Kampsport

  • Okay, jeg vil gerne starte til kampsport, men jeg ved ikke hvilken.
    Der skal ikke være for meget religiøst i det hvis i forstår.
    Og der skal være selvforsvar, slag og forskellige teknikker.


    Nogen der ved hvilken kampsport jeg leder efter? Der er så mange, og jeg kan ikke overskue at læse om dem allesammen.

  • Kick-boxing var måske en mulighed??
    Gik min kæreste til engang, og det virkede da som en temmelig rå kamp-sport.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • jeg er begyndt på taekwondo for 2½ måned siden, det er meget hårdt for mig siden jeg er overvægtig og helt ude af træning, vi træner 1½ time 2 gange om ugen, men det er vidst forkellig fra klub til klub.


    syntes det er en fed sport, der bliver bare ikke lagt så meget vægt på slag tekniker

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    jeg er begyndt på taekwondo for 2½ måned siden, det er meget hårdt for mig siden jeg er overvægtig og helt ude af træning, vi træner 1½ time 2 gange om ugen, men det er vidst forkellig fra klub til klub.


    syntes det er en fed sport, der bliver bare ikke lagt så meget vægt på slag tekniker


    Er det markeringer når man er til "kamp"? Jeg leder efter kampsport hvor man slår og sparker rigtigt når man slås.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Kick-boxing var måske en mulighed??
    Gik min kæreste til engang, og det virkede da som en temmelig rå kamp-sport.


    Der er ikke så meget selvforsvar, er der?

  • Den bliver nok svært at finde en kampsport som lægger vægt på begge dele.
    Men hvis det er selvforsvar du godt kunne tænke dig, så tror jeg juitsu er sagen.
    Et par af mine venner har gået til det for et par år siden, og det var de vist meget glade for.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Wing Tsun & Escrima :9xo :9xo :9xo


    Det der Escrima ser ud til at være teknikker til selvforsvar hvis nogen bruger våben.
    Og Wing Tsun går min bror til. Det er mere teknik end det er rå styrke :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver


    Det der Escrima ser ud til at være teknikker til selvforsvar hvis nogen bruger våben.
    Og Wing Tsun går min bror til. Det er mere teknik end det er rå styrke :)


    Sådan er det med en hel del kampsport.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Gik til shotokan en del år. Hvis wonderland er i nærheden af cph kan du finde nogle af de bedste trænere på verdensplan her.
    Som selvforsvar tror jeg jujitsu er noget af det mest effektive.


    Shotokan. Er det ikke karate? Markerer man ikke kun der, når man er til kampe? Eller bruger man de forskellige "moves", "for real"?

  • Sikker på du ikke bare skal gå til boksning :P?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    Sikker på du ikke bare skal gå til boksning :P?


    Der er for lidt selvforsvar syntes jeg.
    Taekwondo ser lovende ud syntes jeg. Har lige set nogle filmklip. Men der er ingen slag. Kun spark.
    Hmm. Det er svært at vælge :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver


    Der er for lidt selvforsvar syntes jeg.
    Taekwondo ser lovende ud syntes jeg. Har lige set nogle filmklip. Men der er ingen slag. Kun spark.
    Hmm. Det er svært at vælge :)


    grunden til at der ikke er slag i de videoer er fordi at til turnering osv, giver slag ingen point og da du alligevel ikke kan mærke et slag sådan rigtig på grund af beskyttelsen så er det spild af energi

  • Taekwando er en sparke kampsport. De har nogle få slag, men hovedsaligt kun spark.
    Se bare Hworang fra Tekken 3 ;-)


    Skal det være selvforsvar og sådan ret selvforsvars specifikt så kig på både Judo og især Jui jitsu som nævnt tidligere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Kick-boxing var måske en mulighed??
    Gik min kæreste til engang, og det virkede da som en temmelig rå kamp-sport.


    Efter 4½ år i den sport kan jeg skrive under på det er en rå sport! :9xo


    Mega fed sport, men man skal forberede sig på smerte.. Jeg har brækket næsen for mange gange til den sport, hehe..

  • Selvforsvar er jo ikke andet end teknik..


    Hvis du vil slås så må du tage på politiskolen og så ind på nørrebro bagefter.


    kampsport er ikke andet end teknik.


    Men hvis det er at bruge nogle muskler så er kickboksning og almindelig boksning det du leder efter.. begge steder lærer du at parrere slag..


    Var det svar nok? Eller skal det skæres ud i små æble-både?


  • Det var svar nok :)