cacao pant ?


  • http://www.dansk-retursystem.dk/composite-23.htm

  • ja ja, men hvorfor ikke Ice Tea?! Dumme pantsystem :pokey:
    Pant i:
    Norge 1 kr
    Sverige 1kr
    Ingen pant i Danmark... hvorfor? argh!

  • synes også at det er noget fis DK vil gerne have at vi lader være med at smide flasker og plastic flasker i naturen så hvorfor ikke et pat system på dem også nogle vin / spiritus flasker har en pant men den er oftest kun de 25øre hvis jeg ikke tager hel fejl


    Dåseøl og en dåse Cocio burde være det samme de skader begge lige meget hvis de bliver smidt i naturen men dåseøllen kan du få pant for men ikke for cocioen og det er sq da samme dåse :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Blackmax
    synes også at det er noget fis DK vil gerne have at vi lader være med at smide flasker og plastic flasker i naturen så hvorfor ikke et pat system på dem også nogle vin / spiritus flasker har en pant men den er oftest kun de 25øre hvis jeg ikke tager hel fejl


    Dåseøl og en dåse Cocio burde være det samme de skader begge lige meget hvis de bliver smidt i naturen men dåseøllen kan du få pant for men ikke for cocioen og det er sq da samme dåse :rolleyes:


    Sådan et må vi ha :D


    Anyways, ja jeg har også svært ved at se hvorfor den type dåser ikke er i samme klasse som øl/sodavands dåser...det jo for silvan samme dåse men med andet indhold og mærkat :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Sådan et må vi ha :D


    Anyways, ja jeg har også svært ved at se hvorfor den type dåser ikke er i samme klasse som øl/sodavands dåser...det jo for silvan samme dåse men med andet indhold og mærkat :crazyeyes:


    Helt enig, det er satmer noget gylle for folk som drikker meget icetea samt cacao.


  • Fordi det er et Mælkeprodukt!.. Du har sikkert fundet ud af det, men nu har du fået det at vide 2 gange =)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flindt_DK


    Fordi det er et Mælkeprodukt!.. Du har sikkert fundet ud af det, men nu har du fået det at vide 2 gange =)


    præcis, kan godt forstå der ikke er pant på kakao, hverken dåse eller flaske, men hvorfor ikke ice tea?! Jeg er ved at blive sindssyg, det må være en konspiration mellem Norge og Sverige at vi ikke kan få pant her i DK :ph34r:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar


    præcis, kan godt forstå der ikke er pant på kakao, hverken dåse eller flaske, men hvorfor ikke ice tea?! Jeg er ved at blive sindssyg, det må være en konspiration mellem Norge og Sverige at vi ikke kan få pant her i DK :ph34r:


    Tror sgu jeg er blevet 'snydt' for en god sjat penge pga. der ikke er pant på de skide icetea flasker. :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka


    Tror sgu jeg er blevet 'snydt' for en god sjat penge pga. der ikke er pant på de skide icetea flasker. :$


    det er jeg godt nok også! rimelig mange endda :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    icetea = kold tea ?? men hatten af for nestle



    hvad bliver det næste, opvarmed cola :T


    Ice Tea betyder så Is Te, men okay ;)
    Og siden det sælger så godt, så er der vel noget om det :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    Hvorfor er det i mener i bliver snydt for penge?
    Man betaler jo panten og får den tilbage igen senere.. Det er ikke en belønning, men en pant :)


    Problemet er at der ikke er pant på Cocio flasker og dåser, men man skal alligevel betale for dåsen.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC


    Problemet er at der ikke er pant på Cocio flasker og dåser, men man skal alligevel betale for dåsen.


    man betaler jo også for dåsen/flasken når man f.eks. køber en cola, panten kommer bare oven i, cola/øl og andet godt koster jo ikke det man betaler for det og både indhold og dåse/flaske er med i prisen.

  • Man betaler jo så stadig ikke pant for den, og så kan det jo være en skid.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • men essensen af pant er jo miljøet..
    Det er jo mere miljøvenligt at aflevere sine flasker/dåser tilbage end at smide dem i skraldespanden, så hvorfor kan de pantgutter ikke bare tage sig sammen og få smidt noget pant på icetea (og cocio, men så må de jo finde ud af hvordan de skal behandles i butikkerne så de ikke står og samler for mange bakterier eller hvad det var)

  • Aluminium er vel en del af naturen :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • hvis det er cocio du mener så urde der vel være pant på dem...


    men det er så returpant der er.


    og hvor jeg så ved det fra. jo det er fordi man jo er flaskeknægt/dreng og jeg har da tit opdaget disse cocio flasker som der er blevet pantet. så ja der er skam pant på dem