Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 6. november 2007, 17:45

Hey!

Må bare fortælle om min lille oplevelse da jeg skulle købe ny skærm.
Det hele starter onsdag i sidste uge, da jeg finder ud af, at jeg gerne vil have ny TFT.

Finder et par stykker, men ingen af dem tiltaler mig specielt meget. Finder en Samsung 226BW hos Data-Engros på Falkoner Alle til 2100kr - Ret billigt, og efter at have snakket med dem, siger de at der faktisk er de berømte S-Paneler i deres sending. Fedt tænker jeg, og tager ind i butikken og køber skærmen. Har tidligere købt meget hardware derinde, og det er super flinke folk der ekspederer.

Kommer hjem og får sat svinet til, og kigger efter pixelfejl. Efter 2 minutter finder jeg en hvid, nede i højre hjørne, og da jeg er perfektionist, kan jeg ikke have sådan noget. Tænker at jeg hellere lige må teste om hvilken panel der sidder i - Og bruger Samsung's "hemmelige" menu, hvor panelinfo osv. kan vises. For at det skal være et S-Panel, skal der stå et "S" i startet af modelnavnet på panelet. Her står intet, og efter en del surfen rundt på nettet, finder jeg ud af at det er et "C" panel, hvilket er det dårligste. Nå tænker jeg, og begynder at spille lidt og se lidt film, bare for at se hvordan skærmen reagerer.. Bliver egentlig positivt overrasket, men tager alligevel telefonen og ringer til Data-Engros. Får snakket med af dem derinde, der siger at jeg bare kan komme ind med den igen. Det har jeg så været idag, og har fået en ny skærm.

Er super glad, da jeg selvfølgelig regner med at der ikke er nogen fejl eller noget.
Men der kunne jeg godt tro om igen.

Indtil videre har jeg talt 15 pixelfejl, alle blå, på sort baggrund. Så imorgen må jeg ENDNU en gang ind med en defekt skærm, her vil jeg gerne have pengene tilbage, som de forøvrigt har sagt jeg kan, hvis jeg har lyst.

Ved ikke om det er mig, der er født under en uheldig stjerne eller noget, men FOR HELVEDE det er møg hamrende irriterende!

X(

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

2

tirsdag, 6. november 2007, 17:47

sådan noget er altid noget crap når man skal have nyt grej - men konge at de er til at snakke med og så servicemindede - det er sg* ikke noget man ser hos alle forhandlere ;)

3

tirsdag, 6. november 2007, 17:48

Slap nu af. Du bytter den simpelthen pga 1 enkel pixel fejl? Det er da ren karma at du får en lorte skærm bagefter.

4

tirsdag, 6. november 2007, 17:49

I feel your pain :) Det må fandme være frustrerende. Men på den lyse side kan du vel sige at du i det mindste ikke skulle sende den til RMA med posten, og så vente en uge på en ny måske. :)

5

tirsdag, 6. november 2007, 17:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
Slap nu af. Du bytter den simpelthen pga 1 enkel pixel fejl? Det er da ren karma at du får en lorte skærm bagefter.

Mjae.. Skærmen er jo i princippet defekt?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

tirsdag, 6. november 2007, 17:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aerial
sådan noget er altid noget crap når man skal have nyt grej - men konge at de er til at snakke med og så servicemindede - det er sg* ikke noget man ser hos alle forhandlere ;)

Lige præcis! Vil fremover også købe mit hardware der, det er helt sikkert!

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

7

tirsdag, 6. november 2007, 18:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af Tarantula

Citeret

Kommer jo an på hvad de mener som defekt...

Kan ikke huske reglerne og gider ikke lige tjekke dem, men det er jo tilladt med et vist antal pixel fejl af de forskellige typer...

Men kan ikke huske det overhovedet, altså reglerne... :D

8

tirsdag, 6. november 2007, 18:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Svan

Citeret

Citeret

Kan ikke huske reglerne og gider ikke lige tjekke dem, men det er jo tilladt med et vist antal pixel fejl af de forskellige typer...

I know.. Men man vil da hellere have en skærm uden pixelfejl, end en med, right?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

9

tirsdag, 6. november 2007, 18:05

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Svan

Citeret

Citeret

I know.. Men man vil da hellere have en skærm uden pixelfejl, end en med, right?

hehe nej da jeg elsker pixel fejl :D

Ej hehe er helt enig og syntes også det er lidt lamt at de tillader et vist antal pixel fejl, men det er nu dengang verdene vi lever i...

10

tirsdag, 6. november 2007, 18:18

Har selv to pixelfejl på min skærm, en rød og en blå. Ærlig talt er det ikke noget jeg lægger mærke til, kun når det er på en mørk baggrund jeg får øje på dem.

11

tirsdag, 6. november 2007, 18:29

Få dem da til at sætte den til nede i shoppen indtil du finder en der er passende til dig.. Så du ik skal styrte frem og tilbage..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

12

tirsdag, 6. november 2007, 18:33

Æv hvor kedeligt... :rolleyes: Heldigvis er det da en flink forhandler du har handlet hos. :)

13

tirsdag, 6. november 2007, 20:00

Sumsung har da længe kørt med "0-pixelfejl tolerence", så man får ombyttet skærmene selv med én død pixel (dog ikke én død sub-pixel)

- ved dog ikke om de stadig gør det. :rolleyes:

14

tirsdag, 6. november 2007, 23:30

Data engros får top-ros herfra. :9xo

Deres service er hidtil højere end dem jeg har shoppet hos.

15

tirsdag, 6. november 2007, 23:34

Kunne aldrig finde på at acceptere en ny indkøbt skærm med pixel fejl.

Har jeg heldigvis ikke på min 24" dell :D

16

tirsdag, 6. november 2007, 23:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af M
Kunne aldrig finde på at acceptere en ny indkøbt skærm med pixel fejl.

Har jeg heldigvis ikke på min 24" dell :D

Heller ikke her.

Synes det er noget mystisk noget, at nogle forhandlere eller producenter kan lave en regel om, at et mindre antal pixelfejl er direkte i orden at sælge. Uanset regler ville jeg på ingen måde stille mig tilfreds med et defekt produkt. Man lader det vel heller ikke gå ubemærket hen, hvis ens nye bil har en bule.

17

onsdag, 7. november 2007, 09:17

Jonas, jeg kender ikke nogen der er mere uheldig med hardware end dig.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

18

onsdag, 7. november 2007, 11:08

det er ellers en lækker skærm.. men se om du ikke må tilslutte den nede i butikken så du kan få en ordenlig skærm med hjem :)

Erbo Entertainment
(Promotions, Video and Audio production)

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

19

onsdag, 7. november 2007, 11:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick
Jonas, jeg kender ikke nogen der er mere uheldig med hardware end dig.

Nej, og især skærme.. :crazyeyes:

Men nu har jeg fået pengene tilbage, og det må sgu siges at være go' service!
Som en anden også pointerer, får Data-Engros topkarakterer herfra!

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

20

onsdag, 7. november 2007, 15:08

Hvis det kun er en enkelt pixel kan du muligvis selv udbedre fejlen hvis den ikke er død men bare "besvimet" :crazyeyes:

HEJ VEN

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.