Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 5. november 2007, 21:07

Vi er en gruppe venner, som mener at ulandsbistanden bør hæves til 1% igen. Derfor vil vi gøre ulandsbistanden til et valgtema, så alle folketingskandidater er nød til at fortælle hvad deres planer for ulandsbistanden er efter folketingsvalget.

Denne underskriftsindsamling skal tvinge folketingsvalgets partier til at melde ud hvad de vil gøre ved ulandsbistanden inden vi stemmer d. 13/11! Underskrifterne vil derfor blive afleveret til folketingsvalgets partier fredag d. 9/11.

Derfor er det ekstra vigtigt, at du giver din mening til kende nu, da vi ellers ikke vil have mulighed for at samle et stort antal underskrifter. Jeg håber at se mange af jer på listen.
Sitet hedder http://1procent.nu/

På forhånd tak,

Johan S. Mertz

2

mandag, 5. november 2007, 21:30

Nu må jeg ærligt indrømme jeg ikke ved hvor meget de 1% af BNP hvert år var, men jeg synes da det var bedre at bruge nogle af de penge på velfærden istedet. Var det egentlig VK-regeringen hensigt var med den ændring også , eller ?

3

mandag, 5. november 2007, 21:30

lad os hellere sende 10% hvis vi slipper for at få så mange her op :ph34r:

4

mandag, 5. november 2007, 21:45

Jeg vil ikke skrive under :)

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

5

tirsdag, 6. november 2007, 01:17

Underskriftindsamlig mig hér og underskriftsamling mig dér.

Gider ikke.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

6

tirsdag, 6. november 2007, 07:15

Underskrifts indsamlinger er så lamme.
For øvrigt skal ulandsbistanden da ALDRIG hæves igen. Vi har allerede givet mere end hvad var rimeligt.

7

tirsdag, 6. november 2007, 07:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dj revaX

haha :))

8

tirsdag, 6. november 2007, 07:24

er vi ikke også i top 5 over dem der giver mest u-lands bistand i hele verdenen? :P

9

tirsdag, 6. november 2007, 08:56

Jeg ville ikke have noget imod at give mere i hjælp hvis jeg havde en større følelse af at det hjælper (og ja, jeg støtter faktisk et par projekter), men når de første 80 % eller mere af pengene går til administration og derefter så skal man bestikke sig vej frem osv. og ofte ender pengene så i hænderne på en eller anden lokal krigsherre så er det ikke ligefrem noget der fremmer lysten.

Så vil jeg squ hellere have at der bliver brugt nogle penge på at udvikle nye miljøvenlige energiformer.

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

10

tirsdag, 6. november 2007, 09:37

GIVE MERE ??????????????? :ohmy:

Synes da man skulle barbere det til et absolut minimum og så bruge pengene på ældrepleje og sundhedssektoren

MSI K9N sli platinum
AMD 3800+ x2
Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
WD Caviar SE16 320 gb
2*1 kingston value pc5300
Asus EAH 3650 HDMI
Samsung SH-S203B dvd brænder
Toshiba HD DVD drev
Acer 17" AL1714MS,8ms
Logitech z 3e

11

tirsdag, 6. november 2007, 10:43

Du har ret Johans.m. Når vi kan prale af at at have europas stærkeste økonomi, kan vi også
godt droppe den besparelse som regeringen har indført i U-landsbistanden. Og lægge lidt oveni.

Det er så få penge i forhold til den gavn de gør. For dem er velfærd ikke et spørgsmål om at skulle
vente tre måneder på speciallægehjælp, men om at have vand der kan drikkes uden at blive smittet
af simple infektionssygdomme.

Men tweak er nok ikke det rigtige sted at søge sympati for folk der er så anderledes
som de nu engang er i U-landene.

http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=90673&page=1&sid=

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Humpeligimp" (06.11.2007, 22:38)

12

tirsdag, 6. november 2007, 13:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
Underskrifts indsamlinger er så lamme.
For øvrigt skal ulandsbistanden da ALDRIG hæves igen. Vi har allerede givet mere end hvad var rimeligt.

Jeps, den hoper jeg lige med på, synes heller ikke der er grund til at give mere.

13

tirsdag, 6. november 2007, 15:54

Hmm når pengene aldrig når derned hvor de burde, hvorfor så poste flere penge i det?? Nu kan jeg ikke huske hvor mange MILLIONER vi samlede sammen til sydøst Asien, da det blev ramt af den voldsome tsunami, men da man spurgte folk dernede så havde de jo ikke set noget til alle de mange penge??

Jeg tror der sidder nogle mennesker et eller andet sted og tjener styrtende med penge på vores godtroenhed... SÅ derfor vil jeg aldrig nogensinde være med i denne underskrift indsamling...

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

14

tirsdag, 6. november 2007, 18:47

Ingen underskrift fra mig... Nu har de fået ulandsbistand fra Europa i jeg ved ikke hvor mange år, og der er ikke sket en sk** :roller: - Man skulle hellere tage og støtte dem ved at gøre noget ved de regeringer og kapitalister der sidder passivt og rager til sig rundt omkring.

15

tirsdag, 6. november 2007, 19:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dj revaX

Den bakker jeg op om :D

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

16

torsdag, 8. november 2007, 18:58

Hej allesammen.

Først vil jeg gerne takke for den store opbakning, vi har oplevet på siden. Det er fedt at se, hvor højt denne sag prioriteres af jer.

Vi har besluttet at lade underskriftindsamlingen fortsætte helt indtil valget, så I skal ikke holde jer tilbage med stadig at sprede ordet. Hver underskrift tæller.

Tak igen for at være så debatlystne og aktive indenfor dette emne.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.