Digitaltv - hvordan fungere det??

  • Jeg har endelig fået købt mig et fantastisk samsung fladskærm.... :clap:
    Dog uden digital tuner...


    Jeg har så læst at TDC som jeg i forvejen er kunnde hos, tilbyder digitaltv + at de har et tilbud hvor man kan få en digital modtager med i købet. Har prøvet at finde lidt informationer på deres hjemmeside... Men må indrømme at jeg ikke rigtig forstår noget af det.


    Kan det passe at det hele går over nettet?? - altså et modem. Og så sys jeg at jeg læste at tv tager ca. 4 Mbit.... hmm tænker jeg så... det vil sige at min 2 Mbit forbindelse heller ikke er nok?? - Så det vil sige at jeg skal til at opgradere mit internet, plus at jeg surfer langsomt hvis jeg nu ser fjernsyn??


    Håber der er én der kan hjælpe med forståelsen. :idea:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Der står hos TDC at det går igennem tlf stikket.


    Men jeg tvivler meget meget stærkt på at det kommer til at køre over din netforbindelse som du iøvrigt bruger på pc'en selv. Jeg tror at signalet kører på dets eget signal som du nok heller ikke skal betale for (andet end de 48 pr. mdr.)


    http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_digi


    Niks kører over din internet forbindelse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Niks kører over din internet forbindelse.


    Naa?


    Quote

    Hvad er Digitalt kabel-tv fra YouSee?
    Det hedder digitalt kabel-tv fordi tv-signalet bliver fremført digitalt igennem kabelnettet.


    I øjeblikket sendes der samtidigt to signaler ud af kabel-tv-stikket i væggen: Et analogt (PAL) signal og et digitalt (Mpeg) signal.


    Dog vil jeg minde om at min erfaring med tdc selector er ud fra en Sagem-boks, som jeg tror de stadig bruger. Den er vaerd at holde sig fra synes jeg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Temerario
    Jeg har endelig fået købt mig et fantastisk samsung fladskærm.... :clap:
    Dog uden digital tuner...


    Jeg har så læst at TDC som jeg i forvejen er kunnde hos, tilbyder digitaltv + at de har et tilbud hvor man kan få en digital modtager med i købet. Har prøvet at finde lidt informationer på deres hjemmeside... Men må indrømme at jeg ikke rigtig forstår noget af det.


    det er via normalt kabel TV - læs mere her http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_digi.
    du kan frit sende mig en PM hvis du har nogle spg til det, har arbejdet i TDC i mange år (dog ikke mere) og har haft Selector (Digi tv) siden det udkom her hjemme.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Temerario
    Kan det passe at det hele går over nettet?? - altså et modem. Og så sys jeg at jeg læste at tv tager ca. 4 Mbit.... hmm tænker jeg så... det vil sige at min 2 Mbit forbindelse heller ikke er nok?? - Så det vil sige at jeg skal til at opgradere mit internet, plus at jeg surfer langsomt hvis jeg nu ser fjernsyn??



    Ja det kan det - hvis du har TDC som Inet udbyder og det er tilgængeligt i det område, kan du få TDC TV (vist ikke omdøbt endnu). Det er sådan set at du får 2 linjer til dit Internet. 1 du bruger til at surfe med og 1 til TV, den til TV er typisk ca 6Mbit.
    http://privat.tdc.dk/tv/

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • kan man egentlig bruge den til computeren hvis man ikke ser tv paa et givent tidspunkt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    kan man egentlig bruge den til computeren hvis man ikke ser tv paa et givent tidspunkt?


    nej - den er såvidt jeg nåede at finde ud af MAC adresse låst og kan kun kommunikere med de TV servere der står i det lukkede kredsløb den er med i. Det er ikke en "Internet" forbindelse som man kender den normalt jo, den er en del af et lokal TV netværk og kan derfor ikke komme ud af dette.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    nej - den er såvidt jeg nåede at finde ud af MAC adresse låst og kan kun kommunikere med de TV servere der står i det lukkede kredsløb den er med i. Det er ikke en "Internet" forbindelse som man kender den normalt jo, den er en del af et lokal TV netværk og kan derfor ikke komme ud af dette.


    Det ville ellers vaere smart hvis man lige skulle bruge noget hurtigt internet en dag :)