en god poll?

  • er det bare mig, eller står der mindst et eller andet sted i enhver poll at den er lame og spild af tid osv osv osv.? hehe, det irriterer mig faktisk ikke, for der kommer ofte masser af replies alligevel, sååå...så kna man jo bagefter tænkte lidt over om den nu VAR så lame som man havde sagt fra starten...


    ...så nu vil jeg egentlig gerne have jeres mening om HVORDAN en ikke-lame poll/tråd er...giv evt. et eksempel...


    og NEJ! denne tråd var IKKE lame, da den kan gøre gavn til dem der ikke ved hvad de bør skrive i forhold til "the crowd"'s holdninger...inkl. mig...:D

  • Jeg syns nu at de fleste emner er fine nok, men jeg tror at de fleste er trætte af at høre sådan noget som "AMD eller Intel", "Nvidia eller ATI" osv.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Synes det er svært.


    Har lige kigget 12 siden igennem her i offtopic for at finde en poll jeg synes var rigtig fed, men kunne ikke komme frem til noget. :(


    Tjo måske noget med om USA egentlig havde været på månen ? ;) (og det er lang tid siden)

  • Er træt af denne debat og gider ikke rigtig deltage videre i den. Synes det kan være ligemeget.


    Man kan ikke definere en god poll. Det er en fornemmelse. Samme som at prøve at definere et menneske. Man kan se når noget er galt :)


    Synes man skal lade det være op til den enkeltes fornuft. Som jeg mange gange har sagt før, at tænke sig om før man trykker på knappen.


    Synes ikke det er nødvendigt med retningslinier for alt. Man må somme tider sætte sin lid til, at folk godt kan tænke lidt selv, før de rodder sig ud i noget søle.


    Synes bare vi skal lade hele "lame poll" debatten ligge. Har svært ved at se, hvordan man skal komme længere end, at folk skal bruge hovedet.


    End of Discussion.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg mener også at der står et eller andet sted når man opretter bruger at Adminsne helst ikke vil se debatter som (Intel vs AMD) osv. ellers har de sagt det i en post... Anyways, de fleste er enige på det område sååå... ;)

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Synes det er svært.


    Har lige kigget 12 siden igennem her i offtopic for at finde en poll jeg synes var rigtig fed, men kunne ikke komme frem til noget. :(


    Tjo måske noget med om USA egentlig havde været på månen ? ;) (og det er lang tid siden)


    YESSSS!!! det var MIN!!! wuhuuuuuu!!! jeg har skrevet noed godt!!!
    YEAAAAAH!!! endelig fik jeg ros for noed herinde! jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!


    btw. thx Aerial... ;)

  • Quote

    Originally posted by cla
    Der var også en god en med politik engang mener det var noget med JA/NEJ til euro.....


    arh, den er kedelig! Euro...det kan man jo aldrig blive enige om alligevel...nogen vil gerne have forandring andre vil ikke....det er altid det samme med EURO-debatter...


    "...jamen vi mister jo en masse på det!"
    "nej"
    "jo"
    "nej"
    "jo"
    "nej"
    "jo"
    osv....

  • Hvis poll'en er lavet med henblik på at få et resultat, som man rent faktisk kan bruge til noget, ja så mener jeg at den er relevant. Det betyder ikke, at poll'en rent faktisk behøver at have noget med HW at gøre.


    Hvis poll'en alene er lavet fordi én eller anden keder sig, f.eks. "hvilken farve boksershorts har du på idag?" eller "er dette en lam poll" (værsgo com-nooben :D ) - ja så mener jeg at den er et spild af plads.


    Men igen, ligegyldige polls kan jo også være sjove - og eftersom det er i OT-sektionen de bliver postet, er det svært at bedømme hvilken der er lam, og hvilken der ikke er. Men én ting er da sikkert, da fleste med rimelig situationsfornemmelse, burde da have en idé om, om deres poll er rådden eller ej.


    Jeg har generelt ikke sygeligt ondt i røven over den slags, men nogengange kan det godt blive for lavt.

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Hvis poll'en er lavet med henblik på at få et resultat, som man rent faktisk kan bruge til noget, ja så blah blah blah blah.....



    jeg kan nok ik være mere enig, og hehe, ja det var mig med "er denne poll lam", og kald mig bare for "nuts", men jeg syns det kunen være usædvanlig morsomt, at se hvordan alle folk bare ville hidse sig op og svine mig til, og spille bagkloge til sidst...det var en sjov tanke tænkte jeg...


    men husk på, den med USA på månen var også MIN! og det er da godt nok YDERST vigtigt (-for mig :P) at pointere...!


    jeg syns somme tider at polls kan være så lamme at de er sjove...især når der komemr svarmuligheder som "jeg spiser skinke" eller "at poll'ens "forfatter" lugter af nougat", hehe, det er max grinern syns jeg, hvorimod polls om religion, højde, bundkort, osv. er ret kedelige...de rager ik mig en høstblomst...


    så ved i allesammen jo det... ;):))


  • Don't you blah-blah me. Hvis du skal quote, så lad være med at rette i dem. Jeg ved godt at du nok ikke mener noget med "blah blah", men lad alligevel være - for det irriterer mig. Under andre omstændigheder, ville det være nedværdigende - da det statement netop er ligesom at sige "nå, og?".


