 1000,- i minus, hvis det overstiger det beløb skulle kortet kan blive låst indtil jeg har betalt det ekstra og har snakket med min bankrådgiver.


    Går ud fra at du har fået en Check-in konto for så har du det samme som mig. En skøn konto.
    Læs mere her: http://www.nordea.dk/Privat/Kundefordele/Check-in+18-28+år/25631.html

  • Er du sikker på at du stadig kan bruge dit electron efter du har aktiveret visa/dankort?


    Kan du styre dit forbrug, så er visa/dankort et must. Det er gratis og kan bruges worldwide og alle steder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    I min bank er visa electron gebyr frit. Når jeg hæver i andre banke osv. skal jeg ikke betale en krone.


    Det samme med min bank :)


    Fionia Bank.. Har ihvertfald hævet i Danskebank og Nordea, og der var der ikke noget minus bagefter.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Er du sikker på at du stadig kan bruge dit electron efter du har aktiveret visa/dankort?


    Kan du styre dit forbrug, så er visa/dankort et must. Det er gratis og kan bruges worldwide og alle steder.


    Har ikke lige brugt det siden jeg fik dankortet, men efter som min m8 fik fornyet hans electron uden at have bedt om det, samtidigt med at han har et visa/dankort så må man jo ku bruge det ^^


    Men uanset tror jeg sku jeg smutter i banken i løbet af den kommende uge og får det afmeldt...det fylder os unødvendigt meget i tegnebogen hehe

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Kan man ikke bare lave en aftale med banken om at kontoen ikke kan gå i minus på et visa-dankort? Har ikke selv et, dog kun et neteller mastercard til online-konto men den har jeg låst til at ikke gå i minus.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Kan man ikke bare lave en aftale med banken om at kontoen ikke kan gå i minus på et visa-dankort? Har ikke selv et, dog kun et neteller mastercard til online-konto men den har jeg låst til at ikke gå i minus.


    Mit blev automatisk lukket hvis jeg tog det i minus førhen. Nu kan jeg efter oprettelse af en kassekredit få det til 1000 i minus før kontoen bliver lukket..