Søger hunderace :)

  • Hej tweakere.


    Jeg er i den uheldige situation at min hund blev nødt til at blive aflivet :( Jer som har prøvet at være i min situation, forstår sikkert godt hvor hårdt det er. Problemet var at han var for agressiv og kunne finde på at angribe uden varsel. Efter sidste gang han gjorde det (vil skyde på at det var 10. gang), så ringede vi til dyrelægen som sagde at der ikk var noget at gøre, og at det var bedst han blev aflivet :(. Det var en West Highland White Terrier.


    Nu har vi snakket lidt om det, og vil gerne have os en ny, ikke aggressiv hund. Vi har ikke bestemt os for nogen race endnu, så håber i har nogen forslag til en god hund? Jeg har lige et par kriterier jeg håber kan indløses:


    Plusser:
    At den ikke fælder særlig meget.
    Blød.
    Flot.
    Hvis det ikke er en hvalp, altså en "brugt" hund så skal den have et pænt navn, ikke sådan noget som "Putte" eller "Tøsen".
    Lydig.
    Hvis den ikke er for stor.


    Minusser:
    Vi kan ikke have en hund som fælder vildt meget.
    En terrier er udelukket, grundet deres temperament.
    En tæve. Vi vil gerne have en han.
    Hvis hunden savler, er det ikke så godt.
    For stor.



    Jeg har tænkt mig også at poste på dailyrush, da jeg også er aktiv derinde :) Men håber jeg kan få lidt hjælp af andre med hund :). Nogen som har erfaring med "brugte" dyr? Jeg mener på ingen måde noget ondt med ordet "brugt", og vi overvejer måske at få en hund som ikke er hvalp mere.


    På forhånd tak.

  • Fandme trist med din hund der, kan slet ikk forestille mig at skulle have vores aflivet :(


    Vi har en dansk svensk gårdhund, men er lidt i tvivl om om det ikk er en krydsning mellem dansk svensk og en fox terrier.


    Den er dog overhovedet ikke aggresiv, en rigtig skødehund ! :D Som elsker at blive nusset 24/7 og er meget kærlig.


    Eneste jeg er i tvivl om, og som måske falder udenfor hvad du søger er at jeg har set mange fox terrier eller dansk svensk hvis pels er noget stiv i det? Det var moderen til vores, men vores har en dejlig blød pels.
    Om han fælder meget eller ikke er svært at afgøre sys jeg. Men han fælder da :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • De små hunde er oftest dem med værst temperament - det er ihf. mine erfaringer...


    Vi har en Löwchen nu - meget sød Han-hund... men det er også sådan en bette satan der er meget aggresiv hvis der sker det mindste....


    Men han fælder ikke - det er en såkaldt "allergi venlig" hund - og det er rart nok....


    Men hvis jeg ikk var allergisk, så havde jeg en Sankt. Bernards hund nu - eller en Schaeffer - de er meget mere rolig, og føler ikke at de konstant skal gøre op for deres ringe størrelse...


    Man kan sammenligne hunde med mennesker....

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Amstaff er en meget dejlig hund, men nok for stor til dine "krav" :)


    Men der er jo korthåret Gravhund og Dansk Svensk gårdhund.. Ellers tag et smut forbi hundegalleri.dk :9xo


    Der er jeg sikker på du falder over en race du bare MÅ eje :)

  • hmm... kan anbefale en Collie (Lassie style)


    problemet er at de fælder rimelig meget, men på den anden side er de super bløde. De er også rimeligt nemme at opdrage på og den slags... ang. størrelsen, så er den ca. mellemstor.
    temperamentet i en collie kan blive hedt, men kun hvis den bliver provokeret meget, ISÆR hvis det er en tæve.


    er selv vokset op med et medlem af denne hunderace.


    og så savler de ikke helt vidt... måske kun når de er sultne og der kommer mad ;)


    mit råd er i første omgang at tage ud på den lokale kennel eller det lokale internat og få lidt inspiration, evt. spørg personalet, da de ved hvordan de fleste racer er.


