Råd om Karrierevalg ?

  • Hej


    Så kom tiden hvor jeg synes arbejdet blev lidt for sygt og hvor jeg seriøst trænger til noget nyt.
    Jeg arbejder som supporter på en internetbank og sidder yderligere med noget aktie og obligationshandel.
    Nu har jeg fået benene indenfor i et firma i Italien som skal bruge en konsulent til at sælge deres solbriller i Scandinavien. Det drejer sig om 3 mærker af italiensk design (ala D&G osv)
    Jeg skulle så oprette mt eget firma heroppe og sørge for at få forskellige forretninger såsom Synoptik, Thiele osv med på ideen. Økonomimæssigt ville en aftale med en af de 2 firmaer give mig omkring 30.000 euro
    (Mit indskud i den her plan er 7000 kr, som skal bruges på at få nogle briller hjem, jeg kan vise frem, så det er økonomisk ikke det store tab det kan give.) Jeg ville så ene mand få eneret på de mærker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.


    Problemet er at jeg røvkeder mig når jeg igen og igen skal fortælle lamme kunder hvad en start-knap er :evil:
    Jeg er jo (indtil 10.11) kun 24 så jeg ser det lidt som at tage en chance og springe ud i det .


    Btw => Det ene mærke er forresten Michael Schumacher som åbentbart nu har lavet en solbrille-serie. Det navn burde vel næsten sælge sig selv, når jeg er den eneste der kan forhandle det heroppe ?


    Har virkelig brug for råd, da det nok kunne forandre en del i mit liv og måske give nogle flere penge end mit noobie-it-job desværre giver :(


  • Noget af en smøre:-)


    Tja, når man nu engang står i din situation, står man ved den berømte krydsvej.
    Personligt ville jeg lave en del research inden jeg begiver mig ud i så ustabilt et markede.
    Men hvis der er en chance for at der er en hvis efterspørgsel på sådan et produkt, og man har det startkapital der skal til, er det en chance værd at tage ville jeg mene. Jeg tror at man vil på lang sigte fortryde at man har arbejdet i et "Dead end" Job, hvis man virkelig føler at det ingen veje går, og man derudover har fornemmelsen af at gå istå..
    Men før sådan en beslutning tages, man man nok hellere tænke på sit ansvar over for venner/familie og evt kæreste/kone. Men med din alder taget i betragtning, og hvis du ikke har noget fastliggende ansvar ville jeg sige GO FOR IT..
    Jeg må ærligt indrømme at det ville være mit valg..


    Held og lykke med beslutningen:-)

  • Quote

    Originally posted by Daniel | Oc-central.dk
    Noget af en smøre:-)


    he he ja - men når jeg bare brænder inde med det skal det sg* ud ;)


    thX for rådet.


    Ja startkapitalen er ikke noget problem. Jeg har tidligere siddet som sælger i samme bank hvor jeg er nu, og var koncernens bedste sælger i det halve år jeg sad der. (Man bliver sg* nok nød til at have sælger-genet for at lave sådan noget)


    Det var lidt min plan at prøve at se om jeg kunne få et par aftaler i hus mens jeg beholdt supporter jobbet - og hvis det så var noget der gav pote, ville det jo fryde mig at bede min chef om at hoppe i havet ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    ...og hvis det så var noget der gav pote, ville det jo fryde mig at bede min chef om at hoppe i havet ;)


    lad nu være med at brænde dine broer

  • Quote

    Originally posted by Getalife


    lad nu være med at brænde dine broer


    he he selvf* - men hvis det her gik galt, ville jeg jo være tvunget til at tage mig sammen til at finde noget mere spændende ;)

  • Quote

    Originally posted by Getalife
    Jeg ville også sige go for it.. ikke noget værre end når man blive ældre og mere bundet at fortryde at man ikke tog en chance.


    Også det jeg er bange for - ser ihvertfald ikke mig selv som supporter når jeg passerer 30

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    he he selvf* - men hvis det her gik galt, ville jeg jo være tvunget til at tage mig sammen til at finde noget mere spændende ;)


    hehe.. man kunne jo komme ud i situation hvor man ikke kunne finde andet.. så er det godt at have et sted hvor man nemt kan komme ind igen.

  • Jeg er med, hvis du er interesseret. Taler tysk og engelsk. Hoster op med halvdelen af de 7000 kr. he he he. Hader bare AF. ;)

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Jeg er med, hvis du er interesseret. Taler tysk og engelsk. Hoster op med halvdelen af de 7000 kr. he he he. Hader bare AF. ;)


    he he nice :)


    Jeg får svar fra italien mandag mht til kontrakt osv så kan jeg jo evt lige give besked ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Jeg får svar fra italien mandag mht til kontrakt osv så kan jeg jo evt lige give besked ;)


    Helt fint. Du har min msn. Jeg kan også lige smide min e-mail adresse ;)
    Er seriøst ment. 8o
    Synes ikke lige jeg har lyst til kurser i at bore huller og andet spild af tid. AF sucks. ;)

  • Det lyder spændende, og jeg kan helt klart se både fordele og bagdele ved det.
    Hvis du keder dig i din nuværende stilling, så ville jeg nok slå til.
    Det er kun en lille måned siden jeg selv sagde min stilling op hos PostDK. Nu sidder jeg så uden noget job,og det er sgu lidt kedeligt.
    Hvis du har kapitalen til en start og er villig til at løbe risikoen, så gør det.
    Hvis du giver lidt rabat skal jeg nok købe et par hos dig.
    Uanset hvad du beslutter dig for, så vil jeg da ønske dig held og lykke...

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    he he nice :)


    Jeg får svar fra italien mandag mht til kontrakt osv så kan jeg jo evt lige give besked ;)



    Jamen så dækker i jo hele landet - kom da igang...


    Måske kunne I - som Aerial selv siger - starte i det små - og beholde det kedelige job et stykke tid - og så se om der er muligheder i ideen......."Bare op af strandvejen - til alle de smarte svanse - de vil sikkert elske Schumiiii-briller".... ;)

  • Quote

    Originally posted by WizZarD
    Jamen så dækker i jo hele landet - kom da igang...


    Måske kunne I - som Aerial selv siger - starte i det små - og beholde det kedelige job et stykke tid - og så se om der er muligheder i ideen......."Bare op af strandvejen - til alle de smarte svanse - de vil sikkert elske Schumiiii-briller".... ;)


    Vi arbejder på sagen. Afhænger af hvad los Italianos siger i næste uge. Ser ud til at Aerial har fået sig en partner han ikke lige regnede med at få... :))