Post DK - hænger jeg med lorten?

  • Ja, da jeg kom hjem fra skole idag var det et sørgeligt syn der ventede mig.
    Jeg tjekkede postkassen og så en tom kuvert ligge i en plasticlomme. På kuverten står der
    Indgået uden indhold 25 okt 2007
    og
    25 okt 2007 Beskadiget under postbesørgelsen


    Den manglende vare er en lille guitarplade (ikke særlig stor, ca 12x8 ) og det ligner helt seriøst at brevet er blevet revet op! Jeg ved at man kan forsikre sig imod hvis pakken bliver væk, men er det her virkelig en ting som man ikke kan gøre noget ved? Er det mig der står med lorten? (pakkens værdi er ca 50 kroner, er købt privat (brugt) og har betalt 70 kroner for den)


    [Blocked Image: http://img143.imageshack.us/img143/7522/postdkuo5.jpg]

  • Om det er dig eller sælger der hænger på den må i selv finde ud af, men posten har ikke noget i klemme, da forsendelsen ikke er forsikret.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Om det er dig eller sælger der hænger på den må i selv finde ud af, men posten har ikke noget i klemme, da forsendelsen ikke er forsikret.


    Så det vil i bund og grund sige at Post DK medarbejdere kan tillade sig at ødelægge og røve (jeg siger ikke det er det der er sket) alle pakker der ikke er forsikret? Alt som man ikke har forsikret, som er ødelagt af dem (Beskadiget under postbesørgelsen) er min skyld. De skriver jo det er dem der har ødelagt den!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa
    Så det vil i bund og grund sige at Post DK medarbejdere kan tillade sig at ødelægge og røve (jeg siger ikke det er det der er sket) alle pakker der ikke er forsikret? Alt som man ikke har forsikret, som er ødelagt af dem (Beskadiget under postbesørgelsen) er min skyld. De skriver jo det er dem der har ødelagt den!


    Det er korrekt, har indholdet noget værdi, så er det dit (læs: afsenders) ansvar at sørge for at benytte sig af den korrekte forsendelses art.


    Her er Post Danmarks forretningsbetingelser (PDF)


    Og her er en snippet fra det:

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Jeg har kigget ekstra godt på brevet, og kan se det er blevet revet op!
    Der står intet i deres snippet om tyveri! og hvis tyveri indgår under bortkomst, er der måske noget politi der skal se på det afsnit, da det umuligt kan være lovligt at stjæle?

  • heh PDF =)

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Den kan nu også have siddet fast under sorteringen, og være blevet revet op på den måde.


    Og ja, bortkomst og tyveri går vel under det samme, men du får under ingen omstændigheder noget erstattet.


    Sådan er gamet, man får hvad man betaler for, du vidste jo på forhånd godt at det ikke ville blive erstattet når ikke det er sendt rekommanderet eller som pakke.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Det er selvfølgelig træls men hos PostDK er tingene sådan, det sker meget ofte hver dag.
    Politiet er ligeglad da de ikke går så meget op i de små ting.


    Jeg er også blevet fortalt af en medarbejder at pakker hvor folk betaler penge for at der skal stå forsigtigt, i virkeligeheden betyder "kastes maximum 10 meter". Hvor normale pakker ikke har et limit af meter.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Det er selvfølgelig træls men hos PostDK er tingene sådan, det sker meget ofte hver dag.
    Politiet er ligeglad da de ikke går så meget op i de små ting.


    Jeg er også blevet fortalt af en medarbejder at pakker hvor folk betaler penge for at der skal stå forsigtigt, i virkeligeheden betyder "kastes maximum 10 meter". Hvor normale pakker ikke har et limit af meter.


    Ja okay. Var den medarbejder lidt træt af sit job?
    Postdk's officielle regler, for almindelige pakker, er at de skal kunne tåle et fald på halvanden meter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humpeligimp


    Ja okay. Var den medarbejder lidt træt af sit job?
    Postdk's officielle regler, for almindelige pakker, er at de skal kunne tåle et fald på halvanden meter.


    Har intet med PostDK's officielle regler at gøre.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Har intet med PostDK's officielle regler at gøre.


    Så må din kilde være et atypisk pakkebud, for jeg kan sige den slags var ikke noget der forekom da jeg var pakkebud indtil for et ½ år siden. De forskellige mærker blev respekteret. Det med at kaste pakkerne x-antal meter er en skrøne.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa


    Så det vil i bund og grund sige at Post DK medarbejdere kan tillade sig at ødelægge og røve (jeg siger ikke det er det der er sket) alle pakker der ikke er forsikret? Alt som man ikke har forsikret, som er ødelagt af dem (Beskadiget under postbesørgelsen) er min skyld. De skriver jo det er dem der har ødelagt den!


    Lige præcis, og det gør de også i stor stil.


    Så kort og godt: Vil du være sikker på at få dine varer når du handler privat, så få lortet sendt som pakke - ellers "forsvinder" det sikkert undervejs.
    Så snart der er T&T nummer på en ting, så tør post-tosserne ikke røre det, for så ved de at pakken kan spores, og at de stor med lorten hvis der sker noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Lige præcis, og det gør de også i stor stil.


    Så kort og godt: Vil du være sikker på at få dine varer når du handler privat, så få lortet sendt som pakke - ellers "forsvinder" det sikkert undervejs.
    Så snart der er T&T nummer på en ting, så tør post-tosserne ikke røre det, for så ved de at pakken kan spores, og at de stor med lorten hvis der sker noget.


    Good Advice, i agree.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    [quote]Oprindeligt indlæg af RAC



    Så må din kilde være et atypisk pakkebud, for jeg kan sige den slags var ikke noget der forekom da jeg var pakkebud indtil for et ½ år siden. De forskellige mærker blev respekteret. Det med at kaste pakkerne x-antal meter er en skrøne.


    Det kommer an på hvor travlt folk har og hvem det er. Selvfølgelig bliver en forsigtig pakke ikke kastet 10 meter - men den får stadig nogen hak undervejs....
    Taler både af egen erfaring og hvad jeg kan se mine kollegager gør;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|

    heh PDF =)


    Der var lige en der var skarp dér hva :P :crazyeyes:

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W