Konflikt i handel

  • Hejsa :) Jeg solgte for nogle uger siden en PSU til en bruger på tweak.dk og står nu i den situation at han ikke ønsker at købe den alligevel, på trods af at den ligger på postkontoreret. Angiveligt skulle grunden til det være at han modtog den over en uge efter på trods af at jeg sendte den 2 arbejdsdage efter vores handel.


    Selvom det kun er et lille beløb på 150,-dkk i porto som det gælder, hvilket såmen ikke rager mig så meget, så er det mere princippet i sagen som irriterer mig, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan andres holdinger til sådan er?


    BTW.. Agter at offentliggøre brugerens navn men forbeholder det til senere.

  • Det er egentligt også den måde jeg foretrækker.. Men havde sku forventet at man kunne sende ud at der ville ske noget! Især når det er en person på tweak.dk med ca. 2000 beskeder hvilket i mine øjne tyder på lidt troværdighed! Men jeg tog vist grueligt fejl

  • Også her forudbetaling eller afhentning imod kontant. Aldrig efterkrav eller andre listige handelsmetoder. Men nu kender du jo så brugeren du har handlet med så det gør du nok ikke en anden gang. Cheer up :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Forudbetal & afhentning eller smut.


    Ditto!! :)

    CrossFire Monster!
    Q6600 @ 3.6Ghz - Enzotech Sapphire
    P35 - G.Skill HZ-series
    HD 3870 XT CrossFire
    Antec P190 incl. 1200W
    HW Labs GTX - ½" Highflow

  • Jeg kan godt se problemet, og jeg synes godt nok det en svinestreg han har udsat dig for.


    Men jeg synes ikke du skal offentliggøre navnet, da vi i Teamet har besluttet at være imod blacklisting af andre brugere. Du kan evt. tilbyde folk at røbe navnet via en PM.

  • Det var da nedern!


    Personligt handler jeg på følgende måde.


    Betal og send samme dag. Og så stoler jeg bare på at der bliver betalt, ligesom vedkomne må stole på at der bliver sendt. Og løbende kontakt under hele handlen er et must.

  • tjah. Den eneste måde jeg handler på er ved forudbtaling. Ikke noget der.
    Jeg har selv 600 kr ude og hænge. kontakten var fin, alt var okay. Jeg kunne ikke garantere at det duede, så jeg gik med til at modtage halvdelen først og den anden halvdel siden.
    Jeg har endnu ikke set den anden halvdel - og køber er stoppet med at komme med dårlige undskyldninger og svarer i stedet bare ikke på emails.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    tjah. Den eneste måde jeg handler på er ved forudbtaling. Ikke noget der.
    Jeg har selv 600 kr ude og hænge. kontakten var fin, alt var okay. Jeg kunne ikke garantere at det duede, så jeg gik med til at modtage halvdelen først og den anden halvdel siden.
    Jeg har endnu ikke set den anden halvdel - og køber er stoppet med at komme med dårlige undskyldninger og svarer i stedet bare ikke på emails.


    Du ved vel hvor han bor? Så tag da et smut ud til ham..

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Du ved vel hvor han bor? Så tag da et smut ud til ham..


    Ja han bor faktisk ikke SÅ langt væk hvis han ikke er flyttet - han svarede bare satdig på mails da jeg rykkede til Irland.. Og nu er han så 1000 km fra mig ;)
    Men det er meget muligt jeg lige snakker med en kammerat om han gider køre mig (og tilføje godt 100 kg) ;)

  • Hmm.. det er skrækhistorier som disse her, der gør, at jeg simpelthen ikke tør handle med private brugere på nettet. (selvom der ofte er billige Xbox-spil).


    Er visse folk bare slet ikke interesserede i at skabe et godt handels-community på nettet? I sidste ende kunne det gavne mange:S


    Slacker - Lykke til i Irland. Hvad laver du egt. der? 8o

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili
    Hmm.. det er skrækhistorier som disse her, der gør, at jeg simpelthen ikke tør handle med private brugere på nettet. (selvom der ofte er billige Xbox-spil).


    Er visse folk bare slet ikke interesserede i at skabe et godt handels-community på nettet? I sidste ende kunne det gavne mange:S


    Slacker - Lykke til i Irland. Hvad laver du egt. der? 8o


    Jeg er telefonisk kundeservice for Apple. Det er ikke noget jeg regner med skal være en karrierre, jeg havde bare lige lyst til at prøve noget nyt :))