Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

fredag, 5. oktober 2007, 11:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Behøver ikke være noget vildt smart på nogen måde.

Faldt lige over en Opel Astra fra 92 nogen der ved om man skal holde sig fra den slags ??

Har du et link til den. ?

Eller ved du hvor meget den har kørt, og hvilke motor der er i og om den er nysynet. ?

Personligt holder jeg mig langt fra de ældre tyske biler, da man kan sammenligne komforten med en Lada og sæderne der i dem kan sammenlignes med cafestole, men det er også på grund af at jeg sidder dårligt i sådan en da ryggen er af h***** til.

Har selv haft en Opel Vectra 1,8 fra 1994, jeg vil ikke skrive alt det jeg ikke brød mig om i den, men køber aldrig en Opel mere.

Nu har jeg haft ca 13 forskellige biler, om min erfaring er at du vil få mest for dine penge i en Japansk bil, f.eks Toyota - Nissan & Mitsubishi.

1.4L som sagt fra 92 den havde kørt ca. 230k km

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

22

fredag, 5. oktober 2007, 14:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zalam
Nu nævner han meget kraftigt, at det skal være billigt, så det er vist ikke ligefrem en Peugoet 106, eller 306 han skal have, de koster forholdvist meget, i forhold til det jeg tolker udfra hans indlæg.

Jeg tolker det således, at han skal have en BILLIG bil, dvs. 10.000 eller under.

Og hvis jeg har ret i den betragtning, vil jeg gå efter følgende,

Helst en nysynet bil dvs. 1.5 år minimum til syn
En japaner, toyota, suzuki, hyundai, nissan elller lignende.
Vær meget opmærksom på rust.
Vær opmærksom på, hvem den tidligere ejer er, fx hvis det er en ung dreng / mand så skal man nok regne med den er blevet bollet rimelig meget.

Så ellers find en bil i så go stand som muligt til pengene, behold den til at den skal til syn, overvej så om det kan betale sig at få den synet igen, eller smid lortet ud og køb noget andet gammelt, til den tid vil du også have opnået noget ancinitet.

Jah det er jo så hvordan man tolker billigt... hehe min pug 306 har kostet 24k og har kørt 150.000km... Så jeg synes sQ den har været rimelig billig.. Og der har sgu aldrig været noget galt med den... Har skiftet bremser, viskere og dæk... Det er vist det hele :D

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

23

fredag, 5. oktober 2007, 15:03

en OPEL KADETT 1,3s

min historie.

Kostede mig 2000kr

var køreklar og nysynet efter 7000kr med nyt sædebetræk og bilens indtræk var skiftet ud med sportsmodellen ^^ var dog lidt heldigt jeg kunne det. + en ny forude fordi min bror ødelagde den mens den var ved at blive sat lidt i stand DOH!

har kørt 4 år snart, og kan ikke se hvorfor den ikke bare sku køre 4 år til.

det største problem jeg har haft med min Opel kadet 1,3s er manglende sprinklervæske og at den konstant skal have benzin på :/

Ellers er Opel Kadett med i tiden, det er da absolut den mest moderne i look sammenlignet med biler fra samme tid. Golf 2 osv. Næææ Opel kadet ser i det mindste fed ud og så kører den ordentligt og ikke ligesom "dåsebilerne" ford og golf, som føles ligesom en dåse med motor og rat.

Køb ikke en stationcar, der er ingen grund til den ekstra vægt i små biler, medmindre du absolut har brug for det.

Så skal det også lige nævnes at den kører 0-100 på 12-13 sekunder :D og at den nemt kører 180km/t og har været en smule højere, det er altså bare en 1,3s ^^ men Opler har jo amnge heste, det ved vi jo. 74 heste for en sådan filur.

Inden jeg kommer for godt igang :) den har naturligvis fået nye bremser, kilrem og så der skiftet venstre forlygte.

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Simonthk" (05.10.2007, 15:15)

24

fredag, 5. oktober 2007, 15:09

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Behøver ikke være noget vildt smart på nogen måde.

