Bredbåndstelefoni vs Fastnettelefoni..

  • Mine forældre overvejer at skifte væk fra TDC og over til Fullrate for at spare den voldsomme abb pris på TDC fastnet. Vi går udfra at Fullrate er kommet sig over diverse børnesygdomme og internettet er stabilt. Men hvordan er kvalitetten på bredbåndstelefoni (specielt Fullrate) i forhold til Fastnettelefoni? Min mormor er begyndt at bruge skype og det syntes min mor får hende til at lyde alt for "elektronisk", men det er nok mikrofonens skyld.


    Og hvordan forbinder man telefonner i den anden ende af huset til sit modem? Mine forældre har nemlig 3 telefoner rundt omkring i huset. Det nytter jo ikke at skulle løbe fra den ene ende af huset til den anden for at tage telefonen.


    Og foregår overførelsen fra et selskab til anden problemfrit?


    Håber at høre fra folk med erfaringer :9xo

  • Jeg kan ikke sige dig, hvordan det fungerer hos Fullrate, men kan fortælle om det hus CyberCity.


    Som udgangspunkt kan man forbinde en telefon til modemmet, men der er plads til 2 telefoner. Her tror jeg dog, at man skal betale ekstra, hvis begge porte skal bruges. Hvis det er trådløse telefoner man har, så kan de (så vidt jeg ved) være forbundet med hinanden vi deres docking station eller noget i den stil.


    Selve telefonien fungerer ganske fint. Har i hvertfald ikke oplevet nogle problemer på det område. Jeg er i hvertfald ganske tilfreds med det. Og kæresten nyder også fint af, at kunne ringe hjem til forældrene uden at skulle tænke på forbrug.


  • Jeps, de har styr på det meste nu.


    Kvaliteten er sådan set det samme. Du kan ikke høre forskel.


    Du trækker enten kabler, eller køber en trådløs telefon med 2-3 håndsæt...


    Somregel ja, der gik dog 5timer hvor vores telefonn var død til fullrate overtog det. (nummerportering) Skal I have nyt nummer så skal det virke med det samme.

  • yep som Gizza skriver..
    Det virker fint.. Havde dog lidt problemer med Telefonien efter jeg fik Public ip, men det fik de løst efter en dag :P så virkede telefonen igen. vi har trådløse telefoner og de virker HELT fint :)
    en nummerportering tar 1 måned fra de sætter den i gang, og så skulle det eneste være du skulle gøre er at sætte den i Fullrates stik når du er porteret over. :)