Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

61

fredag, 21. september 2007, 19:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk

Citeret

Oprindeligt indlæg af HuleFanden

Citeret

Bare en general kommentar, ikke kun til denne sag.

Man har lov til en masse, men hvis man gør noget udelukkende for at genere en gruppe mennesker, ligegyldigt hvem det er, så er det moralsk forkasteligt.

Så når man køber hus skal man tage hensyn til alle andre potentielle købere?

Prøv lige at læse hvad jeg skriver en gang til

Citeret

...men hvis man gør noget udelukkende for at genere en gruppe mennesker...

Ok det må vi skrive ind i købeloven :crazyeyes:

62

fredag, 21. september 2007, 19:43

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Bare en general kommentar, ikke kun til denne sag.

Man har lov til en masse, men hvis man gør noget udelukkende for at genere en gruppe mennesker, ligegyldigt hvem det er, så er det moralsk forkasteligt.

Så når man køber hus skal man tage hensyn til alle andre potentielle købere?

Prøv lige at læse hvad jeg skriver en gang til

Citeret

...men hvis man gør noget udelukkende for at genere en gruppe mennesker...

...han skriver det er moralsk forkastelig! für alles in der welt!

63

fredag, 21. september 2007, 21:47

Citeret

Gud - i Ruth Evensens helt særlige version - gav hende besked om at købe huset, men så megen omtanke havde politikerne dog, så de kunne se, at den køber var et stykke for langt ude.

Huset blev i stedet solgt til et aktieselskab med klausul om, at skulle huset sælges, skulle kommunen først have det tilbudt. Året efter blev aktieselskabet, der var ejer af Ungdomshuset, købt af Faderhuset. Klausulen var værdiløs.

Politikerne havde jokket i spinaten, men lod som ingenting. Siden har deres eneste bidrag været en aldeles dødfødt idé om lokal afskaffelse af ejendomsretten.

Ruth Evensen fiflede sig til Ungdomshuset. Hun vidste, at det ville udløse vold, og det passer hende fint. Ballade er nemlig lige akkurat målet. Det kan lyde ukristeligt, men Ruth Evensen har sandsynligvis forlæst sig på Matt. 10,34, hvor Jesus udtaler:

'Tro ikke, jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd.'

http://ekstrabladet.dk/nyheder/kultur/article253949.ece

Citeret

LYNINTERVIEW:
Ruth Evensen, hvordan kan det være, at du nu vil sælge Jagtvej 69?

»Fordi Gud har befalet mig at gøre det!«.

Jamen, var det ikke også ham, der befalede dig at købe grunden?

»Jo, men da Gud så hørte, at prisen var steget med 12,4 millioner, kom han til mig igen og sagde: ’Ved du hvad, Ruth, nu gælder det sgu om at få dén grund fyret af – og hellere i dag end i morgen!’«.

http://politiken.dk/ats/article383831.ece

Der er seriøst noget galt med den kvinde.....

Det er jo så tydeligt, at hun kun gør det for at genere dem fra Ungdomshuset!
De havde allerede budt 15mio. før huset blev revet ned, men da sagde hun nej...
Så ½ år efter beslutter hun sig for at sælge grunden til en ejendomsinvestor...
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article339376.ece

Og nedrivningen af Ungdomshuset har jo ikke ligefrem været billig.
Så de har faktisk mistet penge på ikke at sælge huset i første omgang.

Men det har de jo lov til, synes dog hun er en smule latterlig...

Errare humanum est, ignoscere divinum!

64

fredag, 21. september 2007, 21:59

I kan kalde Ruth Eversen, hvad I har lyst til og jeg synes da også hun er forskruet, men faktum er, at HUN OG KUN HUN EJER GRUNDEN Det giver hende ret til at gøre med den hvad hun vil og det skal hun dælme også have lov til!! Alle som ejer en grund, eller ejendom skal kunne gøre, hvad de vil med den om det så er Hells angels, Mafiaen, Pia kjærsgaard, eller Don Ø!

Så vil jeg fanme skide på om der er en folk hippier der ikke fatter, hvad loven er! De burde for min skyld alle sammen ryge i arresten og have en bøde på en 100.000 hver for at smadre biler, angribe politiet osv.

I kan jo spørge jer selv om I ville synes det var i orden, hvis hippierne fra ungsomshuset kom og tog jeres hus mens i var på ferie og lavede det om en et kollektiv af langhårede emoer?!

