ATT: Perspektivbredband kunder

  • Har du fået opgraderet din linie til 20/2?
    Hvordan kører det?


    Jeg overvejer at opgradere, men vil være 100% sikker på at det Billion modem jeg kan finde i de danske butikker (7300) nu også understøtter Annex-M.


    Er det det du har købt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Har du fået opgraderet din linie til 20/2?
    Hvordan kører det?


    Jeg overvejer at opgradere, men vil være 100% sikker på at det Billion modem jeg kan finde i de danske butikker (7300) nu også understøtter Annex-M.


    Er det det du har købt?


    Ja se det er jo lige det, jeg ved ikke om det modem er det bedste i verden :(


    Mit gamle D-link kørte upåklageligt, selv med stor trafik, men mit billion kørte kraftigt reduceret - men om det skyldes driftsproblemer hos perspektiv eller om det er fordi det ikke kan håndtere trafkmængden, tør jeg ikke sige. Men faktum er at det gik ned på 2Mbit - og ikke kom op før det blev pillet fra og sat til igen. (poweren).


    Derudover så er jeg nogenlunde tilfreds med opgraderingen, jeg har "kun" 1.5Mbit upload og download ligger som før de klippede alles 8Mbit linier (altså en 14-15Mbit)... Men som sagt ved jeg ikke hvor meget af det skyldes det billige billion modem - men det er ikke ubetinget en success endnu.

  • Argghh...


    Jeg er ved at være godt forvirret over alle de modems, der måske/ måske ikke understøtter Annex-M.


    Jeg har fundet en god Australsk side hvor de har en liste over de modems, der skulle understøtte Annex-M, men når jeg så går ind på de respektive producenters hjemmesider og tjekker specs på producenterne, så står der sjældent noget om Annex-M.


    Jeg har nu snakket med PerspektivBredbånds support, og han sagde jeg skulle tage i ComputerCity og købe et Billion Bipac 5102SM.


    Er det det du har? I så fald hvad koster det i CC? For det kunne han ikke oplyse mig præcist om... :(


    Eller købte du Billion Bipac 7300?


  • Jeg har købt Billion 5102SM - det koster 335 i computercity på Østerbro. Det er kun Østerbro der har dem på lager..


    Kan du ikke forklare hvad Annex-M er?

  • Annex-M er en del af ITU G.992.5-specificationen, som giver mulighed for uploads på +1Mbit/s.
    http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.5_Annex_M
    Det er altså noget som modem'et skal understøtte. Det er dog ikke så udbredt endnu, så mange producenter har endnu ikke produkter, der understøtter Annex-M - eller de skriver i hvert fald ikke noget om hvilke produkter, der gør...


    Jeg tager i Computer City en dag og snakker med dem.


    Kører dit net stadig ikke helt stabilt?


    Tak for hjælpen.

  • Bare lige for at vise den modsatte vinkel - jeg har købt Billion-modemet efter at have haft d-link og har valgt at opgradere min forbindelse. Det gik hurtigt og smertefrit og jeg har ingen problemer.


    Jeg har nu haft Metronet/perspektiv i over 2 år og jeg kan ikke klage over noget - andet end kobberet til min lejlighed er dårlig kvalitet men det kan de desværre ikke gøre noget ved...

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SarC
    Bare lige for at vise den modsatte vinkel - jeg har købt Billion-modemet efter at have haft d-link og har valgt at opgradere min forbindelse. Det gik hurtigt og smertefrit og jeg har ingen problemer.


    Jeg har nu haft Metronet/perspektiv i over 2 år og jeg kan ikke klage over noget - andet end kobberet til min lejlighed er dårlig kvalitet men det kan de desværre ikke gøre noget ved...


    Hvor hurtigt er din linie nu?


    Jeg har også haft dem i 2+ år i starten var der en masse bøvl, men det har kørt fint siden, ja indtil de skulle til at pille igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Hvor hurtigt er din linie nu?


    Jeg har også haft dem i 2+ år i starten var der en masse bøvl, men det har kørt fint siden, ja indtil de skulle til at pille igen.


    Mit dl topper på 1,2 mb/s ca. og min up på 190 kb/s. Men det er pga. kobberkvaliteten.


    Og ja, det er rigtig, da var nogle problemer i starten (for 2 år siden) hvor de var ved at sætte udstyr op - det havde jeg lykkeligt glemt heh

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Jeg er også skiftet.
    Jeg brugte en fritzbox fon før, det var OK sammen med perspektiv, men efter netopgradering kunne jeg ikke få mere en upload på 1 MBit, da Fritz'en ikke understøtter Annex-m. Jeg købte siden en Billion 7300, som jeg får 1900 Kbit i upload uden problemer og en download på 13450 Kbit.
    Jeg er godt tilfreds.
    Kører meget stabilt selv ved lange belastningsperioder !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Jer der har billion ADSL2+ modemmet - hvordan kører det hos jer?


    Før havde jeg D-Link modemmet, men det kan ikke klare mere end 1Mbit upload, så fik købt billion modemmet istedet.


    Hvad siger jeres erfaringer jer med det modem?


    Billions 5200G R3 kører 100% annex A-M, altså op til 3.5 mbit up og 24 mbit down..
    Skal dog være R3 modellen for jeg er sikker ( står tydeligt på kassen )
    Den understøtter også IPTV, uden det går ud over din Internet båndbredde ( Multiple VC)..
    Perspektiv kommer også snart med det i DK..


    Jeg har rigtigt gode erfaringer med Billion produkter. :clap:
    Har en 7401VGP-M ( også annex M ) kører upload på 270Kb/s og Downloads på 2190 Kb/s
    Meget stabilt..
    Det har samme ADSL2+ chipset fra Connexant ( deres bedste - Argon 432)
    + Billions specielle liniestøjfilter indbygget.


    Har testet 4 ADSL2+ modems på samme linie, bla.Dlink - de var alle langsommere.
    Det eneste modem der var næsten lige så hurtigt og stabilt er US Robotics 9111.


    5200G R3 skulle kunne fåes i Computer City Østerbro indenfor 4 dage..


    Hvis i har problemer med Billion, kan man jo også ringe til deres support http://www.cmnordic.dk


    MVH


    Fletcher199


  • Hvad er din relation til perspektiv og computercity?


    Kender du prisen på 5200G R3?

  • Nu har jeg også fået købt mig et Billion 5102SM, men jeg kan ikke få DHCP'en eller web-interfacet i den til at virke - på trods af at jeg har resat den utallige gange og DHCP som standard skulle være slået til efter et reset (ifølge manualen).


    Er der nogen af jer med samme modem, der har oplevet det samme?


    Hvis jeg ikke sætter telefonstikket og bare sætter den direkte til min PC får jeg ikke nogen IP-adresse fra den. Jeg har så manuelt givet min PC IP'en 192.168.1.99 og prøver så at komme ind på modemmet via 192.168.1.254 som der står i manualen. Men der er hverken adgang via HTTP, FTP eller telnet.
    Men jeg kan sagtens pinge 192.168.1.254, så lidt liv i det er der.


    Modemmet fungerer sådan set også fint hvis jeg sætter det til min router og lader denne stå for DHCP. (bortset fra at Billion-modemmet er lidt langsommere end mit D-Link).


    Grunden til at jeg gerne vil ind og konfigurere modemmet er at jeg gerne vil se hvilken firmware-version der ligger i nu og og jeg evt. skal opdatere denne for at kunne køre Annex-M.


  • Jeg smed bare min ind foran min router og tændte den. Jeg har slet ikke brugt admin interface, det virker fint her hos mig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Jeg smed bare min ind foran min router og tændte den. Jeg har slet ikke brugt admin interface, det virker fint her hos mig.


    Det virker som sagt også fint når jeg bare anvender det som modem, men det undrer mig bare hvorfor jeg ikke kan få kontakt til web-interfacet og hvorfor DHCP'en ikke virker.