Faldt lige over en Opel Astra fra 92 nogen der ved om man skal holde sig fra den slags ??

Har du et link til den. ?

Eller ved du hvor meget den har kørt, og hvilke motor der er i og om den er nysynet. ?

Personligt holder jeg mig langt fra de ældre tyske biler, da man kan sammenligne komforten med en Lada og sæderne der i dem kan sammenlignes med cafestole, men det er også på grund af at jeg sidder dårligt i sådan en da ryggen er af h***** til.

Har selv haft en Opel Vectra 1,8 fra 1994, jeg vil ikke skrive alt det jeg ikke brød mig om i den, men køber aldrig en Opel mere.

Nu har jeg haft ca 13 forskellige biler, om min erfaring er at du vil få mest for dine penge i en Japansk bil, f.eks Toyota - Nissan & Mitsubishi.

pjat :D Opler har de nemmeste motorer at lege med, og så holder de. Det med dårlige sæder kender jeg ikke noget til, kører ofte fra sydfyn til Århus, og der har min ryg det fint efter :D dejlig bløde.
Opel er noget der rykker.
Min far har altid sagt Opel, han er mekaniker og har kørt i dem altid, bortset lige fra en Hanomark han selv lavede engang, en dejlig ladvogn til hans arbejde :) Nu følger jeg hans fodspor :D da bilen bare kører og kører og kører og du sku gøre det samme ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Simonthk" (05.10.2007, 15:14)

25

fredag, 5. oktober 2007, 17:19

WHAT > Ok, jamen hvis den ellers ser fin ud og du kan holde ud at køre i den så er det vidst et ok valg, sådan en 1,4 skulle også kunne køre rigtig langt.

Simonthk > pjat selv. ;)

Gudskelov har vi alle ikke samme smag.
Men vil give dig ret i at motorene holder rigtig godt, men komforten er nær sæbekassebiler. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (05.10.2007, 20:00)

26

fredag, 5. oktober 2007, 22:07

Citeret

WHAT > Ok, jamen hvis den ellers ser fin ud og du kan holde ud at køre i den så er det vidst et ok valg, sådan en 1,4 skulle også kunne køre rigtig langt.

Simonthk > pjat selv. ;)

Gudskelov har vi alle ikke samme smag.
Men vil give dig ret i at motorene holder rigtig godt, men komforten er nær sæbekassebiler. ;)

Man sider fint i den her mine forældre har haft den i 1.6 udgaven og det var sgu helt ok sæder.

Fint nok til den smule jeg skal kører anyway :D

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

27

søndag, 7. oktober 2007, 00:03

må ærligt sige at de 7500 jeg gav for min gamle Kadett E fra 89 er godt givet ud det eneste den har kostet mig er et sæt nye viskere foran :) den starter hverdag kører hverdag og har ikke brokket sig på noget tidspunkt

mit råd Kadett =)

....???¿¿¿???... <-- er den for lang ? og for høj?

28

søndag, 7. oktober 2007, 14:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Blackmax
må ærligt sige at de 7500 jeg gav for min gamle Kadett E fra 89 er godt givet ud det eneste den har kostet mig er et sæt nye viskere foran :) den starter hverdag kører hverdag og har ikke brokket sig på noget tidspunkt

mit råd Kadett =)

"HIGH FIIIVE" (Borat)

Seneste tests og artikler

5

Razer Surround Pro 7.1 Gaming Audio Software

Hvis du sidder derude med et s
Læs Mere

0

BitFenix Spectre PRO LED & Alchemy LED

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere
Seneste nyheder

0

ASUS Holiday season tablet line up på vej i butikkerne

Tablet fra ASUS på vej til but
Læs Mere

3

Call of Duty: Advanced Warfare stiller krav til din computer

Er du fan af Call Of Duty spil
Læs Mere

1

Gigabyte klar med nyt Mini ITX GTX970

Gigabyte Mini ITX GTX970 ser s
Læs Mere

0

Bliver Intel Broadwell-E forsinket til 2016

Snakken om Broadwell-E har læn
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.