Det her handler ikke om, at Ruth er en religiøs abe, det handler om lov og ret!

Ungdomshuset havde ALLE muligheder for selv at købe det hus i sin tid, men valgte fra da det ville kræve kontigent fra medlemmerne også ville deres "ide" falde til jorden!

I kan også vende den om og sige, ville I ikke gerne tjene 10-12 millioner?

Jeg vil dog lige påpege her til sidst, at jeg intet har imod brugerne af ungdomshuset var DE ejere og nogen andre havde taget deres hus så havde jeg støttet dem ligeså meget!

Det jeg har noget imod er den sympati folk føler over, at en person vælger at bruge / gøre noget ved den grund hun ejer / hus hun ejede!

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Zalam" (21.09.2007, 22:05)

65

fredag, 21. september 2007, 22:41

har boet på jagtvej 73

og det var godt nok ikke sjovt, brugerne var/er jo fulstændig hjerne døde,
hver weekend var der sankthans bål i baggården og 1000 vis af smadret flasker på jagtvejen

og hveranden weekend gik det også ud over 7-11 og McD`s ruder

det var som at bo i bagdad

så hvis det er den måde de vil køre et brugerstyred ungdomshus på, kan de efter min mening godt glemme det

er da også klart modstander af den relgiøse menighed, men dem vil jeg til en hver tid heller have som nabo eller i min bydel

ham der ungdomshus fond manden skulle prøve at bo ved siden af deres hus, for han aner slet ikke hvad han snakker om

66

fredag, 21. september 2007, 22:47

Citeret

Hvorfor er det, at du bliver ved med at snakke om købeloven?

Jeg er af den opfattelse at havde brugerne af Ungdomshuset overholdt de regler der blev opstillet så var huset aldrig blevet solgt, og deres reaktion på salget er IMO at gå alt alt for langt. En ting er, at man kæmper for en sag, men vold m.v. er ikke løsningen.

Personligt har jeg aldrig været tilhænger af Faderhuset, men de har hele vejen igennem haft retten på deres side. Det er dog en smule svinsk at sælge grunden efter de har været med til at skabe al den ballade, og jeg tror udmærket de er klar over hvad reaktionen er på dette træk.

Hele sagen bekræfter desværre, at der sjældent kommer noget ud af ekstremister*, og det er i hvert fald ikke måden at opnå noget som helst på.

*) Det er måden kampene er kæmpet på, der får mig til at bruge dette ord. Det er en meget ensporet kamp hvor de involverede går alt for langt for den sag de kæmper for.

67

fredag, 21. september 2007, 23:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Hvorfor er det, at du bliver ved med at snakke om købeloven?

Jeg er af den opfattelse at havde brugerne af Ungdomshuset overholdt de regler der blev opstillet så var huset aldrig blevet solgt, og deres reaktion på salget er IMO at gå alt alt for langt. En ting er, at man kæmper for en sag, men vold m.v. er ikke løsningen.

Personligt har jeg aldrig været tilhænger af Faderhuset, men de har hele vejen igennem haft retten på deres side. Det er dog en smule svinsk at sælge grunden efter de har været med til at skabe al den ballade, og jeg tror udmærket de er klar over hvad reaktionen er på dette træk.

Hele sagen bekræfter desværre, at der sjældent kommer noget ud af ekstremister*, og det er i hvert fald ikke måden at opnå noget som helst på.

*) Det er måden kampene er kæmpet på, der får mig til at bruge dette ord. Det er en meget ensporet kamp hvor de involverede går alt for langt for den sag de kæmper for.

Jeg ser bare intet forkert i at hun køber huset? .. Og al´ den ballade de laver jo er til grin ..

68

lørdag, 22. september 2007, 00:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zalam
I kan jo spørge jer selv om I ville synes det var i orden, hvis hippierne fra ungsomshuset kom og tog jeres hus mens i var på ferie og lavede det om en et kollektiv af langhårede emoer?!

nu bør du lige huske på at de tosser der havde deres gang der, var det ABSOLUT modsatte af hippier.

aktivister, besættere, psykopater, utilpassede unge, punkere og EMO´er er meget mere passende... men de var absolut ikke guitarspillende fredselskene blomsterbørn!
og mængden af kastede sten er heller ikke en funktion af hårlængde!

