Forslag - Post Fejl/Bugs her

  • Nu hvor siden åbenbart har været nede 2 natter (for mig ihvertfald) i træk, kom jeg i tanke om, at det måske kunne være godt med en tråd/sticky hvor folk kunne poste om bugs, fejl og nedetider som de har oplevet på tweak.dk ? Så kan andre skrive om de har oplevet samme problem osv.


    Det kunne måske også ses som en hjælp for administratorne at kunne se hvor der er problemer.


    Hvad synes folket om dette?
    Edit: Ved ikke om der har været forvirring om dette, selvom jeg nævner det "klart og tydeligt" men forslaget går altså ud på en sticky, og ikke et desideret forum.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet 2 gange, sidst af JuiCe ().

  • Fin idé.. Så slipper vi også for alle de "har tweak været nede" tråde..

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    Fin idé.. Så slipper vi også for alle de "har tweak været nede" tråde..


    Nemlig :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Der er jo alligevel ikke noget vi kan gøre ved det?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Synes ikke det er nødvendigt, da der ikke er problemer med nogen af forummets funktioner, det eneste problem er at serverne nogle gange er nede, men som RAC siger:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Der er jo alligevel ikke noget vi kan gøre ved det?


    Så det er helt unødvendigt.

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af asgerbj
    Synes ikke det er nødvendigt, da der ikke er problemer med nogen af forummets funktioner, det eneste problem er at serverne nogle gange er nede, men som RAC siger:



    Så det er helt unødvendigt.


    Det ikke ment som at i skal kunne gøre noget, men for at forhindre "jeg ka ikk komme på tweak" tråde i off-topic...så ville det være nemmere med en sticky i off-topic hvor folk kunne skrive at de har haft problemer, og andre kan så kommentere på det og evt. komme med en løsning.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Det ikke ment som at i skal kunne gøre noget, men for at forhindre "jeg ka ikk komme på tweak" tråde i off-topic...så ville det være nemmere med en sticky i off-topic hvor folk kunne skrive at de har haft problemer, og andre kan så kommentere på det og evt. komme med en løsning.


    hvis det stod til mig, så ville en sticky hvor kun admins kunne skrive være bedre, hvis alle kunne skrive i sticky'en så ville det efter et stykke tid være fuldstændigt umuligt at finde rundt i den mere og den info som admins kom med, ville være svær at finde.

  • Lige mht. den nedetid vi oplever lige pt. så vil sådan en sticky næppe gøre nogen forskel, for ingen vil alligevel kunne læse eller skrive i den. Det kan man naturligvis gøre bagefter, men så kan man argumentere for, at det måske ikke længere er relevant, og det er så heller ikke så ofte vi oplever nedetid overhovedet. Det bedste I som brugere kan gøre når I oplever det vi har set de sidste par dage er som Martin skrev i den anden tråd - at sende en mail.


    Der hvor jeg personligt kunne finde den anvendelig er i forbindelse med bl.a. de problemer der har været med mails - men igen, så er det ikke noget vi ser ret ofte, og derfor vil den i bund og grund være uanvendelig det meste af tiden, hvilket jo bare er positivt.


    Endelig kan man argumentere for, at folk alligevel har problemer med at anvende de stickies der allerede er, så hvorfor tilføje flere?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Sådan en Sticky tråd kunne også bruges hvis tweak admins vil informere om nye tiltag eller nye regler.


    Det ville blive noget forfærdeligt rod. Hvis der kommer nye tiltag eller der bliver ændret på reglerne, så vil dette blive meddelt i en tråd i Off Topic, og alle ændringer i reglerne vil naturligvis blive tilføjet til regelsættet, som det til hver en tid er alle brugernes opgave at sørge for de hver især overholder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det ville blive noget forfærdeligt rod. Hvis der kommer nye tiltag eller der bliver ændret på reglerne, så vil dette blive meddelt i en tråd i Off Topic, og alle ændringer i reglerne vil naturligvis blive tilføjet til regelsættet, som det til hver en tid er alle brugernes opgave at sørge for de hver især overholder.


    Hvis i ville gøre det rigtigt ville det ikke blive noget være rod, problemet med at oplyse om sådan noget i Off Topic forummet er at hvis man ikke har været her et par uger så ville den information ligge omme på side5 i forummet og man ser den så nok ikke, det ville være nemmere hvis man lige kunne at se at "Info Sticky'en" var blevet opdateret og der var noget information til en, det er jo ikke meningen at der skal skrives daglige logs i den men at den skal bruges når der er vigtig information (hvad ved jeg, nye regler, udskiftning af admins, downtime eller sådan noget) til alle brugere på Tweak forum som sikkert kun sker en gang hver halve år.

  • er egentlig ligeglad, men kan ikke rigtig se formålet. I det hele taget syntes jeg det er lidt åndsvagt altid at skulle diskutere om tweak var nede igår aftes. Det kan vel være ligemeget når det virker igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Det ikke ment som at i skal kunne gøre noget, men for at forhindre "jeg ka ikk komme på tweak" tråde i off-topic...så ville det være nemmere med en sticky i off-topic hvor folk kunne skrive at de har haft problemer, og andre kan så kommentere på det og evt. komme med en løsning.


    Synes ikke der er særlig mange af den der slags, ikke nok til et helt forum

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af asgerbj


    Synes ikke der er særlig mange af den der slags, ikke nok til et helt forum


    Du kan da i det mindste læse hvad forslaget går ud på :) Jeg snakker om en sticky tråd

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Synes ikke der er et behov for det.


    Hvis der endelig er noget galt (en sjælden gang), så skyldes det jo stort set altid serveren. Så der vil vel bare være tusindvis af tråde om server nedetid, og hvad kan man lige bruge det til?


    Hvis der er en fejl på siden, så har det hidtil været gennem OT sektionen, at snakken har været taget. Hvilket jeg syntes har virket helt fint hidtil. Fejl er jo aldrig vedvarende, så man kan diskutere en fejl i en kort periode, hvorefter man må gå ud fra, at den bliver rettet. Derefter er der jo ikke noget at snakke om, og så synes jeg, at en sådan forumsektion ville være strengt overdrevet.


    Så mange fejl er der jo heller ikke herinde.


    Derimod kunne man evt. lave en "Forslag og idéer" sektion, men det synes jeg nu egentlig ikke der er behov for, da Tweak.dk i forvejen har et hav af funktioner der langt overgår mine krav og forventninger.


    Edit: Ja, jeg fangede så heller ikke at det var sticky tråd du mente, så efter jeg læste nogle af de andre kommentarer antog jeg bare, at det var dét der var tale om. En "Status" stickytråd synes jeg er en fin idé. Det fylder ikke meget, og har da en væsentlig relevant funktion.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • En ting jeg f.eks. selv undrer mig over er at jeg aldrig modtager en email om PM's før mange timer eller en dag efter nogen har skrevet til mig :rolleyes:
    Og når den så kommer frem har jeg som reglt opdaget beskeden på forummet inden hehe.


    Nogen ideer til hvad det kan skyldeS? Bruger gmail men synes også at det har været sådan da jeg brugte TDC's mail.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvad nu hvis man finder en bug i siden som man kan udnytte?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe