hvad skal vi have at spise?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa
    Pasta overtrukket med smeltet ost, et spejleæg, pølser, lidt kylling ved siden og så en lille fin grøn blad ovenpå så er en der :)


    hehe!


    det lyder da lidt gustent det der 8o

  • Låner li tråden:


    Findes der en bog eller lignende med opskrifter for unge der er flyttet hjemmefra? :) Kunne være ret fed med sådan en "kogebog" med nemme mad forslag.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har lige købt en kogebog for fattigrøve i Netto for 25kr..
    EDIT: Og det er kun lette opskrifter..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Hvis du skulle finde på at lave et par røde bøffer til dig og kæresten her Fredag eller Lørdag, så vil jeg lige anbefale dig noget rigtig lækkert som i kan få ved siden af bøfferne, kartoflerne og sousen.
    Her kommer den, og jeg vil næsten garantere dig for at du ikke kommer til at kede dig når det er sengetid. :D


    Ovnbagte tomater i balsamico eddike:


    Ca 4 tomater
    Hvidløg
    Salatløg evt. alm. løg
    Salt
    Peber
    LIDT Timian
    LIDT Basilikum
    Rød Balsamico eddike


    Fremgangsmåde:


    Kog tomaterne i ca 1 Min, eller til du kan se at skinnet rynker, kom dem hurtigt i koldt vand.
    Pil skinnet af.
    Skær tomaterne i rimelig tykke skiver.
    Læg tomatskiverne på et ildfast fad.
    Pres hvidløggene og skær løgget i små tern herefter lægges det på tomaterne og herefter resten af ingredienserne.
    Balsamico eddiken hældes over til sidst, og ikke for meget kun lige så det dækker bunden at faddet.


    Sættes i ovnen ved 175 grader i 15 - 20 Min.


    Herefter har du de lækreste tomater. ;)

  • Lyder nice Henrik.
    Noget du skal prøve, er at skære tomaten HALVT over, og så smide en ca. 1cm tyk skive mozerella ost ned i tomatens revne. Det gør bare det hele endnu bedre :)
    Men du kunne jo købe to store Tournedos bøffer, der findes intet bedre :D

  • puha nu begynder sku at lyde lækkert.
    det kunne da godt ske at jeg skulle smutte en tur til slagteren og hente et par gode bøffer.


    i øvrigt hvis i nogen sinde skulle komme et smut forbi maarstricth i holland så kan jeg varmt anbefale Gaushos ved det ene af de store torv. det er de vildeste 1kg bøffer man får der og kødet er så mørt man fatter det slet ikk. har aldrig oplevet nogen lignende andre steder det er sådan noget argentinsk kvæg som kødet kommer fra

  • :clap:Kartoffelmos med millionbøf eller kogt kylling med tynde pølseskiver! *SAVLE SAVLE*:clap:


    EDIT: og hvis man kan lide det, kan man stege nogle løg og lægge på. (går dog ikke med millionbøf)
    Mountain Dew kan man drikke til alting! :drink:

  • Du kan købe nogle af de der rimelig store svampe, kan desværre ikke lige huske navnet.
    Dem skal du så fjerne stilken på, og fylde hulrummet ud med soltørede tomater, pesto og salt og lige grille/stege dem, det smager super dejligt.
    Ellers kan du tage et par skiver ristet toast brød, smide noget salt, soltørede tomater eller hvad du nu ellers kunne have lyst til på, og så riste dem - også en dejlig, nem og hurtig appetit vækker :)

  • Paella - Spansk gryderet. Kræver ikke den store kok for at lave sådan en omgang. :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Låner li tråden:


    Findes der en bog eller lignende med opskrifter for unge der er flyttet hjemmefra? :) Kunne være ret fed med sådan en "kogebog" med nemme mad forslag.


    I min lokale Føtex har de lige haft en stor rød kogebog som hedder "Nem mad", som er udgivet af Politiken, til 59 kr. Den købte jeg selv og den er super overskuelig og med rimelig enkle opskrifter, uden de bliver for kedelige. :)


  • Well, opskriften på paella findes i tusindvis af varianter. (Personligt kunne jeg ikke tænke mig at lave den med kødfars)


    Den version jeg bedst kan lide undeholder basmati ris, kyllingefileter, hvidvin, safran, squash, forårsløg, peberfrugt, kinarejer, hvidløg, citron, og ja - vand og salt naturligvis. :)


    Edit: Men fair nok du lige gav et indspark. :cheers: