Enhedslisten vs. Dansk Folkeparti

  • Hvis du skulle vælge hvilket parti der skulle side som enevældigt parti på magten hvad ville du så vælge? (DF vs. Enhedslisten)


    Jeg ville vælge DF, ikke fordi de er super, men nærmere fordi enhedslisten vil køre Danmark og alt andet i sænk. (Økonomien .. bla bla)

  • Enhedslisten er jo en flok idioter :P så nemt kan det siges.. det jeg er mest træt af med dem er at man skulde tro det var Ungdomshus partiet.. det er fadme 90% af hvad de taler om.. der er andet i danmark end ungdomshuset...


    Så langt hellere DF..


    Fed7haS

  • Enhedslisten.


    Jeg ønsker bestemt ikke at se dem sidde på magten, men syntes de er et ufatteligt vigtigt element i dansk politik.


    Dansk folkeparti, kan jeg slet ikke tage seriøst - deres idéer ligger så langt fra min tankegang at jeg får lyst til at bruge ord om dem og deres tilhængere der ikke hører til her ;)

  • Begge vl jeg meget gerne undvære.


    Dog så har DF vist sig at kunne fungere i en regering og har en rimelig fornuftig politik på nær udlændingepolitikken. Det er bare synd at flere af dem er nogle knoldhoveder at høre på.


    Enhedslisten er generelt bare en flok jubelidioter (i mangel af et mere passende ord) som ikke har et begreb om hvordan tingene hænger sammen, og ikke har økonomisk dækning for det de vil have indført. Skulle det altsammen gennemføres ville vi have et skattetryk der nærmer sig 100%


    Så jeg valgte DF. Ikke fordi jeg godt vil stemme på dem, men fordi Enhedslisten er et værre alternativ.


    For øvrigt stemte jeg faktisk i torsdags da jeg ikke får tid til at stemme den 13. Det blev De Konservative (første gang jeg stemmer på dem).


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().


  • De har aldrig været i regering. De har har vist sig at kunne nikke ja til alt hvad VK sagde og udnytte
    det til at bilde folk ind at de havde en masse at skulle have sagt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humpeligimp
    De har aldrig været i regering. De har har vist sig at kunne nikke ja til alt hvad VK sagde og udnytte
    det til at bilde folk ind at de havde en masse at skulle have sagt.


    tja - men sidst jeg kiggede efter havde DF ganske mange mandater , så de har vidst ikke kun være nikkedukker i denne valgperiode ;)

  • Pyyha - Pest eller kolera :ohmy:


    Men Enhedslisten kan jeg slet ikke tage seriøst, og de ville aldrig kunne styre et land. DF er ganske enkelt bare rascistiske, og jeg vil aldrig nogensinde give dem min stemme for jeg synes de er forfærdelige på flere områder, men de ville i højere grad kunne styre et land som Danmark, og har en ganske fornuftig politik på visse områder, så mit valg ligger nok på dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humpeligimp


    De har aldrig været i regering. De har har vist sig at kunne nikke ja til alt hvad VK sagde og udnytte
    det til at bilde folk ind at de havde en masse at skulle have sagt.


    I og med de er støtteparti til regeringen, har de også en funktion i regeringen. Desuden er det noget vrøvl, når du siger, at DF ingen réel indflydelse har - regeringen har i flere tilfælde indvilliget i DF's krav.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Jeg kan SLET IKKE snuppe hende der ASMAA... hun er tabt for mange gange som baby.


    ...så stemmen er faldet på DF.


    ??


    ??


    ??


    Host host, tabt for mange gange som baby?? Jesber Langballe, Mogens Camre blandt en del andre!??

  • DF er en folk idioter med en politik som henvender sig til de laveste i samfundet og de ældre!


    Den eneste grund til de nyder den popularitet som de gør er, at de fører den indvandre politik de gør, den henter stemmer typsik, i de lavere udannede rækker og unge. Imens deres øvrige politik henvender sig til de gamle som helst vil ha gammel dansk.


    Resten af deres politik er middelmådig og ugennemtænkt.


    Det eneste positive jeg kan sige om DF er, at Pia kærsgaard er noget nær Danmarks dygtigeste politiker når det gælder om at komme på skærmen, det lykkedes hende hver eneste gang hun vil!


    Enhedslisten derimod, har faktisk nogen ok holdninger, måske lidt 60/70 agtige (hippi), men der ligger alligevel en del fornuft bag, og selvom jeg langt fra er enig i ret meget af, hvad de mener så, er der langt mere fornufti deres holdninger.


    Dog burde hende asmaa aldrig ha gået ind i politik og enhedslisten burde slet ikke stille op med hende, - jeg er ikke racist, men hendes holdninger duer og holder heller ikke i det danske samfund. Eneste ide de har i at stille hende op, er at få nogen stemmer fra den muslimske del af befolkningen.

  • Asmaas politiske standpunkt blandet med hendes religiøsitet virker godtnok som lige præcis det modsatte af hvad Enhedslisten står for, så hun ser ud som en hurtig lappeløsning for at tiltale det modsatte af den indre svinehund.
    Men ud over hendes mildest talt uheldige udtalelser af og til, er Enhedslisten da trods alt et parti der spreder andet end varm luft og superpopulistisk møg. De har også fat i noget omkring misligholdelsen af Kyoto aftalen fra siddende regerings side. Det er da også noget svineri at være så ligeglad med miljøet som venstre åbenlyst er ved ikke at gøre noget ved det før de bliver presset. Dansk folkeparti har jo heller ikke været dem der har råbt op om en ændring af miljøpolitiken - det er sikkert ikke så populært i ældre menneskers øren:-)
    Ikke at Enhedslisten vil være at foretrække som regering for landet - men pest lyder i mine ører bedre end kolera :pokey:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    DF er en folk idioter med en politik som henvender sig til de laveste i samfundet og de ældre!


    Den eneste grund til de nyder den popularitet som de gør er, at de fører den indvandre politik de gør, den henter stemmer typsik, i de lavere udannede rækker og unge. Imens deres øvrige politik henvender sig til de gamle som helst vil ha gammel dansk.


    Var dog den vildeste gang pis..
    Hvis du er blandt de laveste i samfundet (indvandrere, narkomaner/alkoholikere og generalt fattige folk) stemmer du IKKE DF!

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2