Jeg savner en god bog, men hvilken?

  • Hej Alle.


    Jeg savner at have en god bog at læse i. Desværre er jeg ret kræsen med bøger, og jeg gider ikke nogen hvor man virkelig skal koncentrere sig for at kunne følge med. Det skal være let læsning.


    Jeg kan godt lide uhyggelige bøger og jeg har tidligere læst nogen af Dennis Jürgensens. Hans bøger er altid gode til at holde en beskæftiget i længere tid ad gangen.


    Har du et forslag til en bog der muligvis kunne være noget for mig?


    Mvh. Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Jeg kan varmt anbefale "Slangen i Sydney" af Michael Larsen. Jeg har selv læst den her i efterårsferien, og jeg kunne simpelthen ikke lægge den fra mig. Det er en krimi, og den er yderst vel skrevet.
    Kræver måske at du følger en anelse med, da den til tider kan blive en smule indviklet.


    Ellers er der jo altid "Nitten Røde Roser" af Torben Nielsen, som også er en genial krimi, og bestemt værd at læse. Den er knap så indviklet, og rimelig let at gå til. Den er skrevet i et så godt sprog, at det løber dig koldt ned af nakken igennem hele bogen.


    To rigtig gode og velskrevne krimier, som bestemt er værd at læse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka
    Jeg kan varmt anbefale "Slangen i Sydney" af Michael Larsen. Jeg har selv læst den her i efterårsferien, og jeg kunne simpelthen ikke lægge den fra mig. Det er en krimi, og den er yderst vel skrevet.
    Kræver måske at du følger en anelse med, da den til tider kan blive en smule indviklet.


    Ellers er der jo altid "Nitten Røde Roser" af Torben Nielsen, som også er en genial krimi, og bestemt værd at læse. Den er knap så indviklet, og rimelig let at gå til. Den er skrevet i et så godt sprog, at det løber dig koldt ned af nakken igennem hele bogen.


    To rigtig gode og velskrevne krimier, som bestemt er værd at læse.


    Jeg bryder mig ikke særligt godt om krimier.
    Vi arbejdede med krimier i folkeskolen og jeg læste ikke en eneste krimi, der virkelig fangede min interesse.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget
    Uhyret i brønden synes jeg var vældig god dengang jeg læste den! :D Har du haft fat i den?


    Arh, ja. Den havde jeg helt glemt jeg havde læst.


    Super god og spændende bog. Den holdt mig for alvor fanget i lang tid ad gangen.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • hmm altså jeg er virkelig glad for Tom Clancy's bøger, dog ved jeg nu ikke om du vil kalde det let læsning hvor man ikke skal følge med, men det er virkelig gode...

  • Jeg overvejer at prøve den der hedder Kadavermarch. Også Dennis Jürgensen. Den har fået ret fantastiske anmeldelser.


    Kender i den?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Ringenes Herre-trilogien er en rigtig god serie. De er virkelig velskrevet.


    Og så er der en trilogi af Johanne Hildebrandt (så vidt jeg husker). Første bog hedder "Freja". De er virkelig fremragende og det er lang tid siden jeg er blevet grebet af bøger i sådan en grad som jeg blev af dem. Men det kan godt være det er lige tidligt nok for dig med dem.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Jeg overvejer at prøve den der hedder Kadavermarch. Også Dennis Jürgensen. Den har fået ret fantastiske anmeldelser.


    Kender i den?


    Super fed, kan kun anbefales :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Super fed, kan kun anbefales :D


    Helt ening det er en god serie - en af de første serie af bøger jeg tyggede mig igennem ! Det er god læsning.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gonlaa
    skal det virkelig være letlæsning kan jeg andbefale gåsehud serien


    Puha, dem har jeg godt nok også læst mange af. Men det er satmer også ved at være nogle år siden :D Dem tror jeg alle kan pløje igennem på ikke særlig lang tid :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Artemis Fowl serien har jeg selv læst :)


    http://www.artemisfowl.com/home.html


    Forfatteren er rigtig go sys jeg, og andre af hans værker er også værd at kigge på.


    Det er virkelig gode bøger :D Og nogenlunde nemme at følge med i :)


    Broken Sky trilogien og Deltoras Bælte (ikke særligt lange men der er mange :P) er også gode (efter min mening. jeg er vild med fantasy romaner :P)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Dan Brown - Tankados Kode. Kanon god bog, ikke specielt svær at følge med i. Alle burde tvinges til at læse den, så de kunne se hvor god den var :D

  • ...Har lige færdiggjort den første i Artemis Fowl serien - absolut god løsning. Måske er målgruppen en 12 år... men hva :) ... barnet i en må vel os underholdes?


    Ellers kan "Det Onde" af Stephen King virkelig sætte gang i en røvfuld tanker og gåsehud på samme tid.


    Du kan også vælge Nattens Børn - forfatteren kan jeg ikke huske, men hvis du kan forestille dig en historie om et velgemt samfund af vampyrer, utroligt velskrevet gys og action. Det er godt nok en voksenbog, men den kan helt klart anbefales.


    Sommernattens Rædsel er også noget af det bedre lekture inden for gysets verden, hvis man er til en god blanding af "De Fem", "Det Onde" og en 70'r amerikaneractionfilm.


    En helt anden kategori men alligevel inden for Gysergenren er Tusmørkeøjne, den kan varmt anbefales - en god blanding af noget Tom Clansy og noget ... udefinerbart.


    Fælles for dem alle er at de ikke er til at ligge fra sig når først man er gået i gang.


    Der er flere på listen men har ik mere tid -


    Over and out.

  • Phillip Pullman og hans trilogi --> Det Gyldne Kompas, Skyggernes kniv og Ravkikkerten


    Det er edderbukme nogle bøger man ikke KAN lægge fra sig når først man åbner dem

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flindt_DK
    Dan Brown - Tankados Kode. Kanon god bog, ikke specielt svær at følge med i. Alle burde tvinges til at læse den, så de kunne se hvor god den var :D


    Har man læst en, har man sgu læst dem alle. Dan Brown skriver i et godt sprog, men helt ærligt er han stærkt overvurderet. Og når man gætter morderen inden side halvtreds (Tankados Kode), siger det alt om Dan Browns og hans evne til at nyskabe sig selv.