SHG Strejke

  • Selvom at tråden fra shg medarbejderne er blevet slettet, så kan jeg da lige skrive at der nu også på SHG's side står at lagerarbejderne strejker.



    http://www.shg.dk/

  • Hvorfor endte den med at blive slettet?


    Derudover kan jeg se det ikke er hos shg.dk jeg skal bestille mine ting lige pt. :crazyeyes: Selvom de påstår de staig kan levere til tiden...

  • jeg postede det bare for infoens skyld, det kan jo være at de ikke kan levere til tiden, bare fordi deres boss siger det, så hvis folk skulle ha' dele hos shg og kunne få det for samme penge et andet sted, så kunne det være at de skulle bestille det der hvis de vil ha' deres hardware med det samme.


    men jeg støtter da også arbejders rettigheder til at strejke hvis de ikke har ordentlige forhold på deres arbejdsplads (det betyder dog ikke at jeg ikke vil købe hos shg hvis de er billigst).

  • man kan undre sig over at kun et dansk site har dette oppe som en nyhed.


    men syntes tit at når danske virksomheder er med i nyheder glimre alle de danske sites
    ved ikke at skrive noget om det.


    man undres.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Kan da lige komme med en lille update, alle strejkende lagermedarbejdere hos shg (skulle gerne være 18 ud af 20) er blevet fyret af shg.dk
    http://www.shgstrejke.blogspot.com/
    så hvis man har bestilt noget hos shg.dk så skal man nok ikke lige regne med at få det dagen efter.


    Shit, det ser faktisk ret trist ud for Shg.dk - men det er sgu også åndsvagt at fyrer så mange altså..

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Nu vil jeg da lige nævne at man ikke altid kan regne med at få det dagen efter, sidste gang gik det fint nok da jeg vidste de ikke havde den ting på lager, men når jeg bestiller små ting fra shg.dk som de har på lager går der ofte 1-2 dage ekstra oven i, jeg har intet imod at vente et par dage, da jeg selv har arbejdet med forsendelse for et par år tilbage.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver
    Og hviken relevans har det for noget som helst, at de strejker? Det lover at levere til tiden - så der er ingen problemer.


    Heh lidt lol.. måske fordi vi befinder os i et nørd-forum, og siden rigtig mange her handler hos shg, så kunne det måske være interesant at vide hvordan status på virksomheden er pt.. og ja, de skriver godt nok at det ikke vil påvirke servicen, men hvor man smart er, hvis man skriver "vi har en strejke, og den vil gå ud over servicen" ?



    DKsDEVIL - hvad er det du mener ?



    Happy^ - Hvis man fx. starter i en ny virksomhed og prøver jobbet af, og man synes de '130 kr' i timen er iorden, så kan det jo godt ske at man med tiden får større ansvar og mere at lave - hvor så pengene ikke svarer til det arbejde der bliver udført...

  • Hvis man er utilfreds nok til at strejke, må man også tage konsekvensen.. En strejke er jo dybt egoistisk, og IMO er der ikke mange strejker der giver nogen mening. En strejke fungerer jo som afpresning for firmaets ledelse - mere i løn, eller de bliver ved med at arbejde. SHG har så taget det den hårde vej og fyret de strejkende for at finde nogle der er interesseret i jobbet. IMO - :clap:

  • Bestilte et par diske her den anden dag som var lagervarer de blev bestilt ca. 19:45 og var der med posten 9:30 dagen efter.


    Så længe det er i det tempo har jeg absolut INGEN problemer med at handle hos dem.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    lidt komisk på en trist måde, de strejker fordi de får en dårlig løn og nu får de bare ingen, den er virkelig tænkt igennem


    Hvad snakker du om?


    De strejker fordi de ikke mener, at lønnen og arbejdet hænger sammen? Fordi de mener, at de kan få det bedre andre steder - at SHG så bare fortæller dem, at det ihvertfald ikke bliver bedre hvor de er, er jo bare endnu en opfordring til at søge nye græsgange..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Hvad snakker du om?


    De strejker fordi de ikke mener, at lønnen og arbejdet hænger sammen? Fordi de mener, at de kan få det bedre andre steder - at SHG så bare fortæller dem, at det ihvertfald ikke bliver bedre hvor de er, er jo bare endnu en opfordring til at søge nye græsgange..


    Så må de jo i gang med det. Hvis shg gør det på den måde er jeg rimelig sikker på de mener de kan sikre arbejdskræft til den løn.


    Det er jo ikke nogen lille og tilfældig biks, de har da sådan rimelig styr på deres ting normalvis.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Om det er gået efte bogen ved jeg ikke. Så vidt jeg kan forstå har SHG fyret dem fordi de mener det er en ulovlig strejke (men hvad ved jeg). Uanset hvad, så ændrer det ikke på at jeg ikke mener at strejke er nogen løsning på noget. Det eneste du gør når du strejker er at du afpresser din arbejdsplads.
    Jeg syntes da bestemt at de stakkels lager arbejdere har fået alt for lidt i løn, men de har jo selv valgt det. Hvis man er utilfreds med lønnen, og man ikke kan få mere, så finder man vel bare noget andet arbejde?