Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 5. november 2007, 05:59

Alt med:
Robert Ludlum
Tom Clancy
Nelson DeMille

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

22

mandag, 5. november 2007, 09:23

Ja, mange af tom clancy's er rigtigt gode - specielt Rainbow 6. Dan Brown er ogå nævnt, og er meget nem at gå til. Terry Pratchett's diskworld novels er rigtigt fede, de er dog på engelsk, men jeg syntes at have set danse oversættelser inden for det sidste års tid (om oversættelserne er gode skal jeg ikke kunne sige).

Er man til action er Andy McNabbs's også værd at tage med.

Der var en der nævnte Tolkien - det er rigtigt fede bøger, men ikke specielt let læst.

Hvis du var til lidt gys, så er det bestemt værd at tage fat i nogle af det gamle klassikere - Steven King, an rice o.lign.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

23

mandag, 5. november 2007, 10:06

Prøv Dan Brown, de er ikke svære at læse, og det er god spænding, selvom det måske ikke altid er de meste realistiske ting der foregår.

24

mandag, 5. november 2007, 10:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Spixe

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe
Artemis Fowl serien har jeg selv læst :)

http://www.artemisfowl.com/home.html

Forfatteren er rigtig go sys jeg, og andre af hans værker er også værd at kigge på.

Det er virkelig gode bøger :D Og nogenlunde nemme at følge med i :)

Broken Sky trilogien og Deltoras Bælte (ikke særligt lange men der er mange :P) er også gode (efter min mening. jeg er vild med fantasy romaner :P)

jeg skal klart ha fat i Broken sky bøgerne... jeg var helt vild med dem :clap:

Hulebjørnens klan har jeg også læst engang, kan ik lige huske hvordan de var at læse, men de var faktisk gode... bogen er den første i en serie på 4 eller 5 bøger.

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

25

mandag, 5. november 2007, 10:30

Er selv igang med denne :

Titel : Robert Ludlums "Jason Bourne" i ny roman Arven - Eric Van Lustbader

Forfatter : Eric Van Lustbader

År/Forlag : 2006 - Aschehoug

Sideantal : 569

Illustreret : Nej

Indbinding Blød/Hård : Hård

Forord : To CIA-agenter myrdes, og skylden kastes på Jason Bourne. På trods af sit hukommelsestab må han i gang med at opklare, hvem der står bag, og hvorfor man også stræber ham efter livet

Er meget god indtil videre....

MSI K9N sli platinum
AMD 3800+ x2
Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
WD Caviar SE16 320 gb
2*1 kingston value pc5300
Asus EAH 3650 HDMI
Samsung SH-S203B dvd brænder
Toshiba HD DVD drev
Acer 17" AL1714MS,8ms
Logitech z 3e

26

mandag, 5. november 2007, 21:00

Jeg bestilte Kadavermarch fra nettet i går. Undskyld jeg ikke benyttede jeres ellers værdsatte respons noget mere, men jeg læste om Kadavermarch og jeg må bare læse den.

Så fandt jeg Det Onde i en genbrug i dag, og pudsigt nok havde jeg ikke læst at der var nogen herinde der havde foreslået den, inden jeg købte den. Jeg så den bare og tænkte at den måtte jeg eje.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

27

mandag, 5. november 2007, 21:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af |KTS|

Citeret

Oprindeligt indlæg af Flindt_DK
Dan Brown - Tankados Kode. Kanon god bog, ikke specielt svær at følge med i. Alle burde tvinges til at læse den, så de kunne se hvor god den var :D

Har man læst en, har man sgu læst dem alle. Dan Brown skriver i et godt sprog, men helt ærligt er han stærkt overvurderet. Og når man gætter morderen inden side halvtreds (Tankados Kode), siger det alt om Dan Browns og hans evne til at nyskabe sig selv.

ja det er nemt at gætte forbryderen :) Men syntes nu det var en spændende bog!

Ellers er der:

Hjortedræber - J.F. Cooper
Den Sidste Mohikaner - J.F. Cooper
Og mange flere i den serie. skide gode bøger.

Du kunne jo også læse Morderisk Bedrag - Også af Dan Brown, det er også en god bog, men igen lidt let at gætte den ''onde'':)

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

28

mandag, 5. november 2007, 21:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
Phillip Pullman og hans trilogi --> Det Gyldne Kompas, Skyggernes kniv og Ravkikkerten

Det er edderbukme nogle bøger man ikke KAN lægge fra sig når først man åbner dem

Dem havde jeg helt glemt! De er virkelig også spændende :D

Vision S-Series S3768
Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
17.3” LED AntiGlare 1920x1080
Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
Samsung 830-Series 256GB
WD Scorpio Blue 640GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Spixe" (05.11.2007, 21:47)

29

mandag, 5. november 2007, 21:52

Knogler og Puls af Stephen King kan anbefales herfra.

[LIST]i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620[/LIST][list]GIGABYTE GA-Z68AP-D3[/list][list]Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz[/list][list]XFX Radeon HD 5850 BE[/list][list]Corsair TX650 V2[/list][list]Creative SB Audigy SE[/list]

30

tirsdag, 6. november 2007, 15:59

Tankados kode genial bog alle burde læse den forholdsvis nem at forstå og er simpelthen den anden bedste bog jeg har læst og forfatteren er selvfølgelig Dan Brown

Den bedste bog jeg har læst er Engle og dæmoner også Dan Brown vær at men den er så lidt svær at forstå :clap:

dog har Dan Brown noget med at bruge den samme historie med andre personer og anden handling(hvis i forstår mig) hvis du har læst andre bøger af Dan Brown gætter du hurtigt ''den skyldige'' hvis der er første gang du læser dan brown er det en klar succes og selvom man finder den skyldige hurtigt er det en fantastisk bog

Dan Brown Bøger

Engle Og Dæmoner-Angels And Demons

Da Vinci Mysteriet-The Da Vinci Code

Morderisk Bedrag-Deception Point

Tankados Kode-Digital Fortress

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "fredek" (06.11.2007, 16:07)

31

onsdag, 7. november 2007, 12:37

Prøv Tolkiens "The hobbit", det er forhistorien til Ringenes Herre, og den er spændende og letlæselig.

- Søren

32

onsdag, 7. november 2007, 17:59

Såfremt du har ok styr på dit engelsk, bøgerne findes ikke på dansk

så kan du finde verdens bedste bøger på

sennadar.plebian.net

Det er uden tvivl de bedste bøger jeg i mit liv har læst, hvilket efterhånden ikke er så endda ;)

De er godt nok ikke hele tiden lige letlæselige, men det er altså nogle super gode bøger :D

Main rig:
  • Asus P8P67-Mpro
  • i5-2500K - Scythe
  • Asus 560TI
  • Intel 510 - 128 GB
  • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb