kWh - M3 - Vand

  • Tiden er nu kommet til aflæsning, men igen i år forvirrer kortet mere end det gavner.


    Hvad definere M3 og kWh
    Vand forstår jeg, men hvad er de 2 andre udover det er kiloWatt og kubikmeter.


    Tallet man får:
    f. eks 0027500 er det JEG aflæser. tallene på skeme hedder - forventet forbrug = 21556. Sidste år stod måler på 0006878. Skal jeg så trække 0006878 fra mine nye tal 0027500 og så helst ramme så tæt på 21556 ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    Tiden er nu kommet til aflæsning, men igen i år forvirrer kortet mere end det gavner.


    Hvad definere M3 og kWh
    Vand forstår jeg, men hvad er de 2 andre udover det er kiloWatt og kubikmeter.


    Tallet man får:
    f. eks 0027500 er det JEG aflæser. tallene på skeme hedder - forventet forbrug = 21556. Sidste år stod måler på 0006878. Skal jeg så trække 0006878 fra mine nye tal 0027500 og så helst ramme så tæt på 21556 ?


    Altså, vandet er jo M3.. Kubikmeter, og KWH er jo så strømmen.
    Hvis dit forventede forbrug var 21556, så er det hva du har betalt for. Hvis du så har brugt mere, skal du naturligvis betale dem nogle flere penge tilbage, og omvendt, hvis du har brugt mindre får du penge tilbage. I dit tilfælde har du brugt
    27500-6878 =20622. Altså, 934 mindre. Og i dit tilfælde håber jeg så det er KWH vi taler om..
    -Det er så omkring 1500kr du skal ha tilbage.
    Og hvis det er på et år, så er det da ellers en del du bruger.
    -Har i El-varme?


    EDIT:
    Og du skal skrive det tal du har aflæst på måleren. Andet kan jeg i hvert fald ikke forstille mig. Kan også godt være at du skal regne ud hvor meget det er du har brugt, og skrive det i en anden rubrik.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().


  • Hvorfor snakker vi strøm når det er vand/varme aflæsning ??


    Ja, vi har varme i badeværelset gulvet.
    huset er på 250kvm i 3 etager, så dyrt er det vel ikke helt ?
    Vi er sat til 21556 kWh på ét år ja, men vores vaskemaskine ruller konstant pga lille barn. dette sammen med tørrertumbler.


    Det jeg ikke fatter er, hvorfor man snakker kWh når det er varmeaflæsning. Strømaflæsningen har jeg indsendt en gang for kort tid siden.

  • Har i fjernvarme?
    For så bruger man jo kWh



    Når det er fjernvarme vi snakker om, skal man jo betale for at få varmt vand. Og der må kWh jo indgå i opvarmningen af det.
    Her er prisen på kWh vidst omkring 40-50 øre pr. kWh..
    -Tror jeg. Har ikke selv fjernvarme.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Ja, vi har fjernvarme. Bruger det strøm *GH ?


    Der er vidst også noget strøm til pumper som skal betales når man kører fjernvarme

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Man kan sige at der jo ikke er noget forbrug på radiatorer, men kun afkøling. Og den afkøling regner man jo som om til kWh..


    EDIT:
    Sorry jeg sådan fik spammet din tråd, men var jo ikke klar over det var fjernvarme før du sagde det ;) . Så det handler bare om radiator-forbruget.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Okay, så har i tilsyneladende en rigtig flot afkøling på 43,89 grader. Det er slet ikke så dårligt :9xo .
    Enten holder i det meget koldt, eller også er jeres hus ganske godt isoleret.
    Under normale omstændigheder ligger afkølingen på 35 grader cirka.. Måske lidt mindre.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 3 gange, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Okay, så har i tilsyneladende en rigtig flot afkøling på 43,89 grader. Det er slet ikke så dårligt :9xo .
    Enten holder i det meget koldt, eller også er jeres hus ganske godt isoleret.
    Under normale omstændigheder ligger afkølingen på 35 grader cirka.. Måske lidt mindre.


    vi har en patriciavilla, så den er nok okay isoleret. Koldt har vi det nu ikke. Rum temp er på ca 22-23 grader

  • Ja, hvis i holder jer den temp., så må det jo være ganske fint isoleret :) .
    Også noget af en størrelse, kan ikke være helt billigt.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ja, hvis i holder jer den temp., så må det jo være ganske fint isoleret :) .
    Også noget af en størrelse, kan ikke være helt billigt.


    vi gav 890.000 for det, og har smidt 650.000 i det. Alt er nyt udover taget lige pt.
    Vi snakker el, vinduer/døre, radiator/pex, køkken, bad osv osv osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    vi gav 890.000 for det, og har smidt 650.000 i det. Alt er nyt udover taget lige pt.
    Vi snakker el, vinduer/døre, radiator/pex, køkken, bad osv osv osv.


    Okay.. Så snakker vi vidst heller ikke nordsjælland eller København og omegn. ;)
    -Virker jo helt grotesk at man kan få noget til den pris..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Okay.. Så snakker vi vidst heller ikke nordsjælland eller København og omegn. ;)
    -Virker jo helt grotesk at man kan få noget til den pris..


    Ikke grotesk - men dejligt ;)
    Tør ikke tænke på hvor meget vores hus ville koste på djævleøen