Wedesigners løn, forhold m.m ??

  • hej tweak´er !
    mig og en ven er igang med at lave en opgave der handler om webdesign.
    Vores spørgsmålene kommer her:


    • Hvem ansætter en webdesigner?
    • Hvor er en webdesigner ansat?
    • Hvad kræves der til jobet? (mht. Uddannelse, fysisk, psykisk)
    • Hviken muligheder har jeg i forhold til faget?


    så har vi lavet en bettet afstemning ang. lønen... (om måneden)


    lad nu være med at skrive at vi skal bruge google osv.
    OT vil blive slettet


    Har lige rettet din overskrift lidt.
    _WHAT_ - Tweak.dk Crew

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Der findes ikke et job som hedder web-designer (Eller rettere sagt, uddannelsen til web-designer findes ikke)


    Angående jobs og lignende, findes der ikke en bedre side end http://www.ug.dk

    Quote

    På UddannelsesGuiden - ug.dk - kan du finde information om uddannelse og job i Danmark. Portalen er oprettet som en del af Undervisningsministeriets vejledningsreform, der trådte i kraft 1. august 2004.


    Der findes flere uddannelser som har med webdesign at gøre. Bl.a. Mediegrafiker (EDU), Multimediedesigner (KVU), Web-Integrator (EDU) og så videre...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Eth
    en media grafiker laver ikke så meget web. de laver faktisk ikke rigtig noget :P


    Gør en Web-Integrator egentlig heller ikke... :$

  • Det er svært at sætte nogen faste rammer for hvad man kan forvente at få i løn. Det afhænger meget af både praktisk erfaring og uddannelsesniveau. Jeg regner med at få en startløn på 30-35.000 med en MMD, kandidatgrad i informationsvidenskab og 9 års erhvervserfaring. Men det kommer igen meget an på om man er freelance eller fastansat. Som freelance svinger det mere og afhænger meget af antallet og omfanget af de opgaver du får ind.


    Med hensyn til hvor man kan komme til at arbejde, kan det næsten være hvor som helst. Men som regel er det enten ved et reklame/web-bureau hvor du laver opgaver for andre, eller ved et firma hvor du varetager deres egen hjemmeside. Fysisk og psykisk kræver det nok bare at du kan håndtere stressede situationer. Og det vil man tit komme ud for, når man arbejder med deadlines :D

  • Min far arbejder som ansat i et firma, og koder websites i CMS systemet TYPO-3. Det tager måske 1 eller 2 uger eller mere alt efter hvor omfattende et projekt han skal lave. Og tjener vel en 5.000 - 15.000 alt efter hvor meget arbejdstid han bruger på det.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bllets


    Gør en Web-Integrator egentlig heller ikke... :$


    er under uddanelse som web-integrator, og vi laver ik andet, er lige begyndt at lære asp.net :)

  • Sådan seriøst set så vil jeg fraråde folk at gå på de korte uddannelser. Drop mmd osv. gå istedet direkte på uni og læs noget kommunikation og design i stedet.


    Det sammen med en masse erfaring er hvad der kan trække jeres løn op. Nu har jeg kun selv MMD, og den er sgu nok ikke mange potter pis værd for at være ærlig.


    Hvad lønen ligger på er MEGET forskelligt. Det afhænger af mange ting: firma, hvor i landet, ud bud og efterspørgelse når du søger, erfaring, dygtighed, hvor god du er til at snakke for dig i forhandling og helt sikkert også flere ting.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Eth


    er under uddanelse som web-integrator, og vi laver ik andet, er lige begyndt at lære asp.net :)


    Er jeg også, samme er Nice2u herinde fra.. Dog er Nice2u en del længere end mig. Men syntes nu stadig han har for meget fritid til at skrive en gang imellem ... :$ :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Sådan seriøst set så vil jeg fraråde folk at gå på de korte uddannelser. Drop mmd osv. gå istedet direkte på uni og læs noget kommunikation og design i stedet.


    Det sammen med en masse erfaring er hvad der kan trække jeres løn op. Nu har jeg kun selv MMD, og den er sgu nok ikke mange potter pis værd for at være ærlig.


    Hvad lønen ligger på er MEGET forskelligt. Det afhænger af mange ting: firma, hvor i landet, ud bud og efterspørgelse når du søger, erfaring, dygtighed, hvor god du er til at snakke for dig i forhandling og helt sikkert også flere ting.


    Enig, kender et par stykker, som også har den. Gik sammen med dem Handels- og IngeniørHøjskolen i Herning på uddannelsen IKM (International Kommunikation og Multimedie). De kunne så bygge videre eller få merit i nogle fag.


    Ved dog ikke hvor meget IKM er værd, men man har da en del forskellige fag, som giver en bred viden.


    Løn er en svær størrelse, som afhænger mange ting.


    Men det skal siges, at jeg arbejder som Webudvikler, og havde titlen som Webdesigner på min tidligere arbejdsplads. Som Webudvikler arbejder jeg bl.a. med webdesign, men det er langt fra det eneste jeg laver, tværimod.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bllets
    Er jeg også, samme er Nice2u herinde fra.. Dog er Nice2u en del længere end mig. Men syntes nu stadig han har for meget fritid til at skrive en gang imellem ... :$ :roller:


    Jeg elsker også dig

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bllets


    Er jeg også, samme er Nice2u herinde fra.. Dog er Nice2u en del længere end mig. Men syntes nu stadig han har for meget fritid til at skrive en gang imellem ... :$ :roller:


    nice nok, hvor går i henne i landet ? .. går selv på Aalborg Teknisk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Sådan seriøst set så vil jeg fraråde folk at gå på de korte uddannelser. Drop mmd osv. gå istedet direkte på uni og læs noget kommunikation og design i stedet.


    Det sammen med en masse erfaring er hvad der kan trække jeres løn op. Nu har jeg kun selv MMD, og den er sgu nok ikke mange potter pis værd for at være ærlig.


    Hvad lønen ligger på er MEGET forskelligt. Det afhænger af mange ting: firma, hvor i landet, ud bud og efterspørgelse når du søger, erfaring, dygtighed, hvor god du er til at snakke for dig i forhandling og helt sikkert også flere ting.


    Jeg vil give dig 100% ret WHAT! MEN der er altså enorm forskel på at læse en bachelor, eller kandidat i Kommunikation og design, end at uddanne sig til multimediedesigner. Lektie mængden, kravene og ikke mindst måden du udanner dig på er jo vidt forskellige og nogen egner sig altså bare ikke til uni, det er fact!