Mvh Jesper
(med håb om at udtrykket "langhårede hippier" ikke længere bliver sat i forbindelse med de voldsmænd)

Pentium d805 2660@3660Mhz
775dual-vsta
Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
120+200+250 GB Maxtor sata
logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jepson" (22.09.2007, 01:00)

69

lørdag, 22. september 2007, 05:04

Citeret

Jeg ser bare intet forkert i at hun køber huset? .. Og al´ den ballade de laver jo er til grin ..

Nej hun har loven på sin side (dog ikke købeloven), men det er ikke altid, at det er det mest korrekte at gøre som man har lov til.

Og det er ikke fordi jeg sympatiserer med balladen, men der var jo også positive ting i Ungdomshuset.

70

lørdag, 22. september 2007, 11:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Nej hun har loven på sin side (dog ikke købeloven), men det er ikke altid, at det er det mest korrekte at gøre som man har lov til.

Og det er ikke fordi jeg sympatiserer med balladen, men der var jo også positive ting i Ungdomshuset.

Ja så havde vi alle bumserne samlet 1 sted.

EOS 400D | Sony PlayStation 3 | Noka 8600 aka Luna | Skullcandy Hesh
På vej:Apple iPod touch | Ultimate Ears super.fi 5 Pro

71

lørdag, 22. september 2007, 11:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af Shiver

Citeret

Vores fokus er at få Københavns Kommune til at give os det hus, den skylder os, siger 'Josh' fra Ungdomshusets pressegruppe.

Var flad af grin, men samtidig rasende da jeg læste dette i nyheden. Kommunen skylder ikke de bøgetosser en skid, efter min mening.

Enig. Det er lige omvendt. Alle de autonome bumser skylder Københavns Kommune langt mere, så det kan på ingen måde gå lige op.

72

lørdag, 22. september 2007, 12:40

Ruth er en uintelligent Forretningskvinde med sans for ejendomsinvestering, dog uden situationsfornemmelse.

MacBook Air - i7 powered ITX build

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jacob Hansen" (22.09.2007, 18:35)

73

lørdag, 22. september 2007, 12:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
Ruth er en intelligent Forretningskvinde med sans for ejendomsinvestering, dog uden situationsfornemmelse.

omg the sarcasm detector is off the chart

Cisco Certified Network Associate — CCNA

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "^Genzo^" (22.09.2007, 12:53)

74

lørdag, 22. september 2007, 16:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
Ruth er en intelligent Forretningskvinde med sans for ejendomsinvestering, dog uden situationsfornemmelse.

Hvordan kan hun være det, når hun taber penge på hele episoden? :$

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

75

lørdag, 22. september 2007, 16:29

Fred være med det.. Vil da skide Jagtvej 69 et stykke.. Det har absolut ingen betydning for mig eller nogle jeg kender overhoved... Hehe couldn't care less... :finger:

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

76

lørdag, 22. september 2007, 18:35

Der skulle så have stået U-intelligent :))

MacBook Air - i7 powered ITX build

77

lørdag, 22. september 2007, 23:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Hvordan kan hun være det, når hun taber penge på hele episoden? :$

Sidder du med alle papirene foran dig?

78

søndag, 23. september 2007, 00:14

Det er sådan set bare simpel matematik....
Ungdomshuset ville have givet 15mio.
Nu sælger hun grunden for 15mio, men derudover, har hun jo også betalt for nedrivningen af huset.
Ergo har hun tabt penge, hvis hun da kan få det solgt.

Errare humanum est, ignoscere divinum!

79

søndag, 23. september 2007, 12:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af PhilipE
Nu sælger hun grunden for 15mio, men derudover, har hun jo også betalt for nedrivningen af huset.

Der er nok mere i det, skal du se.

80

søndag, 23. september 2007, 12:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af PhilipE

Sådan kan du ikke stille det op. Man kan ikke tabe noget man ikke har haft, og hun har jo ikke haft de penge fonden bag Ungdomshuset ville betale.

Du kan til nød påstå, at hun i den sidste ende vil tjene mindre end hun kunne have gjort ved at sælge til Fonden bag Ungdomshuset, men det er altså lidt noget andet.

Det er selvfølgelig stadig simpel matematik, men man kan ikke regne som du gør her ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.