1

onsdag, 2. januar 2008, 18:52

Hej,

Jeg har lige fået en ny lejlighed, hvor mit soveværelse ligger ved siden af køkkenet. Mit køleskab står i et skab hvor lågen er taget af. Problemet er at når kompressoren kører så kan jeg høre en svag dyb rumlen (lidt a la en dyb bastone), når jeg ligger og prøver at sove. Det er selvfølgelig meget irriterende, og tvivler på jeg kommer til at vende mig til det.
Det er ikke fordi køleskabet larmer i sig selv når man bare står og lytter til det i køkkenet, tror simpelthen det er små vibrationer som forplanter sig i væg og/eller gulv.

Nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Har selv overvejet at stille køleskabet på noget tyk filt eller gummimåtte (eller lignende).

Håber nogen kan hjælpe mig med nattesøvnen.

vh
contici

2

onsdag, 2. januar 2008, 18:55

Som du selv nævner, så smid en gummimåtte eller noget i den dur ind under dit køleskab.
Ellers kan det måske skyldes at skabet som det står i ikke står fast nok?

3

onsdag, 2. januar 2008, 20:43

Vores køleskab kan godt finde på, at rumle og skramle hvis det ikke står helt fast. Flytter man lidt på det, holder det op.. Jeg ville starte med at rykke lidt på det og se om det hjælper - ellers må du som sagt, prøve nogle gummi-måtter eller lignende..

(\__/)
(O.o )
(#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "TheSnake" (02.01.2008, 20:43)

4

onsdag, 2. januar 2008, 20:55

Har prøvet at rykke rundt på det, og der kan man som I nævner godt ændre lyden. Men synes jeg har fået det til at stå så det siger mindst muligt, og faktisk ikke siger mere end hvad man bør forvente af et køleskab. Problemet er bare den dumme dybe tone som kommer inde i soveværelset, som sætter sig i hovedet.

Men jeg må have fat i gummimætter eller noget tyk filt.

5

torsdag, 3. januar 2008, 15:50

En måtte behøver du jo ikke ligefrem. Det da riiigeligt med 4 tykke gummi-dutter til at putte under fødderne på den.
Det kan vel skaffes for 20kr.. Eller gratis på en losseplads.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

6

torsdag, 3. januar 2008, 17:42

Står det lige, hvis det ikke gør larmer de som regel, og så hjælper de gummidutter nok ikke meget.

7

torsdag, 3. januar 2008, 19:10

det underlige er at det faktisk slet ikke larmer når man står ved siden af det, bortset fra den almindelige "rislen" et køleskab nu altid siger. Det er når man går ind i soveværelset ved siden af at man kan høre sådan en dyb bas ligenende lyd. Det er ret svært at forklare. Har sørget for det heller ikke rører siderne eller bagsiden i skabet.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.