    Desuden skal i også tænke på at jeres forrige hund var så aggressi fordi i gjorde noget forkert med dens opdragelse.. prøv evt. at læse nogle bøger om hunde og om det at have en hund.


    IMO er det at aflive en hund på grund af aggressiv opførsel det helt forkerte at gøre. Det svarer lidt til dødsstraf af at råbe til en anden. Hvis det samme skulle ske igen, så enten kontakt et internat (en anden kan nok bruge en vagthund, her er en mere eller mindre agressiv hund et plus).


    til sidst vil jeg nok sige at de små racer kan være rimeligt agressive, især gravhunde, små terriere og pudler (hvem gider dog ha en puddel :P) de større racer er generelt mere rolige i det.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Tja, vi har en dalmantiner, den opfylder sådan set dine krav, og det en hund man får opmærksomhed med, alle kommer hen og spørger til den. og hver gang jeg er ude og gå med den, har jeg fået kommentaren "hvor er de 100 andre henne?" og hver gang tænker jeg bare hop da i havet idiot :D .. Men det en dejlig hun, den har dog RIGTIG meget energi sådan en hund, det nærmest umuligt at gøre dem trætte. Men de lærenemme og vores elsker børn og har aldrig opført sig aggrasivt.


    Den fælder heller ikke særlig meget, jo den fælder som alle hunde gør, og fordi det er hvide hår så ses det mere. Det eneste minus er det en meget kræsen hund, der mange forskellige ting af mad den ikke må spise, fordi så får den rød pels omkring næsten, øjene og i panden. Det kan også være dyrt at anskaffe dem, har set dem blive solgt for 9-10.000kr men hvis man er heldig kan man finde en der ikke er så dyr. Heldigvis fik vi vores gratis fordi den familie den var ved som hvalp, kunne ikke have hund, men han er blevet vurderet til over 6000kr og kunne sagtens komme til konkurrencer fordi han er godt bygget, men han er kastararet (staveplade) den uheldige hund :D også kan man åbentbart ikke bruge den til noget :S :) ..


    Men held og lykke med at finde en ny hund.

  • Collie er en for dejlig hund. Nu har min familie haft hunde før jeg blev født og kun collier. Ja den fælder i perioder men ud over det får man verdens dejligeste hund uden tvivl. De er opmærksomme og rolige med lidt temprement hvis folk ikke forstår deres hentydning først. Vi har selv 2 en han og en hun, og min søster har også en hun hvalp :) og hold kæft de er kære :)


    Vil ihvertfald sige den opfylder jo ikke lige dit krav med at den fælder, der er ingen tvivl collie er den ultimative skøde hund hvis man opdrager den sådan :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Der findes nogen tests man kan tage: http://www.hundeleksikon.dk/racetest.html


    Hvis jeg personligt skal give et bud på en intelligent, mindre hund, ville det være en beagle eller en Frasier-hund ;) (Jack Russell Terrier):


    LOL du mener ikke seriøst det sidste du skriver? En beagle er den dummeste hund du kan opstøve.. Det er den hund der har den mindste hjerne i forhold til resten af kroppens masse. De er notorisk kendt for at være møg svære at opdrage fordi de glemmer hurtigere end de spiser..


    Trådstarter: Det nytter ikke at købe hund udfra de kriterier du har, forskellige hunde kræver forskellige ting. Køber du en Dalmatiner, ja så skal du ud og løbe et par gange om dagen. Køber du en Amstaff skal du sørge for _altid_ at være den der bestemmer. osv. osv. Til mit behov er en Cocker Spaniel fin - hov det er derfor jeg har sådan en krabat ;)

  • Køb ikke en collie. Det er rent faktisk den dummeste hund som findes! Den er blevet indavlet så meget at den har mistet rigtig meget af sin intiligens :crazyeyes:
    Hra ikke selv en hund, men kunne godt tænkte mig en. Det skulle nok være en Hvid Schaeffer eller en Siberian Huskey :) (Sidst nævnte er satme dyre som hvalpe :()

  • Du aner virkelig ikke hvor meget en hvid Schaeffer den fælder.
    Vi har selv en hjemme ved mig. Den er godt nok langhåret. Men man kan godt støvsuge 3 gange om dagen.
    Der står en sky af hår når hun går.
    Og der findes ingen hund som er dummere ind min hund. Det er også derfor hun bliver kaldt blondinen.

