E-handelsmærke - vigtigt for dig?

  • Nu til noget mere etisk end Vcore og temp, nemlig:


    Simpelt spørgsmål;


    Er E-handelsmærket vigtigt for dig? (stem)


    Begrund venligst




    :rules:

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Jeg foretrækker, at de firmaer jeg handler med på nettet har det, men det er ikke et absolut must.


    Begrundelsen for min stemme er, at det er lidt en falsk tryghed. Du har selvfølgelig en eller anden form for ekstra sikkerhed, og så dog ikke alligevel. Naturligvis bliver de firmaer der betaler for ordningen tjekket efter af e-handelsfonden, men der skal, som det ser ud nu, utroligt meget til før en butik kan miste mærket, det kan man bare se med sagen omkring Getmore.


    Så det jeg umiddelbart kan bruge e-mærket mest til er, at jeg kan se, at den pågældende forhandler ikke trækker pengene fra mit kort før varen er afsendt.


    Jeg er så heller ikke helt vild med, at firmaerne rent faktisk betaler for mærket alt efter hvor mange medarbejdere de har. Det virker ikke ligefrem 100% troværdigt, og det er så en kritik rettet imod e-handelsfonden.

  • Foretrækker at de har det. Inden jeg køber læser jeg også altid firma profilen inden. Så jeg kan stole en smule på det. Tror aldrig jeg har købt noget hos nogen uden E-handelsmærke. Men tror da godt det vil kunne ske, hvis man ikke kan få varen andre steder.

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Foretrækker at handle hos nogle der har e-mærket... Men bruger det som andre kun som en retningslinie, da vi har et godt eks. i Getmore som har haft det (ved ikke om de har fået det tilbage)...

  • Personligt lægger jeg aldrig mærke til om de har e-mærket.


    Til gengæld så undersøger jeg stort set altid herinde eller andre steder på nettet om folk har haft dårlige oplevelser med en butik hvis det er første gang jeg handler med dem, og det har "reddet" mig en del gange efterhånden.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Et af de første firmaer jeg så have E-mærket, var webconsult.dk


    Det er også den, til dato, dårligste webbutik jeg har handlet hos.


    Leveringstider på 3-4 uger, rod i regnskaberne, umulige at komme i kontakt med.


    Og det var hver gang. (jeg blev nødt til at handle der en 4-5 gange da de var de eneste der havde det jeg ville have)


    Såå.. det E-mærke giver jeg ikke en pind for.

  • Jeg bruger det egentlig ligesom burger. Som udgangspunkt er det jo bare en fis i en hornlygte at de kan slippe asfsted med alt.
    Men jeg handler tit uden.
    Jeg er sgu ikke så bange for lidt nethandel. Ebay er min bedste ven, men der er ingen som har e-mærke ;)

  • Ligger ikke mærke til om de her et E-Mærke eller ej. Hvis jeg føler det er en butik jeg ikke kan stole på eller hørt dårligt om finder jeg en anden.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Betyder ikke det fjerneste for mig om en virksomhed har det eller ej, gode gamle google betyder mere i min vurdering af en virksomhed, det er helt sikkert.


    Som Burger også siger, ser det ud til der skal utroligt meget til før en virksomhed mister sit e-mærke, og ja de tjekker da, men med det antal af webshops der er, tjae så sker det altså ikke fra dag til dag, og man kan da også frygte det er lidt for overfladisk når det så sker.


    Trækker en virksomhed pengene før de afsender varen, så er deres PBS indløsningsaftale alligevel i fare, så er det bare om at skrive til dem, så stopper den slags :D da en webshop jo har det voldsomt svært hvis de mister deres indløsningsaftale.


    Både igennem min kandidatafhandling og mit arbejde, har jeg fået det indtryk af E-mærket, at det mest af alt er en måde at tjene nogle penge, ja og som Burger siger, give brugerne en falsk tryghed. Så foretrækker jeg nu mere initiativer som Trustpilot, hvor jeg samtidig kan danne mit eget billede af virksomheden på baggrund af brugernes input, mens jeg med E-mærket er tvunget til at stole på en vurdering fra en instans som samtidig tjener penge på skidtet.

  • Bedøvende ligeglad

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Når jeg køber på nettet prøver jeg blot at vurdere firmaets kvalitet. Ofte køber jeg ikke hvis de har en rigtig ringe hjemmeside. Hvis jeg har hørt om firmaet i mange sammenhænge, og de har popularitet, så køber jeg gerne, uanset om de er e-mærket. Nu ikke for at hænge nogen bestemte forhandlere ud, men det gør jeg så alligevel. Tag f.eks. en tilfældig butik som http://pc-huset.dk/
    Det indtryk jeg får når jeg ser siden er virkelig amatøragtigt. Derudover har jeg aldrig hørt navnet før. Handler klart helst fra et populært sted. Jeg ville absolut kun købe fra en butik som denne, hvis de var de eneste der havde den vare jeg manglede.


    Så ja, hvis de har e-mærket er det da et plus, men der er bestemt andre ting som jeg vurderer på.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet en gang, sidst af MvK ().

  • Hvad angår e-mærket, er jeg totalt kold. Sådan som det ser ud nu, kan stort set alle firmaer få mærket, hvis de bare vil betale for det.


    - derimod lægger jeg vægt på, at "folk" generelt vurderer butikken godt - og selvfølgelig at jeg selv har gode erfaringer med butikken ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • som sagt har jeg stemt Meget vigtigt! Jeg køber aldrig et sted uden! da jeg aldrig tør købe noges steder der ikke er e mærket

  • Vil lige tiløje til min harme over E-mærket :D -
    hvis man tjekker sider der er e-mærket vil man ofte opdage at det kan være op til et år siden de sidst er blevet kontrolleret, og fra arbejde kan jeg så tilføje at kontrollen mange gange falder i den samme måned, så en virksomhed kan reelt overskride reglerne for e-mærket i 11 måneder af året, og rette det op til tjekket, og derefter gå tilbage - om det sker i det virkelige liv, ved jeg ikke, men der burde være lidt mere kontrol.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WebT
    Vil lige tiløje til min harme over E-mærket :D -
    hvis man tjekker sider der er e-mærket vil man ofte opdage at det kan være op til et år siden de sidst er blevet kontrolleret, og fra arbejde kan jeg så tilføje at kontrollen mange gange falder i den samme måned, så en virksomhed kan reelt overskride reglerne for e-mærket i 11 måneder af året, og rette det op til tjekket, og derefter gå tilbage - om det sker i det virkelige liv, ved jeg ikke, men der burde være lidt mere kontrol.


    Interessant :) Vidste jeg godt nok ikke...

  • Burgers post. Lige på sømmet

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e