"the lost drive"...?

  • hej allesammen, her kommer lige et spørgsmål for at se om i kender noed til lidt pc-historie...


    ...altså: idag har typisk alle et diskettedrev på computeren kaldet A-drevet, derefter kommer typisk hardisken/harddiske der starter fra "drev C" og frem herefter...cd-drevet/-drevene kommer så typisk efter harddiskdrevene og er dermed de sidste i rækkefølgen. antallet af harddisk drev er næsten uendeligt...dog alligevel med en begrænsning...


    men hey, mangler der ik noed? hvad med et evt. B-drev? nogen af jer der ved hvor b-drevet i sin tid forsvandt hen af?

  • Solgte de for at få råd til C: !

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Hmm.... Tja, der er vel ikke så mange der bruger to floppy-drev nu om dage.... :)) ..... Men nogle gør. ;)


    floppy drev? hvem siger det er floppy drev?

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben


    floppy drev? hvem siger det er floppy drev?


    Det gør vi... hehe... det tror jeg næsten det er.. vil jeg næsten vædde med ... ved ikke hvis du installere et zip drev om det så hedder B.. det kan man jo også ændre..

  • pis også! I vidste det....hehe....det gjorde jeg sq da ikke selv...fandt lige ud af det i går, det var lidt af et mysterium hvad der var blevet af b-drevet...men hvorfor fjernede man så ik bare A-drevet i første omgang?det må da have været det første, og så kom b-drevet...så kunne det også være i rækkefølge b-c-d-e-...osv.......


    ligesom i folkeskolen...der starter man da fx ik bare en f- klasse ligepludselig...eller hvad med en Q eller X-klasse?

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben
    pis også! I vidste det....hehe....det gjorde jeg sq da ikke selv...fandt lige ud af det i går, det var lidt af et mysterium hvad der var blevet af b-drevet...men hvorfor fjernede man så ik bare A-drevet i første omgang?det må da have været det første, og så kom b-drevet...så kunne det også være i rækkefølge b-c-d-e-...osv.......


    ligesom i folkeskolen...der starter man da fx ik bare en f- klasse ligepludselig...eller hvad med en Q eller X-klasse?


    Ja da... Jeg kan stadig godt huske dengang jeg brugte 5.25" floppy... 8o


    B-drevet er faktisk stadig meget godt at have hvis man har noget som ZipDrev, JazzDrev TapeStreamer og ligende... :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Ja da... Jeg kan stadig godt huske dengang jeg brugte 5.25" floppy... 8o


    B-drevet er faktisk stadig meget godt at have hvis man har noget som ZipDrev, JazzDrev TapeStreamer og ligende... :))


    ok, det undrede mig bare...jeg har aldrig set en computer med et B-drev...så det var som sagt lidt mystisk for mig...ligesom 12-tallet på 13-skalaen...det er da mega ulogisk...hvis der er 11 og 13 så må der da også være et 12-tal...der er jo ik noed med at 12 betyder ulykke eller noed...det er da faktisk kun 13, og 4 på kinesisk, men på den anden side er der jo heller ik 4-taller...hmmm....den er mystisk...nogen som har en forklaring på dette?

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben


    ok, det undrede mig bare...jeg har aldrig set en computer med et B-drev...så det var som sagt lidt mystisk for mig...ligesom 12-tallet på 13-skalaen...det er da mega ulogisk...hvis der er 11 og 13 så må der da også være et 12-tal...der er jo ik noed med at 12 betyder ulykke eller noed...det er da faktisk kun 13, og 4 på kinesisk, men på den anden side er der jo heller ik 4-taller...hmmm....den er mystisk...nogen som har en forklaring på dette?


    Det med 4-tallet er i Japan. Ikke kina.


    Ved ikke det med 12-tallet.

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Nemlig - fantastisk klamme at sidde og arbejde med ;) *G*


    Jep, det værste var når man havde rigtig travlt, og ikke kunne få disken helt i, fordi den bukkede når den ikke sad lige. Til at få spat af. Har dog aldrig haft en PC med 5,25" (Min første var en 486DX2), men havde tonsvis af slagsen til min gamle C64 brødkasse.