  • Rottweiler.. :)


    Vi har altid haft Rottweilere hjemme hos os, den bedste vagthund der findes, og hvis man kan finde ud af at opdrage dem ordenligt findes der ikke en bedre familiehund som også kan passe på en / skabe respekt.. :)


    Synes ihvertfald du skal tage det med i dine overvejelser.. ved ikke hvordan du bor, selvfølgelig ikke godt hvis du bor meget indelukket og uden stor have og den slags.. Skal nok nemlig siges at vi bor på en gård..


    http://www.rottweiler.dk/


    //Out - EcoPa

    Ryzen 1600X, 16GB, GTX2060-6GB, 1TB SSD, 5TB HD.

    Rettet 2 gange, sidst af EcoPa ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    LOL du mener ikke seriøst det sidste du skriver? En beagle er den dummeste hund du kan opstøve.. Det er den hund der har den mindste hjerne i forhold til resten af kroppens masse. De er notorisk kendt for at være møg svære at opdrage fordi de glemmer hurtigere end de spiser..


    Nu er alt jo relativt, og jeg vil da mene at der findes mange hunde som er dummere end en beagle. Nu har jeg aldrig selv haft en, men jeg ved da at den bruges som jagthund og der er lydighed da et must.


    Den skulle efter sigende være god som familie- og klappehund, og det er jo det den skal bruges til, så jeg kan ikke se hvad problemet er. Selvfølgelig skal man igen lige have i tankerne at det er en jagthund, og at man derfor også skal sørge for at have den i snor under gåture, osv. - men bortset fra det, kunne det da være et bud, i mine øjne.

  • Shetlands sheepdog's er også en mulighed.. De har dog langt hår, og fæller lidt, men synes ikke det er mere end andre hunde.
    De er lette at opdrage, har et rigtig godt sind, og er bestemt ikke hidsig anlagte.


    Er selv vokset op med alverdens forskellige hunde, og lige den er nok den jeg har følt mig mest tryg ved.


    De andre har været shæfere, labradors, og golden retriewers, men de er jo nok lige store nok.


    Når vi er ved emnet.. Mig og pigens hund bliver en Mastiff (Old English Mastiff). "lidt" stor i det, men den er 100% mild :D .
    [Blocked Image: http://www.hoosiermastiffs.com/2005%20Mastiff%20Specialty%20103-Smaller.jpg]


    -Ang. din hund, så det altid en trist affære, men man kan jo ikke ha en agressiv hund.


    -En anden hund som ikke fælder.. Overhovedet.. Puddel.. Men det er vidst en smags-sag hva man synes om dem.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Nu er alt jo relativt, og jeg vil da mene at der findes mange hunde som er dummere end en beagle. Nu har jeg aldrig selv haft en, men jeg ved da at den bruges som jagthund og der er lydighed da et must.


    Den skulle efter sigende være god som familie- og klappehund, og det er jo det den skal bruges til, så jeg kan ikke se hvad problemet er. Selvfølgelig skal man igen lige have i tankerne at det er en jagthund, og at man derfor også skal sørge for at have den i snor under gåture, osv. - men bortset fra det, kunne det da være et bud, i mine øjne.


    Jeg siger ikke at det ikke er et godt bud, jeg angriber blot postulatet om at det er en af de mest intelligente hunde - for det er den bestemt ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Jeg siger ikke at det ikke er et godt bud, jeg angriber blot postulatet om at det er en af de mest intelligente hunde - for det er den bestemt ikke.


    Jamen så er der jo noget du har misforstået for jeg skrev ikke at den er blandt de mest intelligente, og det var heller ikke sådan det skulle forstås.