    Så ved du det ;)

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Don't you blah-blah me. Hvis du skal quote, så lad være med at rette i dem. Jeg ved godt at du nok ikke mener noget med "blah blah", men lad alligevel være - for det irriterer mig.


    Så ved du det ;)


    ok, torque, du misforstår mig fuldkommen, og jeg kan da også sagtens forstå det du skriver fuldt ud, men grunden til at jeg cutter det væk, er slet ikke at jeg syns resten var ligegyldigt...det er simpelthen at hvis jeg laver en quote til et indlæg hvor der står en del, så kan jeg ikke få det uploadet...det er f***ed up irriterende, og jeg kan ik gøre noed ved det desværre..:( men så ved du det er derfor, håber også i andre ser det her så i ved det næste gang...)


    hvorimod, jeg behøvede ikke at skrive blah blah blah...jeg kunne sføli også bare have skrevet ".....", men det var bare for at vise at du jo HAVDE skrevet meget, men det er da ike dårlig at folk skriver lidt lange indlæg nogen gange...så får man en god forklaring osv. på hvad de mener etc.)


    okay? ;) håber du kan tilgive mig :(

  • Quote

    jeg syns somme tider at polls kan være så lamme at de er sjove...især når der komemr svarmuligheder som "jeg spiser skinke" eller "at poll'ens "forfatter" lugter af nougat", hehe, det er max grinern syns jeg, hvorimod polls om religion, højde, bundkort, osv. er ret kedelige...de rager ik mig en høstblomst...


    så ved i allesammen jo det... ;):))



    Hmmmm - polls om skinke er interessante - men polls om BUNDKORT er kedelige og rager dig en høstblomst - øøøøøøh Tweak er et HW forum - tror du ikke du er gået forkert.... :rolleyes:


    - Og neeeeeeeej en poll behøver ikke være vildt hw orienteret for at have sin berettigelse - men man kan jo læse folks kommentarer til en tråd/poll - og så lige - "take the hint" - det bliver sgu nogle gange givet med en vognstang..... ;)


    "Man siger man lærer af sine fejltagelser - Hmmmm - nogle gør sgu ikke..... :] :] :] "

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben
    jeg syns somme tider at polls kan være så lamme at de er sjove...især når der komemr svarmuligheder som "jeg spiser skinke" eller "at poll'ens "forfatter" lugter af nougat", hehe, det er max grinern syns jeg, hvorimod polls om religion, højde, bundkort, osv. er ret kedelige...de rager ik mig en høstblomst...


    ... det er så Comp-n00ben i en nøddeskal - dette var simpelthen det oplæg fra Comp-n00ben, som gjorde at jeg forstod alle de (sagt på en pæn måde-) - mærkværdige indlæg/polls som den person har lavet - alt med relevante resulteter (dog undtagen den med højde, ikke vildt relevant) rager Comp-n00ben en "høstbloms" :]


    Hvorimod alt som er platirriterende.., det er sq godtnok............................................................................................................./!\..............................!


  • luk røven hvis du ik har noed klogt eller godt at sige wizzard!

  • Quote

    Originally posted by cla
    ... det er så Comp-n00ben i en nøddeskal - dette var simpelthen det oplæg fra Comp-n00ben, som gjorde at jeg forstod alle de (sagt på en pæn måde-) - mærkværdige indlæg/polls som den person har lavet - alt med relevante resulteter (dog undtagen den med højde, ikke vildt relevant) rager Comp-n00ben en "høstbloms" :]


    Hvorimod alt som er platirriterende.., det er sq godtnok............................................................................................................./!\..............................!


    jeg har da ikke sagt at alt irriterende var sjovt...jeg syns fx ikke at wizzard's primitive indlæg her var sjovt...om det så handlede om mig eller en anden, det er ligegyldigt...syns han spolerer stemningen herinde...desuden lærer jeg sq da af alle mine fejl... :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Mercie.dk
    hmm syntes nu wizzard er rigtig på den ;)


    hvordan kan det være at det IKKE overraskede mig?
    du er stadig sur fra dengang jeg spurte hvad du skulle bruge en crosser til...og så ser du sikkert også op til ham...
    ...desuden passer det som wizzard skriver slet ikke, han har jo intet grundlag for sine påstande...


    "jesus christ, mand", jeg blir sq skuffet når i siger den slags...nu har JEG forbedret mig, men blir det værdsat? NEJ, jeg blir bare flabet og fortalt at jeg er "mærkværdig" og "håbløs" osv...


    btw. NEJ jeg er ik gået forkert, jeg har det DOG stadig sjovt nok for det meste herinde, og jeg lærer en del af de ting jeg læser...skriver dog ikke så meget i de andre fora...hvad skulle jeg skrive når jeg ik ved så meget?


  • Det er også helt i orden. Meningen var egentlig også bare, at fortælle min mening om den slags. Stille og roligt ;)