Lærere låste seks-årig autist inde

  • Om de kan politianmeldes skal jeg ikke kunne udtale mig om, men hvis de kan, så skal de nok blive det. Man kan derudover kun håbe på, at de vil blive fyret, for sådan en behandling er fuldstændig uacceptabel.


    Jeg ryster dog lidt på hovedet over faderen til den seks-årige, for han mener åbenbart, at det er OK at låse "almindelige" børn inde, der er jeg så slet ikke enig.


    Quote

    Jeg kunne forstå, hvis det var en almindelig dreng og en almindelig klasse. Men Christoffer er handicappet og har brug for en særlig behandling

  • Havde det været min knægt var jeg edderspejlemig blevet tosset på de 2 lærere.


    Ingen tvivl om at de 2 bør kaldes ind til en meget alvorlig samtale med inspektøren, hurtigst muligt, og hvis ikke fyres, så i hvert fald have en grundig forklaring om at sådan behandler man ikke børn, slet ikke hvis de lider af autisme.

  • Ja det er helt sikkert det er ulovligt, hvis jeg var faren ville jeg nok snakke med en sagfører.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Det dur så bare ikke og kalde de to lære ind til en inspektør som er lige så dum som lærene ;)


    Hvordan kan du vide hvordan inspektøren er, når hun slet ikke har udtalt sig?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Hvordan kan du vide hvordan inspektøren er, når hun slet ikke har udtalt sig?


    Du siger jo i artiklen at det er sket før. Så man må jo gå ud fra at hun viste noget om det..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Om de kan politianmeldes skal jeg ikke kunne udtale mig om,


    Tør godt æde min hat på, at det ikke er lovligt.


    Jeg synes disse lærere bør fyres, da de tydeligvis ikke ved, hvad de laver. De låste en unge inde i et skab, men hvad bliver det næste? De må da være psykisk syge på et eller andet plan, siden de kan finde på sådan noget.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha



    Du siger jo i artiklen at det er sket før. Så man må jo gå ud fra at hun viste noget om det..


    Det kan du da ikke bare gå ud fra at hun ved, medmindre at hun sidder og overvåger hele skolen via kameraer eller at en af lærerne har fortalt hende om det, hvilket jeg tvivler på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Om de kan politianmeldes skal jeg ikke kunne udtale mig om, men hvis de kan, så skal de nok blive det. Man kan derudover kun håbe på, at de vil blive fyret, for sådan en behandling er fuldstændig uacceptabel.


    Jeg ryster dog lidt på hovedet over faderen til den seks-årige, for han mener åbenbart, at det er OK at låse "almindelige" børn inde, der er jeg så slet ikke enig.


    Må sige jeg også syntes den udtagelse var noget, well speciel...


    Men ingen tvivl om at det er uacceptabelt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Det kan du da ikke bare gå ud fra at hun ved, medmindre at hun sidder og overvåger hele skolen via kameraer eller at en af lærerne har fortalt hende om det, hvilket jeg tvivler på.


    Hun må da vide hva fanden der sker på skolen. Hun kan da ikke side på hendes flade hele tagen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hun må da vide hva fanden der sker på skolen. Hun kan da ikke side på hendes flade hele tagen.


    Hvordan? Hvordan skulle hun kunne vide det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Hvordan? Hvordan skulle hun kunne vide det?


    Er det ikke hende som styre skolen??
    På min skole render inspektøren dagligt rundt på skolen for at se hvordan tingene er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Er det ikke hende som styre skolen??
    På min skole render inspektøren dagligt rundt på skolen for at se hvordan tingene er.


    Hmm... det gjorde min skoleinspektør godt ikke... i hvert falt ikke hele tiden, men han havde nok også travlt med en masse andre ting. På den anden side var der også et sted mellem 35 og 40 klasser at holde øje med, så det ville være noget af en opgave.

  • Godt nok trist!!!


    Hvis EB ved at det er sket på skolen før, så burde skoleinspektøren godt nok også vide det!
    Forældrene til det barn som blev låst inde før Christoffer har vel sagt noget om det til Skoleinspektøren..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flindt_DK
    Godt nok trist!!!


    Hvis EB ved at det er sket på skolen før, så burde skoleinspektøren godt nok også vide det!
    Forældrene til det barn som blev låst inde før Christoffer har vel sagt noget om det til Skoleinspektøren..


    Som jeg læser artiklen, er det Christoffer der er blevet låst inde før, og først har fortalt forældrene om det i forbindelse med den seneste episode.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Som jeg læser artiklen, er det Christoffer der er blevet låst inde før, og først har fortalt forældrene om det i forbindelse med den seneste episode.


    Var det ikke faren der opdage at han sad der inde??