Træls køb ved Midtdata

  • Nu vil jeg fortælle min historie :P


    Her i forrige uge blev jeg tildelt en mindre sum penge af mine forældre som de mente skulle bruges på køb af bærbar pga. min gamle afgik ved døden for 1 måned siden.


    Jeg fandt frem til en bærbar ved midtdata (Asus F3Se) som jeg mente passede til mine behov.
    Da jeg fik hentet bærbaren og fik den pakket op fik jeg selvfølgelig kigget den godt igennem af spændende ting den havde i sig da den nye verden af Vista er helt nyt for mig.


    Om aftenen skulle jeg på arbejde, hvorefter jeg tænkte det kunne være sjovt lige at kigge hurtigt forbi deres hjemmeside endnu engang.
    Jeg kunne derefter ikke finde min model mere, hvor jeg så fik forklaret at de havde taget den af deres sortiment. Efterfølgende har de sat modeller ind som vist er nyere og har større processer til 600 kr billigere end min.


    Dette var min erfaring af køb af bærbar.
    Er der andre der har været ude for noget lign. og har i nogle råd?
    Kan man ringe og klage over at man mener man har givet overpris eller kan man forlange at få en af de nyere modeller?


    Mvh Mathias

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mathias-H
    Den er blevet betalt over internettet, hvorefter jeg så fik at vide at jeg kunne afhente den i deres afdeling i Viborg.


    Godt, for så har du rent faktisk fortrydelsesret, da denne kun gælder ved fjernsalg.


    Man skal levere varen tilbage i væsentlig samme stand, og du har derfor lov til at pakke varen ud og prøve den, fordi du ikke havde mulighed for at gøre dette da du foretog købet.


    Du kan læse meget mere om reglerne på området her.




    Og så lige en kommentar til forløbet.


    I princippet er det naturligvis din egen opgave at sikre, at du ikke betaler for meget for dine ting, eller kunne have fået et bedre produkt til en lavere pris, så det er i bund og grund ikke Midtdata der har lavet en fejl. Du finder ingen forretninger der - ved en online handel - vil spørge kunden om han/hun nu er sikre på det skal være det valgte produkt, da det helt og aldeles er kundens eget ansvar. Det var selvfølgelig en anden sag hvis du havde fået rådgivning i en fysisk forretning, så kunne man da i hvert fald tale om mangelfuld kundeservice, men det er ikke Midtdata der er den slemme i den her sammenhæng ;)

  • Uhh ha :) Du har lige reddet mig her :)


    Nej du har fuldstændig ret, dette er ikke Midtdatas skyld, man bliver bare irriteret over det :)


    Evt. jeg så kunne få lidt hjælp til vurderingerne her.


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386275 - Dette er den jeg har købt


    http://www.midtdata.dk/asp/ind…productinfo&mainfunc=link - dette var den jeg fandt dagen efter, som efter min mening er bedre end den anden.



    Er dette værd at undersøge videre i og få sendt min (F3se) tilbage?

  • jeg kan huske da jeg købt min compaq år 200 i fona, jeg købte den omkring februar og i marts måned havde de et tilbud der betød nul moms, dvs man kunne spare 25% på alle varer.


    jeg ved hvordan det føles der vil altid komme et bedre tilbud inden for ½ år, men det må man acceptere, hvis man gik og ventede på at priserne ikke fald eller nyere hardware var der aldrig nogen der fik købt noget :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    jeg kan huske da jeg købt min compaq år 200 i fona


    Er det sådan en smart kugleramme? :D:D:D

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Dude


    Er det sådan en smart kugleramme? :D:D:D


    tak fordi du fandt en taste fejl, for ja jeg tror rent faktisk vi lever i år 200, godt vi har dig der ikke har andet at tage sig til.
    fjols :finger:


    hvis du virkelig vil vide det, så lød sætning "compaq i 2000 i fona", men det lyder lidt fjollet.

  • Nu hvor der er tale om fjernkøb kan du jo bare gøre brug af din 14 dages returret, men ellers har du ingen forudsætninger for at få den byttet, bare fordi Midtdata har skiftet ud i sit sortiment efter du har købt din vare. Du er jo ikke blevet snydt af dem på nogen måde, bare været uheldig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka
    Den ene dag køber man det nyeste hardware, og næste dage finder man ud af at der er kommet nogen endnu bedre samt billigere. Sådan er det ofte, og det kan man desværre ikke undgå.


    hehe ja sker tit, det hænder også at man skal til at købe noget den ene dag og tænker, ej jeg venter lige til i morgen også er det stedet i pris... :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    hehe ja sker tit, det hænder også at man skal til at købe noget den ene dag og tænker, ej jeg venter lige til i morgen også er det stedet i pris... :crazyeyes:


    Det er lige det. Man ved sgu ikke hvornår det er bedst at slå til, alt kan ske. :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka


    Det er lige det. Man ved sgu ikke hvornår det er bedst at slå til, alt kan ske. :P


    Det værste jeg oplevede var da jeg overvejede at købe et 7900GTX til 3800 kr. næste da steg det så lige til 4500 kr. ca. :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Det værste jeg oplevede var da jeg overvejede at købe et 7900GTX til 3800 kr. næste da steg det så lige til 4500 kr. ca. :crazyeyes:


    Lyder godt nok trals. :boxed:


    Kan ikke mindes hvornår jeg sidst oplevede noget i den stil, men det er også ved at være 100 år siden jeg sidste var ude og købe nyt hardware. :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka


    Lyder godt nok trals. :boxed:


    Kan ikke mindes hvornår jeg sidst oplevede noget i den stil, men det er også ved at være 100 år siden jeg sidste var ude og købe nyt hardware. :$


    Det var sådan set også hos midtdata.dk når jeg tænker over det :$ :))